Är Kinect något att ha?

Medlem
Är Kinect något att ha?

Jag vill tycka om Kinect men av de gameplay-filmer jag sätt så ser det inte jättelockande ut. Såg det även en snabbis i Täby C i veckan men jag är osäker.

Vi ska ha en spelkväll snart och jag funderar på att skaffa Kinect tills dess men jag måste ju kunna använda det sen också, inte bara när man har en spelkväll en gång per år.

Kommer ni köpa?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Suger snase om man spelar solo, kan vara lite kul om man spelar ett gäng vänner.

Det är väääldigt casual, och man blir väldigt svettig (i vissa spel iaf)

Om man ser till spelutbudet så är det mest barnspel på G.

Jag misstänker att det kommer fortsätta mest i den stilen, mest barnspel och larviga sportspel a'la Wii sports.

Ett tips/varning, man behöver MYCKET plats, ett vanligt svenskt vardagsrum med soffbord o skit är i minsta laget. Man behöver typ 4x 3 meter för att kunna spela ordentligt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag finner Kinect fruktansvärt ointressant.
Jag har ett Wii som fyller funktionen, om man vill apa sig inför folk.

Inaktiv

Nej.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Nej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Verkar hel intressant, detta är ju nyskapande om nåt, och ingen Wii kopia som vissa andra gör,

fördröjningen är lite underlig, för när man ser den där delen när kroppen scannas in och folk gör moves i själva inställningarna för Kinect då ser man ingen fördröjning,
det verkar som om det är ungefär som på Wii, vissa spel är bättre och andra sämre optimerade.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Bingoberra, hur är Kinect nyskapande? Det är i stort sett bara en uppgraderad Eyetoy...

Grannen köpte Kinect på releasedagen och vilken besvikelse det var. Det återstår att se om det kommer bättre spel.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bingoberra, hur är Kinect nyskapande? Det är i stort sett bara en uppgraderad Eyetoy...

Grannen köpte Kinect på releasedagen och vilken besvikelse det var. Det återstår att se om det kommer bättre spel.

Öhh, den är inte släppt i europa ännu, (onsdag e det väl tror jag) så köpt har han nog inte gjort såvidare han inte har kontakter eller bor i USA, han kan ju ha varit med i betan iofs.

OnT: Den funktion jag skulle kunna tänka mig använda den till är röststyrningen, men den kommer inte förens i vår eller nått till Sverige.
-Har ju testat på mitt engelska konto och den funkar klockrent då man typ spanar film på Zune o så.

(Och ja, om ni undrar, jag var med i betan så jag fick en Kinect för typ 2 månader sedan.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ursäkta om jag var lite otydlig. Grannen bor i USA för tillfället och har köpt Kinect där.

Är det någon som kan lägga upp en film där man spelar en shooter med Kinect? Jag har inte sett det ännu, så det skulle vara lite intressant att se.

Medlem

Finns inga shooters till Kinect, har heller inte hört nått om nån kommande shooter som ska funka med den.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag kan inte låta bli.

Inaktiv

Testade Kinect på Gamex. Var rätt seg respons och spelen gick i slowmotion kändes det som. Blir inget köp för min del.

Medlem

Hörde att Harry Potter ska vara skoj...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

HP såg helt hopplöst ut när folk testade det på gamex, kanske är kul när man lärt sig kontrollerna dock

Medlem

Ja.
Kinect kräver sjukt med utrymme och helst ska du ha solen i ditt vardagsrum för att kameran ska se dig korrekt.
Har rensat 3 meter men det är precis för trångt.
Du vill ha 4-5 meter och sjukt starkt ljus så funkar den riktigt bra.
Har Kinectimals (barnspel men kul och billligt 350:- på Mediamarkt) och Your shape.
Hade en Wii förut och Your shape äger wii sports och samtlig träning med plattan så det är nästan löjligt. Jag kör med 2x2kg vikter och man är inte så stöddig efter 20-30 minuter.
Faktum är att för en slöfock som mig så blir man rätt utslagen och kan knappt gå. Sjukt ont i benen idag lol

KoP
Medlem

Ljus är inget som Kinect kräver i och med att den strålar ut ir-ljus. Spelar själv i ett nedsläckt rum med tv´n som enda ljuskällan. Funkar klockrent. Ca. 2 meters avstånd klarar jag mig på också. Ska man vara fler än 1 spelare får man dock maka sig bakåt lite.

Medlem

skumt, ska prova ändra höjd på min då och kalibrera om den.

Medlem

Jag kan bara säga att jag blev lurad av alla negativa kommentarer om slö responstid osv. Men jag köpte tillslut Kinect ändå och det var inte alls så illa som folk sa. Jag tycker den reagerar fort på det man gör och har haft väldigt skoj med alla spel.

Sen så gillar jag ju att röra på mig också och har ofta familj och vänner som kommer över och spelar. Då är det perfekt.

Men tar man Kinect tekniken och släpper grundligt producerade spel i framtiden så kommer detta blir stort.

Det är mer än en hajp imo och jag har spelat och testat dom mesta system i flera år.

Medlem

Har kinect inget jag använder speciellt mycket men det kan vara kul om man är med polare och druckit lite Tycker det är helt klart roligare än wii, har inte provat move så kan inte säga något om det.

1
Skriv svar