WoW: Blizzard funderar på mindre, snabbare expansioner

Robot
WoW: Blizzard funderar på mindre, snabbare expansioner

Vill ha dina pengar lite mer regelbundet för störtskönt klirr i kassan.

#world-of-warcraft, #blizzard, #world-of-warcraft-cataclysm


Medlem
WoW: Blizzard funderar på mindre, snabbare expansioner

"World of warcraft is like facebook, but for ugly people!" - Colbert Report XD
Nej men vafan det hämnar ju utvecklingen av bra mmorpg tack vare den feta fanbasen. Lika bra de släpper expansioner var dag då kvaliteten ändån kommer vara samma, skit.

Medlem

Ska de släppa miniexpansioner så får de också ta mindre betalt. Jag undrar om de fortfarande kommer att utöka leveltaket med varje expansion eller om de nöjer sig med att släppa lite nytt content (raser, quests, raids, världsdelar m.m.)

Inaktiv

Med tanke på att de tjänar ju på sina 11 miljoner aktiva konton så tycker jag de kunde pumpa ut saker gratis nästan, förstår om man vill ha pengar men det är sjukt att de tar såna priser med tanke på hur mycket de får i månaden igentligen.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Med tanke på att de tjänar ju på sina 11 miljoner aktiva konton så tycker jag de kunde pumpa ut saker gratis nästan, förstår om man vill ha pengar men det är sjukt att de tar såna priser med tanke på hur mycket de får i månaden igentligen.

Jag tycker att Blizzard är bra på att få ut nytt material i patchar, känns löjligt när vissa WoW patchar har mer innehåll än expansioner till övriga mmo:n. Spelet är värt så mycket kunden är villig att betala och med tanke på hur mycket tid den genomsnittlige WoW-spelaren lägger ned så tror jag inte att en expansion vartannat år för 250kr är något problem.

Medlem

Alla mmo´s jag spelat som haft mindre expansionspaket har alltid släppt dom gratis, hoppas ni inte är för greedy Blizzard.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blizzard kan suga min kuk.

Medlem

Glöm inte att Blizzard ägs av Activision, klart det kommer mjölka. Precis som de börjar mjölka SC2.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Keza:

Blizzard kan suga min kuk.

Kan dom säkert. Sen är det frågan om de vill.
Är dock inte ett stort fan av Blizz heller, fast de har tydligen gjort något rätt. Även om det inte är min smak.

Medlem

WOW.. det enda Dagcenteranpassade MMOet.. fan nästa expansion kan man säkert slippa spela själv.. gå till en dungeon o dra i en spak.. välj din loot och ställ dig och häcka nånstans.. nej fy fan vilket skitspel..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv

Jag har ingenting emot detta... däremot var det ett ganska stort hopp från gamla Azeroth till nya och Cataclysm direkt efter - övergångarna borde vara smidigare.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Gör de mindre expansionen så kan de ändå hålla samma kvalité som de stora har.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Kharif:

Med tanke på att de tjänar ju på sina 11 miljoner aktiva konton så tycker jag de kunde pumpa ut saker gratis nästan, förstår om man vill ha pengar men det är sjukt att de tar såna priser med tanke på hur mycket de får i månaden igentligen.

Jag tycker att Blizzard är bra på att få ut nytt material i patchar, känns löjligt när vissa WoW patchar har mer innehåll än expansioner till övriga mmo:n. Spelet är värt så mycket kunden är villig att betala och med tanke på hur mycket tid den genomsnittlige WoW-spelaren lägger ned så tror jag inte att en expansion vartannat år för 250kr är något problem.

Med tanke på hur mycket du betalar varje år för att spela så borde de ha typ gett Cataclysm till alla som haft konto i över två år eller något sådant. Bara för att vara schyssta.

EVE Online gör ju om hela spelet och släpper alla sina expansioner gratis.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Glöm inte att Blizzard ägs av Activision, klart det kommer mjölka. Precis som de börjar mjölka SC2.

Blizzard ägs av Vivendi, inte Activision.

Medlem

Måste tjäna mer pengar...MÅÅÅÅSTE! frågan är när det ska komma tebax och bita Blizz i rumpan, aldrig värkar det som

Medlem

Activision Blizzard slår till igen!
Tur att någon bryr sig om svenska lantbruk

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Keza:

Blizzard kan suga min kuk.

Kan dom säkert. Sen är det frågan om de vill.
Är dock inte ett stort fan av Blizz heller, fast de har tydligen gjort något rätt. Även om det inte är min smak.

Skön kommentar.

Skrivet av jagclaudius:

"World of warcraft is like facebook, but for ugly people!" - Colbert Report XD
Nej men vafan det hämnar ju utvecklingen av bra mmorpg tack vare den feta fanbasen. Lika bra de släpper expansioner var dag då kvaliteten ändån kommer vara samma, skit.

Vetefan vad du anser kvalite är, men det är svårt att säga att kvaliten suger när det inte finns något (i min mening) som mäter sig med World of Warcraft när det gäller kvalite i MMO genen.

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Keza:

Blizzard kan suga min kuk.

Kan dom säkert. Sen är det frågan om de vill.
Är dock inte ett stort fan av Blizz heller, fast de har tydligen gjort något rätt. Även om det inte är min smak.

Skön kommentar.

Skrivet av jagclaudius:

"World of warcraft is like facebook, but for ugly people!" - Colbert Report XD
Nej men vafan det hämnar ju utvecklingen av bra mmorpg tack vare den feta fanbasen. Lika bra de släpper expansioner var dag då kvaliteten ändån kommer vara samma, skit.

Vetefan vad du anser kvalite är, men det är svårt att säga att kvaliten suger när det inte finns något (i min mening) som mäter sig med World of Warcraft när det gäller kvalite i MMO genen.

Instämmer. Svårt att hitta något mmo man blir nöjd med när man hela tiden jämför med WoW. Det är som en gammalt förhållande där man bara kommer ihåg de bra sakerna.

Cataclysm har varit kul för hittills kanske just för att de finslipar grejerna. Snabbare takt borde de iof klara av med tanke på sin budget :>

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Måste tjäna mer pengar...MÅÅÅÅSTE! frågan är när det ska komma tebax och bita Blizz i rumpan, aldrig värkar det som

Värkar? Trodde det var sådant man hade när man var gravid

Medlem

Det är bättre att dom tar längre tid på sig. Mindre "expansioner" kan dom ge oss med patchar - gratis.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Måste tjäna mer pengar...MÅÅÅÅSTE! frågan är när det ska komma tebax och bita Blizz i rumpan, aldrig värkar det som

Ett företag som vill tjäna pengar. Kors i taket!

Medlem

Ingen kan säga att Blizzard inte håller någon kvalité. Har dom någonsin släppt ett spel som varit buggigt?
Har dom släppt spel som dom inte arbetar vidare på tills folk slutar spela?
Ta Diablo t.e.x. Kommer fortfarande uppdateringar till detta.
Jämnför då detta med andra spelutvecklare som t.e.x. EA.

Sen att inte alla gillar spelen som Blizzard gör är ju en annan sak.

Medlem

Dom kommer sluta fortsätta "storyn" efter dom nått leveltaket 100. Aldrig att dom kommer gå över det. Sen är frågan om dom kommer börja bara ge 5 lvlar med varje expansion/tillägg eller gå tillbaka till 10.

Jag spelade wow runt burning crusade och lite inpå wotlk. Då hade man väl runt 10-13.000 i liv? Nu har man väl runt 17-20.000 i liv? Och en tank som är obuffad har väl runt 40.000?

Det börjar bli för överdrivet. En spelare som har t ex 50.000 i liv liksom... ett vapen som ger 1000-1334 i dmg...

Överdrivet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag spelade wow runt burning crusade och lite inpå wotlk. Då hade man väl runt 10-13.000 i liv? Nu har man väl runt 17-20.000 i liv? Och en tank som är obuffad har väl runt 40.000?

Det börjar bli för överdrivet. En spelare som har t ex 50.000 i liv liksom... ett vapen som ger 1000-1334 i dmg...

Överdrivet!

Du överdriver inte nog mycket, WOTLK spårade ur totalt när det gäller stats och nu har folk närmare 60.000 när dom börjar närma sig level 85.

Medlem

Så länge de håller samma höga kvalité på innehållet så spelar det ingen roll om det kommer i små doser eller i stora lass.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Remus:

Jag spelade wow runt burning crusade och lite inpå wotlk. Då hade man väl runt 10-13.000 i liv? Nu har man väl runt 17-20.000 i liv? Och en tank som är obuffad har väl runt 40.000?

Det börjar bli för överdrivet. En spelare som har t ex 50.000 i liv liksom... ett vapen som ger 1000-1334 i dmg...

Överdrivet!

Du överdriver inte nog mycket, WOTLK spårade ur totalt när det gäller stats och nu har folk närmare 60.000 när dom börjar närma sig level 85.

du överdriver inte heller nog mycket med tanke på att de flesta har över 100.000 hp nu utan att ha något epic i 85


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

betala i månaden för ett spel man redan köpt ? nej tack, släng er i väggen blizz

Medlem
Skrivet av WPadde:

Ingen kan säga att Blizzard inte håller någon kvalité. Har dom någonsin släppt ett spel som varit buggigt?
Har dom släppt spel som dom inte arbetar vidare på tills folk slutar spela?
Ta Diablo t.e.x. Kommer fortfarande uppdateringar till detta.
Jämnför då detta med andra spelutvecklare som t.e.x. EA.

Sen att inte alla gillar spelen som Blizzard gör är ju en annan sak.

Din lilla fanboy
Du spelade uppenbarligen inte Wow när det släpptes

mis
Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av WPadde:

Ingen kan säga att Blizzard inte håller någon kvalité. Har dom någonsin släppt ett spel som varit buggigt?
Har dom släppt spel som dom inte arbetar vidare på tills folk slutar spela?
Ta Diablo t.e.x. Kommer fortfarande uppdateringar till detta.
Jämnför då detta med andra spelutvecklare som t.e.x. EA.

Sen att inte alla gillar spelen som Blizzard gör är ju en annan sak.

Din lilla fanboy
Du spelade uppenbarligen inte Wow när det släpptes

Jag håller med han till en viss grad, det var ju inte precis buggfritt i början men om man jämför med andra MMO'n vid release så var det rätt så fint polerat. Har man pengar till att kunna hålla spelet i beta lika länge som Blizzard hade så skulle nog dom flesta företag klara av en liknande release dock.


signatur

etqw?

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Remus:

Jag spelade wow runt burning crusade och lite inpå wotlk. Då hade man väl runt 10-13.000 i liv? Nu har man väl runt 17-20.000 i liv? Och en tank som är obuffad har väl runt 40.000?

Det börjar bli för överdrivet. En spelare som har t ex 50.000 i liv liksom... ett vapen som ger 1000-1334 i dmg...

Överdrivet!

Du överdriver inte nog mycket, WOTLK spårade ur totalt när det gäller stats och nu har folk närmare 60.000 när dom börjar närma sig level 85.

Du överdriver nog inte så mycket du heller, de flesta ligger på över 100k i grönt/några blåa 85 gear. Och då snackar jag om mages/priests. Tanks har jag ingen aning om

1
Skriv svar