Vilka är de bästa PC-spelen någonsin?

Medlem

Varken Larry eller Space Quest är med?

afr
Medlem

Spel jag saknar:

Stunts ( De har med 4 trackmania spel och inte klassikern?)
Syndicate och Syndicate Wars
Total Anihilation Kingdoms
Leisure Suit Larry
Space Quest
Simon The Socerer
KKnD (Krush Kill n Destroy)
Master of Magic ( HUR KAN DETTA SPEL INTE VA MED?)
Shadow Warrior
Blood
Codename Eagle
Dune 2
Dune 2000

Medlem

Min lista:

Baldur´s Gate
Baldur´s Gate 2
Call of Duty MW2
Civilization
C&C Generals
C&C Red Alert 2
Diablo 2
Heroes of might & magic III
Jagged Alliance 2
Resident Evil 2

Detta är min personliga smak. Spel som fått mitt intresse och hållit mig sysselsatt lite för länge ibland:)

Som många säger saknas en del men det struntar jag i.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det här var nog det mest idiotiska på bra länge... Det är ju en omöjlighet lixom. men om man ska gå efter det spelet jag lirat om flest gånger så vinner nog little big adventure


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Efter så många timmars grindande i DII eller krutröken från BF42 och adrenalinpumpet från Unreal Tournament så ligger de nog bäst till i min värld.

Inaktiv

Hade som sagt inte skadat med en fråga om ålder i början på undersökningen.

Ps. de fem personer som röstat på Deus ex 2 vill jag stampa hårt i ansiktet med hälen.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Vad är det med folket här? det finns en anledning till att äldre spel anses sämre, de flesta gillar bra grafik. Ta bara ett exempel: final fantasy VII är ett bra FF spel men flertalet vägrar spela det pga grafiken (och det är inte underligt med tanke på hur fult det är jämfört med idag). Att HL 2 slår HL 1 är inte enligt mig konstigt (samma sak fast bättre grafik och fysik) även om jag själv inte tycker HL var en bra serie. För övrigt så tycker tex jag att FF VIII var ett väldigt trevligt spel på pc (spelade det aldrig på konsol men VII spelade jag aldrig på dator som finns i listan). Det finns säkerligen många som röstar på multispelsformat trots att de bara spelat dem på konsol och trots att det är en lista för pc. Jag tänker dock inte rösta på FF VII som bästa spel till PC men det är definitivt ett top 5 i kategorin bästa spel. Hade VIII funnits hade jag röstat på det (men det finns inte N_Z)

fruktansvärt att se i detta forum hur folk kan vara så oobejktiva. Om ni har en åsikt så lämna den, om den åsikten är att inte rösta så gör det inte men sluta klogga upp för de som är intresserade.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Min lista(vad jag röstade på enligt listan):
Beyond Good & Evil
The Longest Journey (Den längsta resan)
Dreamfall: The Longest Journey
Grand Theft Auto 4
Half-Life
Half-Life 2
Mass Effect
Max Payne
Splinter Cell
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Visst BF spelen är värda att rösta på, men förstår inte varför man röstar på ett multiplayer spel.

Men också
Team Fortress 2
GTA serien
Splinter Cell serien
Trine (varför är den inte med?)
Penumbra serien
Serious Sam (härliga minnen)
Max Payne 2
Batman Arkham Asylum (varför är den inte med?)
Half-Life serien
Portal
Fable: The Lost Chapters
Mirror's Edge
S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl (fast alla buggar)

Medlem

Som vanligt så tycker inte folk om att andra personer har andra åsikter än de, men det är ju det som är själva grejen med listan, att alla får rösta. Se det från den ljusa sidan - du får en anledning att klaga. Själv gilar jag lite äldre och mer okända/svårsålda spel (Undying, Jedi Knight, Deus Ex), blandat med några "klassiker" som t.ex. Diablo 2.


signatur

Get Keisinger or die scrying
Puns is the path to the Dark Side

Medlem

Vad hände med Mount & Blade?

Håller med vissa i detta forum att man inte ska låta vem som helst rösta då det inte blir "rättvist" då många favoriserar spel och har för lite erfarenhet helt enkelt. Detta inkluderar givetvis mig också så det bästa vore om man utsåg en jury istället där man tar itu med favoriseringen via någon form av kontroll osv...

Låter lite grann som redaktionens lista. Den brukar ju vara med varje år vid sidan av läsarnas och de båda brukar skilja sig väldigt mycket från varandra.

Medlem

Vilket bullshit-urval. Typ 80% av spelen man kan välja på är ju släppta efter 2000.
Och att sen man kan välja Dragon Rising men inte Armed Assault eller Armed Assault 2... vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Ni kan ju döpa om omröstningen till "tolvåringarnas PC-spelsfavoriter genom tiderna" eller något...

Medlem
Skrivet av Jkkb:

När WoW och MW 2 ligger högre än Baldurs Gate 2 vet man att nått är fel

Oh hell fucking yes!

Medlem

Hur fan kan Oblivion ligga före Morrowind? Bedrövligt

Medlem
Skrivet av Sebtrex:
Skrivet av Jkkb:

När WoW och MW 2 ligger högre än Baldurs Gate 2 vet man att nått är fel

Oh hell fucking yes!

Jag håller med er. Dock hade nog listan sett annorlunda ut om en massa kritiker fick rösta. Flesta som röstar har säkert ingen koll på vafan BG2 är.

Medlem

Det saknas alldeles för många spel för att den här listan ska fungera (i alla fall om den ska gälla de bästa spelen någonsin). Inte ens nya PC-exklusiva spel som Red Orchestra och Mount & Blade finns med.

Sedan kan man fråga sig om det är nödvändigt att ha med 10 st Championship Manager, 4 FIFA, 5 Football Manager, 14 NHL, 10 Pro Evolution Soccer och 11 Tiger Woods PGA Tour. Skillnaden mellan varje titel i dessa serier är väl ändå minimal. Hade de inte varit bättre att banta ner dem till 2-3 av varje och istället tagit med några andra spel?

Skrivet av T.Mani:

Varför har ni inte med Dune(2)? Eller var det bara till Amiga kanske?

Nej då, det fanns till PC också och om det funnits med i listan hade det fått min röst.

Skriv svar