Kan inte uppdatera mitt XBOX..help?

Medlem
Kan inte uppdatera mitt XBOX..help?

Försökte uppdatera mitt XBOX arcade för ja har inget minne elr hårddisk till det.. läste att den senaste uppdateringen gör så man kan använda ett vanligt USB minne som lagrings enhet.

så gjorde som dom sa på hemsidan.. ladda ner uppdaten o la in den på ett USB minne... men det händer inget när ja stoppar in det o startar den...

har sökt runt efter svar men hittar inget... hjälp?

Medlem

Varför inte koppla i en TP kabel och ansluta till Xbox Live så ska den uppdatera automagiskt?

Annars så:

1. Är minnet FAT32 formaterat?
2. Har du gjort exakt som det står i beskrivningen?
3. Har du VERKLIGEN gjort exakt som det står i beskrivningen?
4. Testa o bränn det på en CD/DVD ifall det e så att din Xbox inte gillar ditt USBminne.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

antar att du behöver uppdatera för att kunna använda ditt minne? dvs du behöver först en hårddisk för att hämta hem uppdateringen och därefter kan du använda ditt usb minne.

Medlem
Skrivet av Aresz:

antar att du behöver uppdatera för att kunna använda ditt minne? dvs du behöver först en hårddisk för att hämta hem uppdateringen och därefter kan du använda ditt usb minne.

Nej, man ska kunna använda ett vanligt usbminne utan xbox partition för att kunna flasha biosen med. (bara det är FAT32)

Däremot måste man ha uppdaterat för att kunna spara ner saker från boxen på minnet. Den funktionen lades till redan i april, inte i höstuppdateringen som kom nu senast.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar