Flera användare, måste alla betala?

Medlem
Flera användare, måste alla betala?

Hej,

Har införskaffat Fable 3 till min XboX 360 och både jag och min sambo har tyckt om att spela det. Hon är nu inne på sin andra vända.

Naturligtvis måste man använda vars en användare, då det annars sparas över. Detta förekommer i några få spel som vi båda spelar och därför används både hennes och min användare ganska ofta.

Så till min fundering:
Läste om ett kommande DLC till Fable 3, och funderar på hur det skulle fungera om vi båda skulle vilja spela det. Måste vi köpa det med båda användarna då, eller har Microsoft tänkt sig för och det går att spela med olika användare på samma konsol?

- tacksam för svar; innan det är dags att handla nått!

Medlem

Microsoft låser DLC på två sätt, genom hårdvaru ID och Gamertag.

1. Du kan spela dina DLC och arcade spel på vilken xbox som helst om du är inloggad på xboxlive med gamertagen som köpte det (du måste bara tanka ner det igen).

2. Du kan spela det på konsolen du köpte det på utan att vara inloggad på xboxlive. (Alltså så funkar det med alla profiler på den boxen)

Alltså som svar på din fråga. Sålänge ni spelar på samma konsol som ni köper det på så ska* det funka att spela utan att behöva köpa det till båda.

*Det funkar för mig iallafal på Arcade spel och diverse DLC till andra spel som t.ex. Borderlands.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack för svaret!

Vi spelar på samma konsol, men på olika profiler. Ska testa att handla någonting så ska vi sedan se om det fungerar.

1
Skriv svar