Hörlurskabel, 3,5mm.

Medlem
Hörlurskabel, 3,5mm.

Hej!

Jag har för ett tag sen köpt ett par Monster Cable: Beats by Dr.Dre Studios. Nu har hörlurssladden börjat glappa och är snart påväg att gå sönder.

Man kan ta lös 3,5mm sladden från själva hörlurarna, så man kan byta ut den med en annan. Så då är min fråga, vilken 3,5mm sladd, som jag kan koppla från hörlurar till MP3, rekommenderar ni? Vill ha bra ljud och för ett rimligt pris, helst under tusenlappen.

Tack på förhand!

http://www.webhallen.com/hardvara/56855-me_tele-tele_vit-2m
Maybe? 2m lång dock..
Jag har faktiskt ingen aning om vart man kan hitta 3.5mm sladdar som inte är över 2m långa.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jo prismässigt såg det bra ut, och längden är det inge fel på, däremot så är ju frågan hur bra de är kvalitetmässigt. ^^

Har ingen aning om ljudet skiljer sig med dyrar kablar.

Medlem

nja du ska vara extem audiofil människa om du ska höra skillnaden på kvalitet på kablar


signatur

I got an offer you cant refuse!

Skrivet av Freywiind:

nja du ska vara extem audiofil människa om du ska höra skillnaden på kvalitet på kablar

Like he said. Fast sen beror det också på vad för sladd det är och vad för högtalare man har.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skit in, skit ut så att säga. Du klarar dig nog på den kabeln,

Medlem

Instämmer med Freywiind, kabelns inverkan är marginell för icke-extrem-audiofiler.

Här är ett annat exempel, billigare och 0.5m istället för 2m:

http://www.dustinhome.se/pd_5010329563.aspx


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Audiofiler är nog bland de största mytomaner som finns

Såg ett program på teve för några år sedan där dom testade högtalarkablar, en skitbillig tror det var telefonsladd eller elsladd, en normalprissatt högtalarkabel och en nån såndär Dyr(känndigblåstdindummajävelsomköperhögtalarkabelförflerahundrakronormetern varianten)

Dom hade 3 råpedo... err Audiofiler som fick blindtesta de 3 olika kablarna.
2 av 3 experter påstog att den billiga skitkabeln var bäst, en sa att mellankabeln lät bäst, INGEN prickade den dyraste kabeln

(Nej jag har ingen källa på dethär, men det var ett svenskt program som gick för några år sedan, möjligtvis på SVT)

DISCLAIMER: Jag naturligtvis minnas helt jävla fel också men jag har FÖR mig att det var så det var.

Edit: jag tror det var programmet Login som gick på SVT 2006, hittar inga klipp dock.

Edit 2: Uff e klockan 10 i fyra redan... För mycket DC Universe Online, dags o nanna kudde.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

haha Zymac, det förvånar mig inte det minsta. Det bästa var ändå för ett tag sen när nån påstod att SATA-kabeln påverkade ljudkvalitén.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar