Medlem
Laga sidan!

Trodde faktiskt att detta skulle fixats och att det var ett av alla problem orsakade av de "överbelastade" servrarna vid design-bytet, men icke!

När man öppnar sidan så hoppar den ned tre gånger då olika delar laddas. Två av dessa är för de överdrivet stora bilderna som täcker upp hela startsidan, dessa kan man inte förvänta sig att det görs någonting åt då FZ valt att ha en så opraktisk sida som möjligt.

Den tredje (och mest irriterande) borde dock vara relativt lätt att ordna. Detta hopp uppstår när den massiva reklambakgrunden laddas - gärna efter det att sidan har laddat klart. Detta innebär att man tror sig trycka på en länk när man egentligen klickar på en reklam som öppnar ett nytt fönster. Varför inte bara ha en låst ruta högst upp på sidan istället? Sidan är ju ändå apful, så designen hade ju inte direkt tagit skada.

En annan sak är forumet. Antingen använder ni den nya designen, eller den gamla. Vad är meningen med att lansera en halvfärdig design som man kastas ut från så fort man går in i forumet?

Det jag nämnt nu är knappast subjektivt (bortsett från kommentarer om sidans utseende) utan faktiska brister på sidan. Jag säger inte att de bör ordnas för att jag skall trivas bättre, men jag är knappast ensam om att uppleva dem. Jag tror heller inte att jag är ensam om att besöka FZ betydligt mer sällan som en följd av hur trasig sidan är.

Frilansare

Tjena kebbe.
Självklart är vi medvetna om alla de problem som du räknar upp och självklart ska de åtgärdas.
Det nya forumet dröjer lite eftersom vi vill att det ska bli bra från början. Men det håller på att utvecklas as we speak.

Att sidan hoppas av reklamen som laddas in är såklart inte bra. Vi diskuterar hur vi ska lösa detta på ett bra sätt. Inte så enkelt som det kan verka (ta bort reklamen).

Startbilden kommer att vara kvar, men vi har en fin tweak på gång som kommer att lätta upp lite och samtidigt ge mer info över scroll. Bra va!

Att du tycker sidan är apful kan vi inte göra så mycket åt, det tycker inte vi. Och det är ju högst subjektivt.

Men tack för din feedback hur som helst.

Medlem

Ny bild på kommentarerna, men fortfarande inte en direktlänk till forumtråden :(.

Förresten så är detta forum fint och bra, man kan lika gärna ha det som det är nu. Fast i den nya stilen.
Det känns som att det bara blir värre om en ny forumstil kommer bara.

Förresten, hur blir det med dessa skyhöga inlägg. Det ser kanske fint ut på inläggsräknaren för mig, men ändå ^^

Edit - insåg då jag tryckte på skicka-knappen att jag skrev i fel tråd, men detta får duga ändå

Medlem

Nu har dom ju städat upp på framsidan!
Mer information hittar du på http://www.fz.se/bloggar/plan7/20101014/nytt-pa-startsidan


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:

Nu har dom ju städat upp på framsidan!
Mer information hittar du på http://www.fz.se/bloggar/plan7/20101014/nytt-pa-startsidan

En klar förbättring!

Antikvitet

Vi jobbar på att ändra hur den bakomliggande annonsen (kallas "wallpaper" eller "bigbang" på annonsspråk) laddas. Förhoppningsvis har vi en ny lösning klar i veckan som gör att den inte hoppar så förjävligt. Håll ut, underbara medlemmar!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar