Medlem

Kanske lite tidigt att börja dela ut "Bästa spel 2011" när det kommer andra mästervärk som Deus Ex: Human Revolution, Bioshock Infinite, Guild Wars 2 med flera.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Exim:

Oblivion with guns and mass effect with swords ...

^^ något fel med det? Låter nice imo
(eller du kanske mena det positivt från början?)

Medlem

ja .... som förväntat med alla nya spel är ju längden på de...meh tror inte detta har samma styrka som ettan för årets spel 2011

Medlem

Såg spelet på gamex, jag säger bara en sak, hoppas det ser bättre ut på pc än xbox iaf...

Medlem

Många verkar ha vaknat på fel sida..

Nu har jag inte haft turen som skribenten och fått spela DA2 men av det jag sett och läst så känner jag så här:

- DAO hade en för kort huvudstory och att göra DA2 kortade är ett stort misstag.

- Mindre sidequests.. har Bioware glömt bort att många(och bra) sidequests gör spelet och inte bara storyn.

- Med få sidequests och kort story så kommer vi få en massa DLC som man måste spendera pengar på... DAO kostade nästan 800 kr när jag köpte den och vem vill spendera mer pengar på korta DLC ?

- Nu kan jag inte tala om in-game grafiken då jag inte spelat spelet men vad man ser på film sekvenserna så bådar det inte gott..

- Återigen en "låst" värld där det begränsas vart man gå.

- Av det jag läst så kommer strids systemet och dialogvalen att dummas ner total.

- Vart är mitt Baldur's Gate 3 ?

Medlem

usch bojkottar Dragon age pga alla DLC's girigare spelföretag som vill ge så lite som möjligt till spelarna och roffa åt sig så mycket som möjligt, inget hjärta i spelet därav är jag inte förvånad att de ska korta ner speltiden och göra spelet ännu sämre och mer beorende av DLC's...

helt sjukt att dragon age 1 blev årets spel, kan hålla med om att det var årets spel i ungefär 1h i början sen blev det tradigt och tråkigt.
Att Dragon age ens räknas som rollspel är en skam för genren

Medlem

Kanske borde döpa om spelet till "Dragon Cage".. fördumning var ordet.


signatur

Have a good time!

Ase
Medlem

Ytterligare ett spel som bara ska sälja & anpassas till konsoll=fördummning (är väl EA som har ett finger med i spelet kan man tänka)
dragon age 1 var inte i närheten av vad baldurs gate serien var ,visst häftig historia dom skapat ,ganska snyggt ,men små kartor, liten valmöjlighet(om man jämför med baldurs gate) mer hack & slash mindre rollspel osv osv

Ase
Medlem

2an verkar ju bli en riktig tillbakagång ,mer diablo(hack & slash) än rollspel (hade för mig att dom sa att dom skulle vända sig till en liten äldre publik med dragon age att dom fattat att även folk över 15 år spelar spel idag) Det som alltid har utmärkt deras tidigare spel är att dom byggt upp sina spel på handling ,utforskning dialoger ,nu verkar det som att man vänder sig till allt yngre publik hela tiden

Medlem
Skrivet av Ase:

2an verkar ju bli en riktig tillbakagång ,mer diablo(hack & slash) än rollspel (hade för mig att dom sa att dom skulle vända sig till en liten äldre publik med dragon age att dom fattat att även folk över 15 år spelar spel idag) Det som alltid har utmärkt deras tidigare spel är att dom byggt upp sina spel på handling ,utforskning dialoger ,nu verkar det som att man vänder sig till allt yngre publik hela tiden

Så sant så sant!
Tur att vi har CDProjekt och The Witcher 2. Fanimig vad jag hoppas att det kommer till PS3!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Att dömma av förhandstitten lät det som om dom försökt göra en remake av God of War med Dragon Age tema... Tyckte det lät som ett spel i en helt annan genre än Dragon Age: Origins. Nog kan det bli bra ändå, men lite besviken att dom verkar gå så långt ifrån originalet som dom bara kan.

Medlem

Jag tycker Dragon Age sög!!! 2:an har säkert samma kontrollsystem.... Striderna är ett skämt när man inte kan kontrollera svärdet på ett normalt sätt.. Skitspel!!! Tack för ordet:)

Medlem

Tur man har förbokat Witcher 2...

Medlem

Till alla som skriver att dom "hatar" och "skit spel" m.m.
Varför inte bara säga att ni inte gillar spelet på ett bra sätt, typ "verkar inte kul" eller "inte ett spel för mig".
Och sedan inte säga mer och sedan så klart inte köpa spelet.
Sluta vara otrevliga, omg...

Jag ser fram emot detta spelet för att jag gillade ettan och kommer bli fet nice att importera sina saves till tvåan och se diverse konsekvenser sina val i ettan kommer ha i tvåan.

Medlem
Skrivet av PCbiffen:

Jag ser fram emot detta spelet för att jag gillade ettan och kommer bli fet nice att importera sina saves till tvåan och se diverse konsekvenser sina val i ettan kommer ha i tvåan.

Vart har du läst att man kan importera sina saves till tvåan? Det kommer inte kunna gå att importera sina saves då det är ett helt annat spel/annan story/annan huvudkaraktär.

Dessutom så klagar nog de flesta DAO fans här pga att som det ser ut just nu som kommer DA2 inte alls likna DAO utan en mer "nerbantad" version av det.

Pansarknekt
Skrivet av Reekwind:

Usch, moderna spel börjar mer och mer likna skräpmat, en snabb kick som går ur systemet relativt snabbt utan att man blir riktigt mättad på något sätt alls.. Allt ska hända så snabbt som möjligt och med så lite eftertanke som möjligt och utan reflektion och analys. En väldigt tråkig utveckling, visst är det kul med hjärndött slaktande ibland men det börjar verkligen gå till överdrift. Får dock se om det är så det ter sig när det väl är släppt och man hunnit spela det.

Ord.;)


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av PCbiffen:

Jag ser fram emot detta spelet för att jag gillade ettan och kommer bli fet nice att importera sina saves till tvåan och se diverse konsekvenser sina val i ettan kommer ha i tvåan.

Vart har du läst att man kan importera sina saves till tvåan? Det kommer inte kunna gå att importera sina saves då det är ett helt annat spel/annan story/annan huvudkaraktär.

Dessutom så klagar nog de flesta DAO fans här pga att som det ser ut just nu som kommer DA2 inte alls likna DAO utan en mer "nerbantad" version av det.

http://dragonage.bioware.com/da2/info/faq/

Fråga 8:

"Will the Dragon Age 2 story react to the decisions I made in Dragon Age: Origins?

Yes. If you import your Origins playthroughs, you will experience the consequences of the choices you made previously. However, this is not necessary to fully experience Dragon Age 2."

Medlem

Har ej spelat ettan, men hört att den ska vara bra, SP only, en hel del RPG.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Har ej spelat ettan, men hört att den ska vara bra, SP only, en hel del RPG.

Solklar kommentar...

Medlem
Skrivet av Cedric:

Efter att ha köpt Dragon Age och spelat igenom det tänkte jag väldigt mycket på hur oengagerad jag var fastän jag så gärna ville spela ett nytt riktigt bra rollspel. Tråkig story, tråkig loot och tråkiga strider, filmkänslan var grym dock. Nu låter det i mina öron som att det är samma sak igen förutom ändå tråkigare och enklare strider, vilken utveckling. Hoppas dom inte lyckas hypa Dragon Age 2 lika mycket som Dragon Age 1 blev hypat överallt på nätet, det förtjänade inte sådan stor hyp tycker jag.

Håller med till fullo. Jag avinstallerade Dragon Age1 igår, kände ingen lust att spara nåt för det blir inget köp av 2:an, inget som drar alls magin försvann efter typ några timmar när man spelade 1:an. Tror det blev för linjärt och för enformigt bl.a. Inget dåligt spel men är nästan inte jämförbart med Baldurs Gate.

Fredrik, du måste varna om spoilers i förväg, aj, aj...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jäääääääääävla skit oxå. kommer aldrig att köpa detta spel då det är anpassat för skit ungar i 10-15 års åldern. vill ha avancerat. inte simpelt skit spel. fuck EA


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

12
Skriv svar