Medlem

Rätt fjantig recension. Jag menar saker som "och varför måste alla kvinnor visa magen och ha rejält med urringning?" det gäller ju 99% av alla rollspel. Likaså kan man göra sig rolig över storyn i precis lika många fall i stort sett. Spelet är ju inte promotat med vare sig fokus på karaktärer eller story, utan är ju mer ett spel för folk som gillar "utforsknings RPG's".

Det negativa med Two Worlds 2 (har man problem att uttala det, ja då måste man ha svåra talsvårigheter eller bara ha problem med engelska) är att man inte kan spela singelplayer på hela kartan, i övrigt håller jag med andra recensenter. Spelet är väldigt omtyckt på det officiella forumet också, väldigt få "jag är besviken"-posts (förutom några som precis som mig, väntade mig att hela kartan skulle gå att utforska i SP).


signatur
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Ja, det är möjligt att jag har "fel", åtminstone om du inte delar mina åsikter om spel i allmänhet. Eller som Kangas1000 har insett:

"jag och herr Nylund har oftast helt olika uppfattningar av vad som gör spelen roliga..."

Och vet man det, så kan man ju bara köpa allt jag sågar och tvärtom :).

Japp!:-) Fast att debattera lite har ju aldrig skadat heller:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Nej, jag har absolut inget emot att få höra andras åsikter. Bara ni inser att jag har rätt och ni har fel!
.
.
.
.
.
Spoiler!
.
.
.
.
.
.

SKÄMT, HAHA!

Medlem

Förstår inte riktigt hur ni kan påstå att en recensent kan ha "fel". En recension är i mångt och mycket uttryck för en åsikt. En åsikt, liksom en känsla, kan aldrig vara direkt fel eftersom det är _min_ syn på världen. Att du ser det på ett annat sätt gör inte min åsikt mindre värd eller fel. Smaken är som baken o.s.v. Sen har Mats faktiskt, helt riktigt, tagit upp de brister som finns och därefter kommit med sin åsikt huruvida det påverkar känslan för spelet eller inte. Det betyder inte att det kommer påverka känslan för mig. Nu tyckte jag visserligen det är spelet var ren dynga men det finns recensioner jag verkligen inte håller med om. Jag fick helt enkelt bilda mig en egen uppfattning.

Medlem

Det enda som är roligt med detta spel är när karaktären får till ett glädjeskratt när man dödar något. Det är det enda man går å hoppas på att han ska göra när man vandrar omkring i världen å bara slår ihjäl något

Medlem

Jag bara måste påpeka att den heta "orchbruden" inte är en orch alls. Har inte spelat klart spelet så jag vet inte om man får reda på vad hon är men enligt henne själv så är det inte en orch

Medlem

det e jävligt mycket grafik buggar å hackar gör det med på min ps3. är grymmt missnöjd att man la ut 500 spänn på något som är så o berarbetat eller e det bra så på ps3??

12
Skriv svar