Build A New Life In The Country

Flakmonkey
Build A New Life In The Country

Kanske är jag konstig men jag har fastnat totalt för den brittiska reality-serien Build A New Life In The Country som går på Kanal 9 mellan 19-20 på vardagar. Det är ett program där man får följa britter som vågar chansa och flytta från säkerheten i stan där de har sitt på det torra för att skapa ett nytt liv på landet där de inte har någonting alls förutom sin dröm. Självklart gör de det inte lätt för sig heller då köper ett nedgånget hus, en kyrkruin, etc etc och där ligger nog en del av min fascination. Jag har ju alltid gillat att se folk som renoverar sina hus och hur de trixar med inredningen.

Här ligger det dock något mer bakom än i rena inredningsprogram som Room Service och allt vad de heter för här har de verkligen vågat satsa allt på ett kort och det är nog det som fascinerar mig mest. Någonstans inom mig så önskar jag ju att jag också skulle våga mig på något sådant, men eftersom jag är en feg skit som gillar säkerheten för mycket så är det här det närmaste jag kan komma... jag får en chans att drömma mig bort helt enkelt

Nåja, det är nog inte ett program som alla gillar och genomsnittsläsaren här är kanske inte riktigt målgruppen, men har du ingenting att göra mellan 19-20 på en vardag så kan jag verkligen rekommendera dig att titta på det här. Det är riktigt trevlig och upplyftande underhållning som inte dryper av den där supersliskigheten som annars brukar få uppleva i såna här program. Och det kan man väl tacka den brittiska produktionen för ^^

#blogg

Medlem
Build A New Life In The Country

Finns ganska många liknande sånna här program nu, men det bästa av dom här sortens program tycker nog jag ändå är Grand Designs, brukar gå på 9an och discovery.

Medlem

Kan oxå titta på det här. Det finns ett annat program men med samma idé där folk väljer att dumpa regniga England mot t.ex. Spanien och köper ett renoveringsobjekt. Detta är nog det roligaste men det kanske är för att jag själv skulle vilja flytta till Spanien Går oxå på Kanal 9 har jag för mig runt 6-7 tiden på vardagar.

Flakmonkey

Grand Designs är guld. Finns ju lite spinoffs på det också när han inte åker och tittar på folk som bygger hus utan där han reser runt till städer och kollar på deras kända arkitektoriska landmärken, intressant som fan

Det där när de flyttar till Spanien eller så heter väl något med Ticket? Hmm, minns fan inte exakt, men det är riktigt kul det också och blir som sagt så jävla imponerad över att de vågar.

1
Skriv svar