Windows-version av Super Meat Boy får datum

Robot
Windows-version av Super Meat Boy får datum
Medlem
Windows-version av Super Meat Boy får datum

Underbart! Verkar vara ett fantastiskt spel.
Men jag väntar på en eventuell PSN-version.

Moderator | Testpilot

Kanske blir något vi kan köpa till datorn då


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MrMadman:
Att döma av snacket från utvecklarna kommer det aldrig dyka upp en PSN-version, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

MrMadman:
Att döma av snacket från utvecklarna kommer det aldrig dyka upp en PSN-version, tyvärr.

Fan då...
Men det går ju köra ds3 till pc iaf.

Medlem

Spelet är gjort i c# och med XNA, så att konvertera detta till något annat än Windows är nästan som att börja om från början.

Medlem
Skrivet av r4z0r1991:

Spelet är gjort i c# och med XNA, så att konvertera detta till något annat än Windows är nästan som att börja om från början.

¨
Skämtar du?
Ett spel med så pass simpel grafik som detta är inga större problem att konvertera till annan plattform/språk.

Själva kodandet är en väldigt liten del av hela arbetet...

Självklart måste ju all kod "skrivas om". Ingen copy/paste alltså. Men all struktur är ju gjord redan. Jag vågar påstå att det går att göra på 1/10 av tiden som de än så länge lagt ned.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av r4z0r1991:

Spelet är gjort i c# och med XNA, så att konvertera detta till något annat än Windows är nästan som att börja om från början.

¨
Skämtar du?
Ett spel med så pass simpel grafik som detta är inga större problem att konvertera till annan plattform/språk.

Själva kodandet är en väldigt liten del av hela arbetet...

Självklart måste ju all kod "skrivas om". Ingen copy/paste alltså. Men all struktur är ju gjord redan. Jag vågar påstå att det går att göra på 1/10 av tiden som de än så länge lagt ned.

Antar att du är programmerar själv eftersom du kan uttala dig? För utvecklarna själva har ju säkerligen inte koll på vad som är lönsamt och genomförbart.

1
Skriv svar