Black Ops till Windows laggar

Medlem

Fps-drops för mig med, ungefär var 15e sekund.... irriterande som fan...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Låter som ett helt vanligt problem för spel nuförtiden. De släpper ej färdiga produkter för att kunna redovisa siffror i slutet av kvartalet så aktieägarna blir glada. Problemen fixar de i framtida patchar.

Ekonomisk tillväxt, all bow!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tyckte att spelet var schysst, har spelat BF:BC2 sedan release och det är ju en buggfest utan motsvarighet. Det känns som jag har stort tålamod vad det gäller buggar, så tycker ni CoDBO är jobbigt bör ni testa BF:BC2 en stund så är allt frid och fröjd i stugorna när ni kommer tillbaka till CoDBO

Medlem

någon annan än jag som får fatal eroor efter att ha spelat en stund

Medlem

Alla bör väl veta vid det här laget att de flesta släpper spel innan dom är klara, så vänta 1 vecka/månad innan ni köper eller avstå helt från medelmåttigt skräp.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag har fastnat i singleplayer jag, på andra uppdraget, "stage 7" Raise Hell. Har sökt överallt efter hjälp men det finns ingenstanns. Jag blir gasad, sen "vaknar" jag i något förråd och sen händer det inget mer. Jag hör lite skjutande men jag kan inte göra ett piss.

Kul spel. Grafiken lämnade lite att önska också.

Medlem

Quake 3-motorn ftw

Medlem

Att släppa halvfärdiga spel verkar bli en trend.

Medlem

Let's settle the game engine once and for all:

"The game runs on an enhanced World at War engine (which itself was improved from Call of Duty 4's)"

Slut! Frågor?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Jag har fastnat i singleplayer jag, på andra uppdraget, "stage 7" Raise Hell. Har sökt överallt efter hjälp men det finns ingenstanns. Jag blir gasad, sen "vaknar" jag i något förråd och sen händer det inget mer. Jag hör lite skjutande men jag kan inte göra ett piss.

Kul spel. Grafiken lämnade lite att önska också.

Menar du att du sitter fast (frozen) eller att du inte vet hur du skall ta dig ut?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det är inte bara PC version som lider av lagg online. Körde på PS3 igår och det var ospelbart online nästan, ibland gick det bra.

SP var då klockren.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lagget är ju riktigt irriterande. Tom ljudet laggar i menyerna, det laggar i SP, det laggar i MP... Sen att gameservers har problem med många av sina servrar hjälper inte.

En video från vår server [http://www.youtube.com/watch?v=BcSCPvCdWso]

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Nomz:

Jag har fastnat i singleplayer jag, på andra uppdraget, "stage 7" Raise Hell. Har sökt överallt efter hjälp men det finns ingenstanns. Jag blir gasad, sen "vaknar" jag i något förråd och sen händer det inget mer. Jag hör lite skjutande men jag kan inte göra ett piss.

Kul spel. Grafiken lämnade lite att önska också.

Menar du att du sitter fast (frozen) eller att du inte vet hur du skall ta dig ut?

Sitter fast. Jag kan inte röra på mig, jag kan inte titta runt (överhuvudtaget), jag ser inget att inteagera med, jag ser inte något vapen/händer/armar. Jag satt och väntade i tio minuter och ingenting händer. Det är som om banan inte laddat ordentligt eller något script inte funkar.
Jag hör bara hur någon skjuter eller bankar på något.

Medlem

B-lagg Ooops?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Herrejösses vad många som inte förstår vad lagg (latency) innebär. RTFM. (Även artikelskrivaren, skämmes tamigfan.) - Lagg är inte synonymt med "bildeftersläpningar".

Herrejösses vad många som inte förstår (alla utom azynkron?) att VARENDA Call of Duty-spel hitintills använder samma motor i grund och botten - en groteskt modifierad (i MW2s, WaWs och BOs fall) IW-motor, som bygger på en groteskt modifierad (i varenda CoD, i stigande grad) Quake 3-motor. Med andra ord - begränsningarna börjar bli väl många nu på senare dagar.

Lätt att jämföra är vissa enkla saker, som att springa, hoppa, plocka upp vapen, skjuta, ladda om etc. etc. - känslan är identisk i vCoD som i BO, även om de grafiska effekterna och vissa miljöeffekter förbättrats och förstärkts, för att dölja hur simpelt upplagda flera av ovanstående händelser och effekter faktiskt är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

600kr på steam och skiten funkar inte, men vad förväntar man sig av Treyarch...
Kan inte joina en enda server sen i förmiddags.

Inaktiv

Appropå WordPress, Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Medlem

Hos mig laggar det inte ett skit. Däremot laggar filmen på mitt mobila bredband som ger 8 Mb/s på morgonen och 0.6 mb/s på kvällarna och heter Telenor.


signatur

Det var detta...

Medlem

sjukt att dom inte fixat det ännu.. har lagt det på is sen december för att invänta förbättring, men nada är fixat.

123
Skriv svar