Jag *älskar* Black ops MP =)

Medlem
Jag *älskar* Black ops MP =)

Ok, jag känner att det är hög tid att någon kommer in och försvarar BO i multiplayerdelen då det verkar som att man läser mest om klagomål. ok, nu vet jag att det beror på att alla som tycker att BO är bra sitter och spelar det just nu, men här är några saker som gör det till ett roligare spel.

1. dom där jävla megakillstreaksen finns inte kvar. hur kul är det när fienden kommer med en attackhelikopter, ett bombplan eller något annat fett? man hinner inte sikta på planet eftersom man blir bombad av det direkt. eller skjuten av andra spelare i MW2. det här händer inte i BO. bara den här förändringen gör spelet långt mycket bättre eftersom det fokuserar på att skjuta varandra, inte få tag i den farligaste killstreakrewarden.

2. fler vapen som känns realistiska. det är inte lika mycket fyrverkerier, mer råbarkat när man skjuter någon. det tycker jag om mycket.

3. det är lättare att börja spela och att komma igång. eller är det bara jag som upplevt det? får nästan för mig det faktiskt.

4. eftersom man skjuter mer och dör mindre så är det roligare för alla. i mw2 som jag spelat rejält mycket längre än BO så har jag som värst fått in 6 killstreaks. ja, jag var efter med spelet i drygt ett år tror jag, så det var bara personer som elitade sig, man hade aldrig chans att lära sig banorna. i Bo har jag på ett par timmar slagit det rekordet ganska enkelt och det helt utan killstreakrewards. vill man ha kills så skjuter man folk!

5. banorna är designade för att det ska bli mindre camping. jag upplever att det finns både två och tre gångar till alla campingställen, så det är bara att springa runt och ta alla jäkla campers i röven med kniven. ursäkta språket.

6. inte en enda jäkel med ett snipergevär. det ska tydligen gå riktigt dåligt att snipa. riktigt sweet. då slipper man det också, vilket jag tycker är otroligt lysande. mw2 var enbart löjligt eftersom folk kunde snabbsikta och skjuta på typ en tiondels sekund och döda med ett skott. det gjorde att man inte snipade, utan fick någon i mitten av skärmen och utförde kommandot. svårare att snipa innebär att man ska vara skillad för att göra det, inte att se någon i mitten av skärmen.

7. customiseringsalternativen är... sjukt många och riktigt bra!

8. att alltid köpa kontrakt ger extra pengar, och man behöver ju inte köpa kontrakt som man annars inte skulle klara av. att få 3 kills utan att dö får så gott som alla var och varannan match, så där får man gratis 200 cp. lite? yes, men det är gratis.

ja, det här var väl allt det jag upplevt under dom två senaste dagarna som gör att jag tycker att BO är mycket bättre än MW2 i multiplayerläge.

jag har hört det ryktas om att det finns ett singelplayerläge i spelet, men det är väl som i mw2, enbart ett rykte?

1
Skriv svar