The mean eMachine

Medlem
The mean eMachine

Sitter 60 mil ifrån min stationära dumburk med en klen rackare i knät som ska föreställa en laptop. Det är rätt så soligt ute, men samtidigt ganska kallt. Efter en hyffsad promenad så söker jag lite tidsfördriv, tv-utbudet är knapert och ingen konsol eller ett instrument så långt ögat kan se och örat kan höra. Vad gör man då? Man vänder sig till sin tarvliga internetuppkoppling på en "så kallad" laptop. Med en processor som heter sämre och en integrerad grafikkrets som heter sämst så är mitt smala utbud ännu smalare. Några indie-klassiker har jag klarat av dock, Braid och World of Goo. För att ge er en mer konkret inblick på vad den här eMaskinen klarar av så är indie-spelet Osmos knappt spelbart.

Tänkte kanske att Steam skulle kunna stå för räddningen, och har kollat igenom ett par sidor spel. Ett spel som definitivt är en kandidat är "VVVVVV", en lite retro-doftande 2D plattformare. Spontant så är jag sugen på att spela Age of Empires, men det går inte att köpa digitalt vad jag vet och Heroes of Might and Magic 3 glömde jag hemma. Ska försöka att kicka igång Deus Ex, men mina förhoppningar är väldigt låga.

Alla tips är välkomna! Annars får jag lägga patiens tills klockan är 21:00, och Jet Lis nuna visas på tv.

#blogg

Medlem
Medlem

Ett bra tips! Vet inte om jag vågar börja dock

Medlem

jag hade ju dragit in på good old games (www.gog.com och laddat hem typ Fallout 2 eller Broken Sword 2 - smoking mirror


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Hann lite före dig, drog in på gog.com och köpte HoMM3, mitt tredje exemplar dessutom

1
Skriv svar