20 minuter rykande hett Diablo III-gameplay

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av nekered:
Skrivet av NympH:

Ni som whinar på att det är enformigt och att det inte finns coola rustningar osv måste väl fatta att dom visar knappt något i den filmen av vad som kommer finnas med när det släpps utan bara lite smakprov, dom klipper ju t.o.m. hela tiden för att inte visa för mycket. Inte ens UI:n får man se.

Whine whine! klart jag whinar när det inte kommer vara som de andra Diablospelen. Häftiga explosioner o sån skit i all ära men borde man inte satsa mer på just RPG istället för arcade? Visst fler unga kanske gillar arcade men diablo går inte i arcade andan vilket gör att de förstör spelet enligt min mening.

Gällande att ge ett smakprov så tycker jag man får se tillräckligt av moves osv i gameplay med deamonhuntern som verkar sjuuuuukt tråkig att spela. Att man dessutom tagit bort Paladin och bytt ut den till monk ger mig lite kalla kårar. Allvarligt, hur kul kommer en närstridsfighter vara i ett spel som utspelar sig i en forntida miljö där vapen utgör den större delen av dödandet. Jag menar hur coolt är det att komma med 2 händer till en fight där alla har Stora svärd och "pistoler". Oj vad ska lilla munken göra. ohh nej slå mig inte med dina farliga händer...

Vilka rollspelselement är det du saknar i diablo 3 som fanns i diablo 1 och 2?

På vilket sätt är inte detta som de andra spelen? Förklara. Jag vet att stats inte kommer att finnas men det kommer finnas runor istället som kommer ge mycket mer variation än vad stats någonsin kunde göra.

Munk är en traditionell rollspelsklass och finns i många olika rollspelsvärldar. Många gillar konceptet. Jag gillar det inte själv men konceptet är sjukt populärt. Inte för att jag gillar paladins heller, tönt klass.

Tönt klass må det vara men ändå det som utgjorde många roliga speltimmar för mig så jag tar ingen större notis om din kommentar dessvärre.

Man delar ut runor i skill-trädet och förbättrar därmed den skill man sätter runan på. Oj vilket rollspel, det är så man häpnar. Enkelt och smidigt, ja men inte speciellt insättande. Själv skulle jag tröttna efter 20 min spel då jag älskar att tweaka och mixtra med både det ena och andra. Det är detta som de har i D1 och D2 men det kanske inte du visste eftersom att du frågade...

Inaktiv

Bra saker med D3:
Munk-klassen som även fanns i den inofficiella Hellfire expansionen i ettan.
Michael Gough som Deckard Cain om dom inte tagit bort honom också.
Samma perspektiv.. Finns det nåt mer? Fill in the blanks...

Dåliga saker med D3:
Quest markeras med utropstecken precis som i WoW. I D2 så var det en Pratbubbla med ett utropstecken.
En del abilities är identiska med WoW tex Fan of Knives.
En arena som liknar Blade's Edge Mountain-arenan i WoW.
Ingen Tristram-musik. Matt Uelmen lämnade Blizzard 2009.

Summan av kardimumman är att Activision vill göra D3 till en WoW-klon.

Medlem

tyckte jag såg munken springa runt med en stav!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av nekered:

Man delar ut runor i skill-trädet och förbättrar därmed den skill man sätter runan på. Oj vilket rollspel, det är så man häpnar. Enkelt och smidigt, ja men inte speciellt insättande. Själv skulle jag tröttna efter 20 min spel då jag älskar att tweaka och mixtra med både det ena och andra. Det är detta som de har i D1 och D2 men det kanske inte du visste eftersom att du frågade...

Tönt kalss. Ja alltså det var lite skämtsamt svar på din munk diss. Smaken som baken

lol ja för oj vad mycket valfrihet man hade att spendera sina stats i diablo 1 och 2 om man inte ville gimpa sin gubbe - INTE

Diablo 3 har
Runor: Barbarens "throw" skill tex kan ju vara både CC, aoe, eller nuke. Så det gör ju inte bara en skill bättre utan ändrar ju helt en skill.

Skill system

Ett simpelt men ändock ett crafting system vilket inte diablo 2 hade.

PvP arena

Kanske mer?

Och vad är det ända som saknast? Jo stats.

Och du menar att dessa skillnader gör att spelserien gått från rpg till arkad. Intressant åsikt då jag har precis motsatt åsikt.

Citat:

Quest markeras med utropstecken precis som i WoW. I D2 så var det en Pratbubbla med ett utropstecken.

Innan trodde jag faktiskt att du var seriös men nu inser jag att du bara trollar.

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av nekered:

Man delar ut runor i skill-trädet och förbättrar därmed den skill man sätter runan på. Oj vilket rollspel, det är så man häpnar. Enkelt och smidigt, ja men inte speciellt insättande. Själv skulle jag tröttna efter 20 min spel då jag älskar att tweaka och mixtra med både det ena och andra. Det är detta som de har i D1 och D2 men det kanske inte du visste eftersom att du frågade...

Tönt kalss. Ja alltså det var lite skämtsamt svar på din munk diss. Smaken som baken

lol ja för oj vad mycket valfrihet man hade att spendera sina stats i diablo 1 och 2 om man inte ville gimpa sin gubbe - INTE

Diablo 3 har
Runor: Barbarens "throw" skill tex kan ju vara både CC, aoe, eller nuke. Så det gör ju inte bara en skill bättre utan ändrar ju helt en skill.

Skill system

Ett simpelt men ändock ett crafting system vilket inte diablo 2 hade.

PvP arena

Kanske mer?

Och vad är det ända som saknast? Jo stats.

Och du menar att dessa skillnader gör att spelserien gått från rpg till arkad. Intressant åsikt då jag har precis motsatt åsikt.

Citat:

Quest markeras med utropstecken precis som i WoW. I D2 så var det en Pratbubbla med ett utropstecken.

Innan trodde jag faktiskt att du var seriös men nu inser jag att du bara trollar.

Jag måste bara säga att jag blev "verkligen" förvånad att du är så respektlös att du fortsätter trots att jag sa att jag inte ville snacka mer med dig så jag undrar vem som är trollet här? Du kan inte acceptera att ett flaggskepp kan sjunka trots sina makalösa seglatser och jag tycker du är en riktig sorglig typ som inte kan skilja på fantasi och verklighet. Lägg ner nu innan nån får sitt konto spärrat.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av nekered:

Man delar ut runor i skill-trädet och förbättrar därmed den skill man sätter runan på. Oj vilket rollspel, det är så man häpnar. Enkelt och smidigt, ja men inte speciellt insättande. Själv skulle jag tröttna efter 20 min spel då jag älskar att tweaka och mixtra med både det ena och andra. Det är detta som de har i D1 och D2 men det kanske inte du visste eftersom att du frågade...

Tönt kalss. Ja alltså det var lite skämtsamt svar på din munk diss. Smaken som baken

lol ja för oj vad mycket valfrihet man hade att spendera sina stats i diablo 1 och 2 om man inte ville gimpa sin gubbe - INTE

Diablo 3 har
Runor: Barbarens "throw" skill tex kan ju vara både CC, aoe, eller nuke. Så det gör ju inte bara en skill bättre utan ändrar ju helt en skill.

Skill system

Ett simpelt men ändock ett crafting system vilket inte diablo 2 hade.

PvP arena

Kanske mer?

Och vad är det ända som saknast? Jo stats.

Och du menar att dessa skillnader gör att spelserien gått från rpg till arkad. Intressant åsikt då jag har precis motsatt åsikt.

Citat:

Quest markeras med utropstecken precis som i WoW. I D2 så var det en Pratbubbla med ett utropstecken.

Innan trodde jag faktiskt att du var seriös men nu inser jag att du bara trollar.

Ja den gamla skillutdelningen var mer RPG än det nya. Den nya har man helt enkelt valt att förenkla för att kunna anpassa till en mer "arcadeliknande" spelstil. Ett till exempel är arcadespelens healingfunktion där man slipper allt som har med potions att göra och istället får mer liv genom gula små pluttar som dras in till din karaktär. Du kanske skulle tänka igenom dina frågeställningar själv innan du frågar så kanske man slipper svara så många gånger?

Medlem

Detta blir definitivt inget köp.
Vilken besvikelse...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av nekered:

Ja den gamla skillutdelningen var mer RPG än det nya.

Hur vet du det? Finns det någon film där man ser hur skills kommer fungera?

Citat:

Ett till exempel är arcadespelens healingfunktion där man slipper allt som har med potions att göra och istället får mer liv genom gula små pluttar som dras in till din karaktär.

Ja det håller jag med om, ingen förändring jag var jätte nöjd med heller.

Men du anser alltså inte att crafting systemet tillför något då och tillsammans med runor kanske kan göra upp för saknaden av stats?

Medlem
Skrivet av Ike:
Skrivet av Katten_Gustaf:

Jag måste bara säga att jag blev "verkligen" förvånad att du är så respektlös att du fortsätter trots att jag sa att jag inte ville snacka mer med dig så jag undrar vem som är trollet här? Du kan inte acceptera att ett flaggskepp kan sjunka trots sina makalösa seglatser och jag tycker du är en riktig sorglig typ som inte kan skilja på fantasi och verklighet. Lägg ner nu innan nån får sitt konto spärrat.

Om du slutar att fylla varenda D3-nyhet med ditt WoW-klon babbel så kanske problemet löser sig självt?

Det är ju fan sant ett rent jävla wow klon rena jävla skämtet grymt besviken

Inaktiv

Och jag vill inte se fler posts på detta forumet från personer som skriver att en anledning till att ett spel kommer misslyckas är hur ikonen för en pratbubbla ser ut. Så bara för jag sagt detta nu ska alla som inte följer det få sina konton spärrade? Gillar logiken här.

Men jag ska sluta mata trollen nu.

Jag kan i alla fall ta diskussion och gör det gärna med nekered tex som man kan diskutera helt ok med.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av nekered:

Ja den gamla skillutdelningen var mer RPG än det nya.

Hur vet du det? Finns det någon film där man ser hur skills kommer fungera?

Citat:

Ett till exempel är arcadespelens healingfunktion där man slipper allt som har med potions att göra och istället får mer liv genom gula små pluttar som dras in till din karaktär.

Ja det håller jag med om, ingen förändring jag var jätte nöjd med heller.

Men du anser alltså inte att crafting systemet tillför något då och tillsammans med runor kanske kan göra upp för saknaden av stats?

Har du spelat diablo 1+2? har du läst igenom allt som finns att läsa om D3? OM du har gjort detta så har du även sett bilder på hur skillträdet kommer se ut, exakt som i wow och man har tagit bort attribut som tex stamina, strenght osv från poäng systemet och gjort det till något man inte kan styra över om man inte fixar en gear, dvs man har alltså skalat bort vissa RPG element. Visst man har lagt till crafting men helt ärligt så är detta även en grej som har med wow att göra och för min del har jag inte lust att spendera min tid som en gearw*ore utan den vill jag spendera på spelets miljöer, story och karaktärens egenskaper i form av stats. Detta gör det mindre RPG i mina ögon då man fokuserar mindre på RPG och mer på gear och skill elementen.

varför är det inte mindre RPG än innan i D3 enligt dig?

http://www.escapistmagazine.com/news/view/96336-Blizzard-Tras...
Där har du en bild på "skillträdet".

Editerat: La till för förtydligande: hur jag vill spendera min tid

Medlem

PVP Diablo = Boring, Nej Co-op ska det vara när det gäller Dibbe!

12
Skriv svar