Nintendos spel dominerar i Japan

Robot
Medlem
Nintendos spel dominerar i Japan

Wow, det hade Jag aldrig kunnat tänka mig (ironi).

Medlem

Dagens nyhet. Seriöst, det finns nyhetstorka och sen finns det NYHETSTORKA.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Med tanke på att Nintendo räknar bundle spel som sålda titlar så är det ju inte så konstigt. En såld enhet=minst ett sålt spel.

Med svarta Wii så följer det med 2st spel och den röda limited edition så följer det med 3 eller 4 spel, samt att Nintendo DS röd LE bundlas med New Super Mario Bros

Så man kan räkna av några miljoner sålda spel på den där listan. Men att dom dominerar i Japan är ju ingen chock precis.

Medlem

Sen så är väl Nintendo utgivare för alla spel till Nintendo? Square-Enix är ju bara ett av bolagen som gör (ger ut) spel till t.ex. PS3.

Medlem

Dom räknar inte spel som utgivare släpper, utan spel som Nintendo som utvecklare släpper. Sony är också utvecklare till vissa spel och dom ligger långt efter, likaså microsoft.

Sen så räknas bundle in på microsoft och sony också.

Nintendo störst i japan, Händerna på kinderna och se chockad ut samt utstötandes ett läte som låter så här: "Nääää Verkligen".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar