Rea: F1 2010 billigare digitalt än i butik
För en gångs skull så är ett relativt nytt spel billigt på steam....Brukar alltid vara så absurt dyrt med nya spel på steam . ex kostar Black Ops just nu 59.99 euro, Mafia 2 49.99, samma för MoH och Football manager... Helt galet med tanke på priserna i fysisk butik....600:- för Cod helt sjukt.
I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro
Eftersom det finns folk som "förstår sig på" Varför ett spel digitalt bör vara dyrare än ett fysiskt spel i butik, kan inte de vara snälla att förklara detta för mig, jag har nämligen själv ingen rimlig förklaring !
(som första inlägget även nämner).....................................
Då mina argument är som följer;
Du får ingen fysisk Vara överhuvudtaget..
Man får ingen Manual.
Ingen skiv(a/or)
inget fodral.
ingen innehållsförteckning eller posters.
Du får själv sköta nedladdning + förvaring.
Allt till en dyrare kostnad än när man själv köper dessa spel fysiskt i en butik. = mycket märkligt.
Nej det stämmer inte att Steam tar mer pengar än vad butiken gör. Men det är EA/Activision/THQ etc. själva som sätter priset på Steam.
Det här är ett påståendet jag sätt ofta, har du eller någon annan som påstår detta någon länk till uttalande etc som faktist bevisar detta. Tycker det låter jädrigt skumt att det skulle vara så, därför skulle gärna se några riktiga bevis för dessa uttalanden.
Även Risen går på rea, halva priset, ca 150 riksdaler!
Jävligt bra spel! tycker dock att det va lite svårt jag spelar magiker å dör om det kommer mer än 3 monster på en gång, men men jag vet... L2P men tycker det är lite för svårt. Men det är ett grymt bra spel i övrigt!
Varje dag suger på ett helt nytt sätt!