Intervju med Jimmie Åkesson

Medlem
Skrivet av Ish:

Är ni verkligen så pass engagerade i frågan eller vill ni bara vinna argument? Ren och skär underhållning hur som helst

Just for the sake of argument: Religion är grunden till all ondska.

Människor är grunden till all ondska, uppväxt, umgänge och upplevelser är det som formar människan.

Religion är en del av umgänge, men det är inte den enda faktorn till att människan gör onda saker.

Så nej, religion är inte grunden till all ondska.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Ish
Medlem

Som sagt, pure underhållning Får jag inte ha egen åsikt eller?
Väldigt lite positivt har kommit av religion. Och visst, går man bara i krykan och ber osv så finns det väl ingen anleding att vara emot det. Men å andra sidan, vad tjänar det till liksom.. Har bara svårt att se någon genuint positivt komma från det. Men det "funkar" ju för vissa så vem är jag att döma. George Carlin hade min bild av relgion "to the T"..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag finnder det ytterst anmärkningsvärt att Ish verkar anse att behöva försvara sin åsikt är likställt med att inte tillåtas ha en åsikt.
Ett mycket intressant ställningstagande.

Jag har kontrovesiella åsikter i många frågor. Jag räknar med att jag måste stå för dem och försvara dem.
Det betyder inte att jag INTE får ha dem.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Ish:

Som sagt, pure underhållning Får jag inte ha egen åsikt eller?

Om du har en åsikt så får du vara beredd att kritiseras för den och att behöva bemöta den, det är inte samma sak som att jag säger "du får inte ha en åsikt".

Skrivet av Ish:

Väldigt lite positivt har kommit av religion.

Jag tror det är oerhört svårt att mäta positivt kontra negativt angående detta, vad räknas som positivt? Vad räknas som negativt? Jag antar att krig som förs i <gudens> namn räknas till negativt, men som med mycket annat så är det fortfarande män (extremt grov generalisering) som förklarar krig mot andra män på grund av åsikter och för egen vinning.

Skrivet av Ish:

Och visst, går man bara i krykan och ber osv så finns det väl ingen anleding att vara emot det. Men å andra sidan, vad tjänar det till liksom.. Har bara svårt att se någon genuint positivt komma från det.

Känna sig tillfredsställd, känna lycka, inte behöva oroa sig för döden, känna gemenskap, ha ett syfte med livet, det finns ganska mycket som gör att människor väljer att bli religiösa.

Skrivet av Ish:

Men det "funkar" ju för vissa så vem är jag att döma. George Carlin hade min bild av relgion "to the T"..

Från sättet du för fram dina åsikter så verkar det som om du dömmer dom för att det dom gör är värdelöst och för att krig har förts i religioners namn, du får gärna rätta mig om jag har fel.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av magma:

Ett annat exempel är ute i trafiken. Får man verkligen bära burka när man kör bil?

Särskilt eftersom man "träffar" andra människor ute på vägarna och måste kunna läsa av andras ansiktsuttryck.

Man har nu kommit fram till en lösning av bärande av burka samt bilkörning.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

@Saltkråkan Haha

Medlem

Ser inte hur ytterliggare obstruera förarens synfält skulle lösa några problem. Torsk på vårdslöshet i trafik.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Ser inte hur ytterliggare obstruera förarens synfält skulle lösa några problem. Torsk på vårdslöshet i trafik.

Det är väl menat som ett skämt... Bilen har en egen burka...

Medlem

Jag tittade lite på Statistik från SCB , och visst står där att invandring ligger på över 100 000.

Men om man sedan läser vidare så ser man att antalet människor som "Erhållit svenskt medborgarskap" endast ligger på dryga 30 000. 2006 låg denna siffra på c.a 50 000.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Jag tittade lite på Statistik från SCB , och visst står där att invandring ligger på över 100 000.

De 100 000 innehåller så många olika, det är återvändande, studerande osv att det är svårt att dra några slutsatser från bara den siffran.

Citat:

Men om man sedan läser vidare så ser man att antalet människor som "Erhållit svenskt medborgarskap" endast ligger på dryga 30 000. 2006 låg denna siffra på c.a 50 000.

Precis, det är en av flera variabler man får ta med i beräkningarna.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Ser inte hur ytterliggare obstruera förarens synfält skulle lösa några problem. Torsk på vårdslöshet i trafik.

kruxet är väl att hitta ett alternativ att skydda sitt ansikte, det här var ett helt ok förök i idé-tävlingen


signatur

thank you, come again

Medlem

Pat vem då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Undrar vad mitt inlägg tog vägen?


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Undrar vad mitt inlägg tog vägen?

PK-Maffian tog beslag på den.

*Ironi*

123
Skriv svar