Vilka är de bästa PC-spelen någonsin?

Medlem

Att inte Wing Commander finns med eller privater 2 the darkning.
X-wing var ju hur skoj som fan.
Det fanns ett spel från sen 90-tal. påminner lite om bf.
Man kunde köra tank och flyga samt skulle inta några baser.

Fan att man inte kan minnas det.
Bf1942 spel ide kommer nog mycket från det spelet.

Inaktiv

För mig är det enkelt

1. World of Warcraft
2. Warcraft 3
3. Age of Empires 2

Inaktiv

Spel som Call of Duty 4 dyker ju upp? Vad i--?!

För mig blir det äldre spel som: Age of Empires II, KotOR I and II, GTA III, Warcraft III, Need for Speed: Hot Pursuit och Call of Duty 2. Det senaste är från 2004 - sex år sedan ett magnifikt spel. Suck!

Skrivet av showerguy:

Age of Empires II - VINNA!! :evil::evil:

För många ynglingar och "grafik freaks" för att det skall hända.

EDIT: ARGH! Jag glömde Motocross Madness! :evil:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av landy:

Det fanns ett spel från sen 90-tal. påminner lite om bf.
Man kunde köra tank och flyga samt skulle inta några baser.

Var inte det Codename Eagle?

Medlem

Hur tänker man när man röstar på CoD4?

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Jag har inget förtroende för resultatet på listan. Kollar man på resultatet så ser man t.ex. att Fallout 3 har högt när det är underlägset både 1an, 2an och t.o.m. New Vegas. Eller vad sägs om att Oblivion utklassar både Morrowind och Daggerfall? Smärtar i hjärtat.

Jag tror som Hymer att medelåldern är för låg för att kunna göra det hela rättvist. De som röstar har helt enkelt inte spelat, alternativt inte ens hört talas om många av spelen. Egentligen borde man inte få rösta om man inte har spelat åtminstone hälften av alla spel på listan, alternativt är väldigt insatt i spel överhuvudtaget.

@son of RAMBO: Nya spel kan vara bättre, självklart. Men är så fallet? Långt ifrån, även om jag stoppar på mina objektiva glasögon.

Förhastade slutsatser Herr Lazaroth, Jag är 5 år äldre än dig och har spelat samtliga Fallout spel och jag tycker att del 3 är det bästa spelet i serien, Jag anser till och med att det efter Morrowind är det bästa spel som gjorts. Det handlar om tycke och smak... Inte ålder.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Master of Orion II håller upp till idag, synd att ingen kommer ihåg det spelet. :/

Och syndicate, inte med på listan... buuu!

Medlem
Skrivet av Enorus:

Hur tänker man när man röstar på CoD4?

Ja man tänker inte helt snett i alla fall. Uppenbarligen så är spelet omtyckt och ja är det många som tycker om det så kanske de slänger en röst på det. Kommer alltid finnas de som säger att Call of Duty spelen suger osv med diverse spel. Det går bara utför, ja kanske men uppenbarligen tycker folk om spelet.


signatur
Medlem

Well det var svårt, men vissa av favoriterna var lätta som Mass Effect 1 & 2, BF1942, Vietnam, och EVE Online.

Medlem

Tribes 2 så klart.


signatur

---
Boo!

Medlem

Röstade på följande:

Battlefield 2
Crysis
Dragon Age: Origins
F.E.A.R.
Grand Theft Auto: San Andreas
Jedi Knight 2: Jedi Outcast
Mafia
Starcraft 2
Thief 3
Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Märkligt bara att vissa expansioner finns med i listan, men inte andra. Skulle egentligen röstat på Crysis: Warhead istället för Crysis.

För övrigt så blev spel bättre från 2000 och framåt (iallafall till PC). Vågen av hemskt primitiv 3D började försvinna och åren då man behövde läsa i manualen för att få en bild av storyn var sedan länge borta.

Medlem
Skrivet av kebbe:

...För övrigt så blev spel bättre från 2000 och framåt (iallafall till PC). Vågen av hemskt primitiv 3D började försvinna och åren då man behövde läsa i manualen för att få en bild av storyn var sedan länge borta.

Jag tycker att 3D:n var som bäst från ungefär 1995 till tidigt 00-tal.

Medlem

Första gången jag försökte skicka in hade jag tydligen kryssat för 22 spel. Efter en lång, inre konflikt försvann godbitar som Heroes 3, Quake 2, Grim Fandango och Vice City.

Min 10:a blev till slut såhär:

Mass Effect
The Curse of Monkey Island
Mafia
Dragon Age: Origins
Warcraft 3
Splinter Cell: Chaos Theory
World in Conflict
The Sims 2
BF1942
Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords

Att välja mellan Chaos Theory och Hitman 2: Silent Assassin var hur svårt som helst, två av de bästa stealth-spelen genom tiderna. Till slut blev det Splinter Cell, men det kunde lika gärna ha varit tvärt om.

Och hur Half Life 2 kan ligga i topp kommer jag aldrig att förstå, jag måste ge det en till chans. Känns verkligen som ett spel som många gillar "bara för att, liksom. Det är ju HL2."

Medlem

blev lite glad när jag såg att Total annihilation låg på en liten bit över 2%
men MW2 över 7% nej fy


signatur

Rwa?

Medlem

Hade Pac Man varit med på listan hade jag lagt en röst på det. I övrigt skulle jag vilja se en åldersanalys av de som röstar och vad de röstar på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Får nog hålla med om att det är väldigt många som röstat, eller unga är väl fel ord.

"De som är lite nyare inom spelvärlden" kanske är mer rätt..

Gamla spel som Unreal och System Shock 2, finns knappt några nya spel som ens kommer i närheten


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hmmm.. Knappt någon som röstade på System Shock-spelen. Visar väl på hur underskattade dom är. System Shock 1 är bästa DOS-spelet någonsin i mitt tycke

Medlem

Jag körde alla monkey island.
Quake 3
Fable
Grim fandago
black and white 1
och två till som jag inte kommer ihåg för jag är helt borta idag.

Medlem

För mycket gammalt jag ville rösta på
Baldurs kom inte med på min liste eller oblivon etc inte heller ultima. och när jag skulle rösta så fans inte Dragon Age ens wth lol
Japp för mycket kids är nu allt om grafik.. håller med Lazaroth helt

Medlem
Skrivet av Skylance:

Måste göra ett inlägg i debatten. Vi som har spelat de äldre spelen och tycker oss veta att dessa är så pass mycket bättre missar målet en aning.
Hur gamla var vi när vi spelade dessa?
Hur mycket roligare var det inte att spela ett spel överhuvudtaget?
Spel är risiga idag för att vi är för gamla för att spela dom. Punkt slut.

Självklart finns det undantag men man ska vara glad om det åtminstone kommer ett sådant spel om året.

Tror inte att det är vi som har blivit för gamla, utan spelen har blivit mindre originella. Visst finns de massor av bra spel, men dom släpps oftast numera på konsol. Sen finns de nog en anledning till att nyare spel försöker att efterlikna äldre spel, och att fler tillverkar går tillbaka till rötterna

Fast jag tror att anledningen till att vi ser så få originella spel idag är för att företagen är för giriga och vill mjölka ur varenda krona ur ett hyllat spel (CoD, MoH, WoW, BF, NFS, The Sims osv) och lägger inte ner pengar på att utveckla nya titlar. Nyskapta spel får oftast en lägre budget för att dom tidigare nämnda titlarna får ta del av den större delen, och då blir dom nya spelen lidande på innehåll, kvalité m.m., och folk tänker vilket jävla skitspel de va och går tillbaka till dom stora spelen.

Se bara på Blizzard. Innan WoW så släppte dom nya spel varje/vartannat år, och nu tog det dom nästan 10år för dom att ge oss nåt annat än en Warcraft-titel.

DICE, innan dom släppte BF1942 så gjorde dom faktiskt mer än bara Battlefield. Dom gjorde Pinball, Rallisport Challange, Future Cop, alla riktigt schysta spel. Sen vaknade pengatrollet inom dom precis som i alla dom flesta företag.

Medlem

Fan vad svårt att bara kunna välja ut 10st. Har många absoluta favoriter i listan.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Ambassadör
League of Legends

sjukt besviken över Batman Arkham Asylum frånvaron. Grim fandango fick min sista röst istället!

Medlem

En sån där lista utan att ha med spel som Dungeon Master, Eye of the Beholder, Zack McKracken, Quest for Glory, Simon the Sorcerer, Loom, Moonstone eller Master of Magic borde vara brottsligt, speciellt när dom har med olika årgångar av Tiger Woods golfspel...

För mig är bra spel såna som man fortfarande kan tänka sig att gå tillbaka till. Trots att grafiken är kass och ljudet under all kritik så är det fortfarande spel som man jämnför dagens spel med. Master of Magic som är gammalt som gatan nu för tiden är ett spel som fortfarande är installerat på min hårddisk.

Medlem

Så nu har man röstat,, fan det tog ju mig runt 1 timme totalt att få ner det till 10st. Svårt val som fan.

Blev dessa spel som är mig mycket nära å kära.
Baldur's Gate 2
Beyond Good & Evil
Deus Ex
Fallout 2
Mass Effect
Monkey Island 3 (The Curse of Monkey Island)
Neverwinter Nights
Star Wars: Knights of the Old Republic
The Elder Scrolls 2: Daggerfall
Thief


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

#1 World of Warcraft

21% (272)

Sammanfattar listans trovärdighet... No more is needed to be said..

Medlem

EDIT:
Tybalt han före ... ash
_____________

pacman inte med???

Irrelevant lista!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

såg ut som man hade tänkt sig själv rösta man på, Red alert1, lemmings, world of warcraft gammal som man är

Medlem
Skrivet av Sillage:

Så nu har man röstat,, fan det tog ju mig runt 1 timme totalt att få ner det till 10st. Svårt val som fan.

Blev dessa spel som är mig mycket nära å kära.
Baldur's Gate 2
Beyond Good & Evil
Deus Ex
Fallout 2
Mass Effect
Monkey Island 3 (The Curse of Monkey Island)
Neverwinter Nights
Star Wars: Knights of the Old Republic
The Elder Scrolls 2: Daggerfall
Thief

Medlem

Battlefield 1942 är ohotad etta!

Medlem

Jag plockade enbart ut tre stycken spel.

Supreme Commander - Det bästa strategispelet någonsin, att många inte förstod spelets simpla ekonomi förblir för mig ett mysterium.

Battlefield 1942 - Trots att jag gillar uppföljarna så finns det fortfarande inget slår originalet.

Vietcong - Den bästa djungelshootern någonsin. Trots förbättrad grafik står sig spel som Far Cry och Crysis slätt när det gäller både känsla och intensitet.

Skriv svar