Se Minecraft på en Android-lur
Många drömmer om att kunna gräva på bussen, snart är det kanske verklighet.
FÖRST!
Coolt, hoppas det kommer fullfjädrat till Iphone, då jag köpte en igår
Kan du nog glömma. Minecraft är skrivet i Java, iPhone stödjer inte Java utan programmen i iPhone är skrivna i Objective-C.
Precis. Däremot är Android-lurarna skrivna i Java, väl?
Kan... inte.. låta.. bli.. gaah:
Android 1 - Iphone 0
FÖRST!
Kan du nog glömma. Minecraft är skrivet i Java, iPhone stödjer inte Java utan programmen i iPhone är skrivna i Objective-C.
Precis. Däremot är Android-lurarna skrivna i Java, väl?
Kan... inte.. låta.. bli.. gaah:
Android 1 - Iphone 0
Det stämmer.
men! Vad glad jag är att jag struntade i den mest hypade underpresterande skittelefonen någonsin och köpte en HTC desire istället!
Niiiice!
Så det hat för iphonen gör HTCn bra eller?
Niiiice!
btw, det har inte kommit till HTCn än om det ens gör det, men om det gör det räkna med att det kommer till iphonen också
Niiiice!
Det finns ju även det här projektet, "Minecraft for the iOS".
Tydligen är det mer nån slags remake/klon av Minecraft på iPhone då dom inte använder texturer eller ljud från det riktiga spelet.
<totalt onödigt och uppenbart påpekande om vilken ordning han skrev inlägget>
HAHA!
Vad jag har lärt mig här i världen utifrån ett ägande av en jävla massa konsoller.
Är att jag har läst "Det där går inte, det är omöjligt" på förmodligen alla förslag om spel\emulatorer som inte "går"
Säg aldrig det Det går att porta, twista, checka festa rippa punda allt.
Iphone i sig kan inte köra Java, men systemet är skrivet så att det går att skriva ett program som just kör Java Thats the end of it.
EDIT:
För ett tag sen läste jag även att en hög med människor skrev att Minecraft KNAPPAST kommer till någon smartphone PGA maskinvara och kodning.
Whos laughing now! ?