Dagens "dåliga" spel.

Medlem
Dagens "dåliga" spel.

Har suttit och funderat i en minut eller så om kommentarerna här på FZ. Så fort det skrivs om ett nytt spel eller en uppföljare så känns det som en stor majoritet av kommentarerna är negativt inställda. Det är dålig story, ful grafik, fel plattform, det var bättre förr, mm.
Nu är min fundering är det så det bara är speltillverkarnas fel? Kan det inte vara så vi spelare bara är för kräsna och ev lever i det förgångna när vi hade mera av barnasinnet kvar och kunde att leva oss in i spelen mer. Jag vet inte åldern på dom som kommenterar men jag själv är jag 30+ och har spelat sedan jag var ca 10 år. Jag tycker också spelen var bättre förr. Storyn var bättre i till exempel UFO enemy unknown. För att inte tala om grafiken i Nemisis the Warlock och Cannon Fodder.
Men det kan ju bero på att jag hade jäkligt mycket mer fantasi och tänkte inte lika kritiskt på den tiden, utan kunde leva mig in i spel och böcker mycket mer. För att inte tala om bords rollspel.
Jag försökte spela Diablo 2 för nått år sen men insåg att det var helt ospelbart på grund av att man bara kunde spela ur en vinkel. Jag skulle nog inte köpa Diablo 3 om det var likadant som 2 var.
Sen kan jag hålla med om att spelen idag är lite dumförklarande precis som Hollywood filmer men det kan ju bero på att den stora massan vill ha lättsmält. Dessutom är det nog inte utvecklarna som väljer att ha det lättsmält utan distributören som EA, Actavison mm, dom som vill tjäna pengar och har gjort det till en Industri. Vilket är både bra och dåligt. Det kommer en jäkla massa skit men även en hel del högkvalitet som inte hade kunnat gått utan dom pengar som distributörerna skjuter till. Sen gör nog Distributörer misstaget att tro dom flesta spelarna är 15 år, när den egentligen ligger på 29 år.

Nu har man gjort sitt första blogginlägg. Blir man nån kändis nu som får vara med på dokusåpor?

#blogg


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Dagens "dåliga" spel.

Problemet är väl snarare att majoriteten av alla 29-åringar har en mental ålder jämförbar med en 15-årings. Men jag håller med om att det är mycket skit som pumpas ut.

Vill passa på och tipsa om dokumentären "Get Lamp", som handlade om textbaserade spelens historia.

Medlem

Jag är 18, för ett år sen spelade jag Deus Ex från 2000. Det var det absolut bästa spel jag någonsin spelat, och kommer spela i framtiden. Så jag håller inte med dig faktiskt...


signatur

Imperator

1
Skriv svar