Fallout: New Vegas

Medlem

Mitt spel är på väg fick jag reda på idag! Yay! Can't wait.

Medlem

Har spelat det ett litet tag på boxen... och det är riktigt kul.

Medlem

urk ... hoppas man inte sågar detta vid fotknölarna med som man gjorde med fo3 ...

Medlem

Om det här är något som Fallout 3 så kommer jag inte skaffa det i första taget! Större besvikelse får man ta och leta efter...

Kass story, urdum AI, buggar i oändlighet och absolut ingen inlevelse var nog det som gjorde det till en besvikelse.

Medlem

Hatade Fallout 3, men jag ÄLSKAR Vegas!

Helskön känsla, story, väldigt engagerande..

Dock så är där kraaaftigt med buggar i spelet, vapnen försvinner/dyker upp när man skiftar mellan siktlägen osv men det är små potatis..

4,5/5

Inaktiv

Grafiken är väll lite för stilig för min smak. hade ju varit schyst om det varit lite grynigare, ala fallout 2.

Medlem

Jag vill spela såna här spel i co-op. Hur svårt kan det vara att fixa. Visst blir storyn lite konstig då den är gjord för en enda spelare, men det kan man ju förbise.

Medlem

Vilket jävla gnäll på grafiken, har ni haters inte fattat att grafiken är inte allt, kolla bara på ett spel som Minecraft. Bara för att det är grym grafik i ett spel betyder det inte att det är bra.

För mig är detta ett grymme spel.

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag fattar inte varför folk gnäller på grafik. Det finns massor med spel som inte har otrolig grafik men fortfarande är riktigt kul, för när det kommer till kritan så bryr man sig inte hur saker ser ut när inlevelsen är på topp.

FF13 är väl ett bra exemepel på hur bra grafik inte betyder ett jota när resten av spelet är hemskt.

Medlem

Sluta gnäll på grafiken !!! den passar skit bra till det här spelet och det ska skaffas !

signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

jag tar då hellre detta spel NU med samma motor, än att vänta i tre år på bättre grafik. har ju knappast väntat på DNF i 13år för att jag hoppades på att det skulle vara världens bästa grafik..

Medlem

Första DLC är exklusivt för xbox 360, men inte säkert om det bara är timed eller permanent, jag antar att det är timed... hursomhelst så trött på detta tjafs med DLC, får väl vänta ett år på en Complete Edition.?

Medlem

Sådär recension. Du nämnde ingenting angående AI eller animationer? Enligt mig spelar det in en viss roll i inlevelsen(och drar därför ner 'mitt' betyg ifall det är lika dåligt som tidigare).

Visst, det är bra att peka ut de bra delarna men det kändes som att det var lite väl hajpat? Inget illa menat såklart!

Inaktiv

Bra att recensenten inte försöker framstå som objektiv, utan tidigt gör klart att han är en stor FO3 & Bethesta fanboy. Då kan man också tolka innehållet därefter.

Medlem

sltrOlsson: Ja, animationerna är lite bättre för NPC:er, förutom då i dialogerna (som jag nämner i texten). Men tredjepersonsläget är outhärdligt, din karaktär ser för jävlig ut när den rör sig. Så spela i första person så är det löst :P.

Flera: Jag borde nog ha skrivit Obsidian på några ställen där det står Bethesda, slarvfel av mig är jag rädd... Eller gammal vana.

Grafiken: Tja, jag tycker den är bra nog för att förmedla intrycket av en verklig värld. Det räcker för mig.

Närstriderna är lite annorlunda, hade inte provat så mycket sånt när jag skrev (jag är mer en smyg-sniper ändå ). Man kan bl a lära sig combos av NPC:er lite här och där.

Buggar har jag i skrivande stund inte sett några! Så därför nämnde jag inte det.

Medlem

Ser frestande ut

Medlem

Bättre dom satsar på elder scroll... MYCKET bättre serie!

signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

hoppats på att detta skulle bli bra, kört både fallout3 och oblivion expansionen igen men tröttnat lite för snabbt på dom båda.

I helgen blir det att köra

Inaktiv
Skrivet av Apansbrorsa:

Bra att recensenten inte försöker framstå som objektiv, utan tidigt gör klart att han är en stor FO3 & Bethesta fanboy. Då kan man också tolka innehållet därefter.

Agreed. Jag har aldrig förstått grejen med att vara objektiv vad gäller spel. Det riktar ju sig till en viss målgrupp så låt någon som tillhör den skriva om den

Medlem
Skrivet av sltrOlsson:

Är de vidrigt dåliga animationerna kvar?

De verkar ju lovande de här, älskade trean, trots sina down sides (bla animationerna)

Animationerna är fortfarande dåliga. Jag tycker New Vegas känns lite ooptimerat, Fallout 3 flyter på fint på max, men inte New Vegas, och då är det ju trots allt i stort sätt samma grafik och man förväntar sig att det ska flyta som smör när man sitter på ett GTX470.

AW8
Medlem
Skrivet av Stephan:

Bethesda är jättebra på att bygga upp spelvärldar, men deras största svaghet har alltid varit story och dialog. Bethesda är faktiskt nästan pinsamt dåliga på båda områdena, där Bioware men framförallt Obsidian briljerar. Att Obsidian sedan inte brukar vara helt hundra på spelmekanik och QA är en annan sak...

Helt rätt, på alla punkter.

signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Citat:

"Fallout 3; där allra minsta sidoquest var omsorgsfullt skriven och genomförd och innehöll intressanta och i många fall väldigt mänskliga karaktärer som man faktiskt brydde sig om."

Wow, så otroligt olika två personer kan uppfatta ett spel. Jag tyckte att Fallout 3 var kasst på just den punkten, dvs omänskliga och känslolösa karaktärer som man inte brydde sig om för fem öre.

Citat:

Bioshock på land...

Bioshock var Fallout under vatten...

Blir väl att köpa spelet men precis som med Fallout 3 så gäller det att hålla förväntningar nere. Fallout 3 var en klar besvikelse om än ett "okej" spel men inte mer enligt mig.

signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Bör man ha lirat Fallout 3 innan man ger sig på detta?

"Bethesda... storybaserade spels kungar..."

Ah, humor! Nog för att Bethesda (eller i detta spels fall Obsidian...) är duktiga på mycket, men just storyn vet jag väl inte om det varit främsta säljargumenten för Elder Scrolls-spelen m fl...

Inaktiv

Men storyn?!

Kommentera den mer.

Animationer, grafik, nån bugg, vem bryr sig om det?

Inaktiv

"Att Bethesda är de storybaserade rollspelens kungar är det väl ingen som tvivlar på längre."

Du borde skämmas...

"Vi tar en titt på deras senaste alster."

Det är väl ett helt Obsidian projekt.

signatur

The definition of insanity?

Medlem

Är det bara PC-versionen som släpps den 22:e? Eller har jag och Cdon fått det datumet om bakfoten?

Inaktiv

Detta hitta jag på IGN

"... in some respects Fallout: New Vegas is a very different game from Fallout 3, and that's largely because it's better written. It understands that sometimes you must do awful things for a greater cause, or choose the best of two bad options. It offers you decisions all the time, but it rarely forces you to make any. It understands that morality is ambiguous, and subjective, and that games shoving obvious choices in your face undermines their emotional maturity. It knows that sometimes there is no right choice. "

Detta gör att jag lätt köper spelet. Precis det varje old time fallout fanboy vill läsa.

Sen förstår jag inte hur hardcore mode inte kan nämnas! Om man modda FO3 med moddar som påminner om detta vet man hur sjukt kul det är. Ser verkligen fram emot att lira hardcore på första genomspelningen

Medlem

Ser fram emot detta, det verkar vara en riktig höjdare.

signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Till er som kommenterat att ni redan spelat det...

Såvida ni inte jobbar i spelbutik, är recensenter eller dyl utan piratkopierat det, var goda att gå och dö!

Skriv svar