The Witcher 2 blir utan kopieringsskydd

Medlem

Väldigt, väldigt bra då deras förb¤//¤"e kopieringsskydd på det första spelet har hindrat mig från att spela igenom det igen med uppgraderingen. Den där registreringen på internet som man måste göra vill inte fungera och då går det inte att spela...

Medlem

Spel ska köpas! NEJ till pirater! Fyskäms på er :<

Medlem

Bra initaiativ! synd bara att spelet inte intresserar för fem öre

Medlem

Det här kan jag köpa bara för att visa mitt stöd, sen om spelet är bra så är det ju ett plus oxå.

Medlem

Mycket bra initiativ. Hade inga planer på att köpa spelet vid release men har nu förbokat på GOG. Helt DRM-fritt, $16 tillgodo via deras Fair Price, ett gratis spel (finns 5 att välja bland) och lite extra godis som kan laddas ner redan nu. Det låter som ett bra erbjudande.

Medlem

ÄNTLIGEN. DRM-skydd strular till det för dem som betalar för spelet medan Piraterna tar bort skiten.
Är det tänkt att man ska göra sina betalande kunder sura och frustrerade eller?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Skönt, blir bara mer sugen att köpa spel utan DRM.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Bokat! DRM stoppar ändå inte piraterna överhuvudtaget. Trevligt med spel som ser till konsumenternas behov och inte bara försöker krångla till allt.

Medlem
Skrivet av mLs:

Allt kommer ju ändå ut på nätet oavsett så lika bra o skita i o lägga ner pengar på att implementera DRM.

Chaos Theory höll i ett år, rekord för hur länge ett spel klarat sig utan att knäckts.

Medlem

Blir ett köp nu då istället för att "köpa". Tror det kommer att vara rätt så mycket bättre än 1an m.a.p buggar pch dylikt.

För att vara ärlig så piratkopierar jag flesta av mina spel, men när spelföretag gör något som stödjer oss PC-spelare så köper jag spelet. Blir att förhandsboka på Steam senare ikväll.

Medlem

Äntligen några som har förstått att det här med DRM är totalt onödigt.

Inte för att jag själv bryr mig så mycket om ett spel har skydd eller inte, för jag har aldrig haft några problem med de originalspel som jag har köpt.

Men jag köper inte spelet utan att ha testat det först iallafall... slösar inte pengarna på skräp.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Chaos Theory höll i ett år, rekord för hur länge ett spel klarat sig utan att knäckts.

Helt sant. Splinter Cell Chaos Theory är unikt i just den aspekten. En av få titlar där DRM faktiskt funkat, om än lite väl "bra" i mitt fall. Jag har fortfarande inte ens lirat det då jag vägrade (mycket av ren princip) att installera StarForce på mitt system.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

De 2.5% som röstat mot piraterna kan brinna i helvetet.

Majoritetsdiktaturen sez Fuck you!

Medlem

Givet köp i alla fall, RPG av samma klass som Biowares klassiska produktioner (enligt min uppfattning), och helt fritt från DRM.
Ska nog slå till på ett collectors till PC, och kanske ett till när det släpps till konsol

Medlem

Klarar min dator liret så blirre köp. Annars väntar jag på PS3 versionen (om den kommer).


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar