Fullt upp

Medlem
Fullt upp

Javisst, porträttarbetet är i full gång och folk droppar in i strid ström. Om alla kommer blir det 29 personer som ska porträtteras och jag har nu bara 8 personer kvar. Allt har gått bra och folk är glada, några också lite nervösa. Men det ingår ju i arbetet som fotograf att kunna få folk att känna sig bekväma framför kameran. Det är inte alltid lätt, men det är alltid kul och inspirerande att träffa och prata med nya människor

Jag tar ju ett gäng bilder på varje person och sen visar jag upp den eller de som jag tyckte blev bäst, sen väljer vi oftast gemensamt. Det ska ju kännas bra för den som porträtteras också och man ska kunna känna sig bekväm med att sprida den här bilden på intranät och annat i framtiden.

Några bilder kommer jag inte kunna visa upp då kontraktet säger att jag överlåter äganderätten till köparen efter leverans. Det gör kanske inte så mycket då bilderna inte alls har något värde utanför den inre krets av kollegor som de är tänkta för.

Nu ska jag jobba vidare, vi hörs snart igen

// Manuel

#blogg

Fullt upp

Själv jobbar jag med att fota bilder på satelliter, hemliga vapen och annat gottgott inför recensionerna av Goldeneye 007 och Blood Stone. Får inte visa upp mina bilder heller, eftersom de är hemligstämplade av brittiska underrättelsetjänsten.

Medlem

Haha... cool. Berätta lite mer när vi är på en säker linje!

1
Skriv svar