Medlem
Lucka 1

*trumvirvel* Gott folk! Nu är den här! Fotolergökens älskade julkalender, för både stora och små! Jag tänkte presentera sisådär något nostalgiskt Amiga/PC-spel jag upplevt, troligen av äldre slag. Helt utan inbördes ordning, för det är så svårt att komma fram till en första plats ändå.

Men här är lucka 1. Och här är Lemmings! Dessa till synes söta varelser följde slaviskt dina ondskefulla (nåja, kanske inte ondskefulla) planer till punkt och pricka. Ville de inte följa dina order var det troligtvis för att du var för slö i dina fingrar, och för trög i din hjärna. Men det är ju en helt annan femma! Grattis kalendern!

[ia=23550; large]

#blogg

Lucka 1

Spelet som låter dig vara Steve Jobs! Eller Nord Koreas styre, Eller valfri religion.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Visst är det härligt när varelser följer till punkt och pricka! Jag hade nog stormtrivts i Burma!

Det lustiga är att det är hur enkelt som helst att styra människor här i Stockholm. Vi gjorde ett experiment för något år sedan då vi med hjälp av fejk spyor och lukter på T-centralen kunde med lätthet få människor att gå i för bestämda banor för de ville undslippa otrevligheter eller som vi beskrev det "hinder".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Åh, snillrikt! Det är ju patetiskt i Stockholm. Hur alla hellre står i en kö på rulltrappa x-antal minuter, istället för att ta en vanlig trappa. Är som myror, fast viljelösa. Ungefär precis som stilen. Som modefotograf har jag fått granska mode en bra del, men alla "coola" killar i Stockholm ska ha långa svarta kappor, svartvita kläder, och rakat hår på sidorna. Myror! Svårt att finna originalitet.

Spårvagn ftw!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar