Nytt på startsidan

Medlem
Nytt på startsidan

Som ni vet gör vi hela tiden ändringar för att snabba upp FZ och göra sidan mer lättläst. Vi har därför spånat, tagit in åsikter från er användare och nu realiserat ändringarna. Fokus har legat på förstasidan. Tidigare ville vi få in så mycket av det goda som möjligt, till den grad att sidan blev alldeles för tung. Vi har vridit och vänt på allt. Vad kan vi ta bort? Vad måste finnas? Vad kan vi göra bättre? Hur gör vi sidan snabbare?

Resultatet ser ni här. Vi har näst intill halverat antalet rader HTML-kod, utan att för den sakens skull tummat på funktionaliteten. Vi har tagit bort bilder, snyggat till flödet, AJAXat här och där, m.m. Jag ska illustrera vad som faktiskt hänt:

[ia=22616 Detta är hur gamla nyheterna såg ut i nyhetsflödet.; large]

[ia=22617 Vi har valt att trycka ihop nyheten lite. Nya ikoner och framhäva det som faktiskt är viktigt: nyheten. Vi har även förlängt nyhetsflödet från 9 till 18 nyheter.; large]

[ia=22614 Gamla arkivdelen var mycket bildtung och tung på HTML-kod.; large]

[ia=22615 Vi har valt att bunta ihop det till en överskådlig lista för att lätt se vad man har missat sedan man senast var inne på siten.; large]

I övrigt har vi fixat och trixat lite här och där, gjort lite småförändringar och finputsat. Hoppas det är till belåtenhet.

#blogg

Medlem
Halverat antalet rader HTML-kod (igen)

mycket bättre!!

Håller med, tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Riktigt bra, sweeeeet!

Skitbra jobbat!

Medlem

Bra :).
Nu gör så att man kommer direkt till forumtråden om man trycker på kommentarerna.
Om jag vill läsa kommentarerna på det viset som det görs nu, trycker jag bara på nyheten. Man behöver inte 2 länkar till i princip samma ställe..

Medlem

Bättre, men kom igen; gult är fult! Kommentarsbubblorna är hemska nu!!!

Medlem

Den gula ikonen för kommentarerna skär sjukt mycket i ögonen. Do fix.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bättring! men jag tycker att den gula färgen är lite distraherande.
Du kanske skulle välja något som inte sticker ut så hårt

Medlem

Jag håller med, ljusblå kanske :P?

Den gula ikonen är super! Behåll!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det ser bra ut men var tog tumme upp vägen? Jag gillade den och kom inte och säg att jag måste in på facebook för att tumma upp. Det var smidigt att göra det från startsidan.

Medlem

Mycket bättre, tar upp mindre plats i höjdled vilket verkligen behövdes. Bra ändring

Medlem
Skrivet av asdfg:

Det ser bra ut men var tog tumme upp vägen? Jag gillade den och kom inte och säg att jag måste in på facebook för att tumma upp. Det var smidigt att göra det från startsidan.

Tyvärr, asdfg. Det är Facebooks tummar vi kör på nu. Och i artikeln kan du fortfarande tumma när du läst den.

Medlem

Så när ska ni ändra så att man kommer till forumet när man klickar på den gula ikonen och inte till nyheten?

Medlem

Bättre!
Men när ska ni fixa den ofantligt höga headern?? Den är ju helt tom ändå sånär som på er lilla logga till höger och den gravt förväxta sökrutan.
Alternativt fyller ni headern med nåt vettigt istället.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så när ska ni ändra så att man kommer till forumet när man klickar på den gula ikonen och inte till nyheten?

Som det är nu har vi inga planer på att man ska komma till forumet i stället. Detta kan ju så klart komma att ändras men som besökare kan jag känna att det är mest naturligt att komma till kommentarerna. Men det kanske är något som ska tas upp till diskussion. Tiden får utvisa.

Skrivet av Sugardad:

Bättre!
Men när ska ni fixa den ofantligt höga headern?? Den är ju helt tom ändå sånär som på er lilla logga till höger och den gravt förväxta sökrutan.
Alternativt fyller ni headern med nåt vettigt istället.

Vi har fört diskussioner om den och något kommer göras. Exakt vad och när får vi se. Men det är på tapeten.

Medlem

Saken är ju den att man har alltid kommit till forumet förut. Men nu så har ni två knappar till nyheten istället vilket är onödigt, det är även så smått och trångt.
Vid kommentarerna kan man inte heller citera, redigera eller gör någonting alls. Att nästan ingen heller har en avatar gör saken ännu sämre då man inte ser vem det är som skriver på ett enkelt sätt.

Medlem

Tar upp det hör med tummen upp igen, förlåt för tjatet...

Väldigt få nyheter, artiklar får tummen upp nu när det bara är facebook jämfört med innan. De flesta jag tittat på har noll tummar upp. Bara de riktigt stora nyheterna får tummar nu.

1
Skriv svar