EA siktar på tio år med The Old Republic

Medlem

WoW har rullat i 6 år hittills och det ser ju inte direkt ut som att det är på väg att läggas ner. (Och har väl aldrig varit direkt bländande rent grafiskt.)

Om Old Republic blir populärt och de fortsätter att uppdatera spelet allt eftersom är det väl inte omöjligt att det kan hålla i 10 år? Sen är jag lite skeptisk till att det verkligen blir så stort, men det får väl tiden utvisa.

Medlem

Grafiken är urusel, men dom valde den här grafiken för att slippa uppdatera spelets grafik i framtiden. Enligt dom själva.

Jag tror att spelet kan bli en stor succe. BioWare har inget direkt rykte om sig att göra dåliga spel och WOW kidsen vill nog ha något nytt nu. Mina ungar är ivf ordentligt trötta på WOW men spelar det för att deras kompisar spelar det.

Grabben frågar ofta varför inte Battlefield blir en MMO.
Det undrar jag också.

Medlem

Det här spelet kommer tanka likt alla andra som stirrat sig blinda på wow:s framgång och försökt apa efter. Varför spela en blek kopia när wow i stort sett precis släppt ett helt nytt spel?

Star Wars konceptet börjar dessutom kännas rätt urvattnat och kommersiellt slaktat vid det här laget med en lång radda skitspel, tråkiga filmer och tv-serier. Tom fansen har börjat tröttna på all skit de släpper. Bioware borde kört på ett eget koncept istället.

De kommer efter release inte kunna pumpa ut tillräckligt med material för att kunna hålla spelarbasen nöjd utan mest spendera tid på patchar för att fixa till och balansera spelet. De som nått endlevel kommer sluta pga brist på end game content.

De lär väl sälja nån miljon kartonger till hoppfulla som kommer gå på ännu en blåsning.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Inaktiv

Tror inte alls på detta... tyvärr. Spelet ser så jäkla stelt och tradigt ut. Gameplay filmer ser bedrövligt tråkiga ut. Som en fattig wow klon i star wars miljö.

Grafiken må vara snäppet bättre än wow men när det gäller animationerna och effekter så är fan wow bättre till och med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av savox:

Det här spelet kommer tanka likt alla andra som stirrat sig blinda på wow:s framgång och försökt apa efter. Varför spela en blek kopia när wow i stort sett precis släppt ett helt nytt spel?

Star Wars konceptet börjar dessutom kännas rätt urvattnat och kommersiellt slaktat vid det här laget med en lång radda skitspel, tråkiga filmer och tv-serier. Tom fansen har börjat tröttna på all skit de släpper. Bioware borde kört på ett eget koncept istället.

De kommer efter release inte kunna pumpa ut tillräckligt med material för att kunna hålla spelarbasen nöjd utan mest spendera tid på patchar för att fixa till och balansera spelet. De som nått endlevel kommer sluta pga brist på end game content.

De lär väl sälja nån miljon kartonger till hoppfulla som kommer gå på ännu en blåsning.

Vad snackar du egentligen för jävla dynga? Jag är själv ett Star wars fan och jag uppskatter alla filmerna den nya animerade serien och TFU spelen. Andra spelet blev lite knepig men ändå, det är Star wars.

Och hur kan folk klaga? I vanliga fall brukar folk hylla Bioware och allting, vi vet dom gör bra spel men ändå så klagar folk. Vem säger att dom ens försöker konkurera med WoW när det ändå kommer vara så mycket olika grejjer? Utseendemässigt, hur du spelar osv må vara lika men kommer ändå vara mycket som skiljer dem åt. Som folk pratar om WoW så är det ju isåfall inte lönt att Blizzard gör ett nytt mmo heller för "Vf spela något annat när WoW nyss släppt en expansion?" Om det då är så att WoW ska pumpa ut mindre expansioner snabbare så faller ju möjligen deras mmo också för blir nog svårt att toppa sitt "bästa spel".

Jävla drygt tjatande och gnappande som vanligt, kommer Guild wars 2 bli bättre? Hur varför? Det spelet kommer nog också "dö ut" och inte nå upp till WoW. Kolla bara Guild wars, så överdrivet många spelare hade inte spelet och HAR inte heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

UO släpptes 1998 och är fortfarande aktivt. Spel behöver inte vara ens i närheten av så populärt som WoW för att klara sig otroligt länge.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av savox:

Det här spelet kommer tanka likt alla andra som stirrat sig blinda på wow:s framgång och försökt apa efter. Varför spela en blek kopia när wow i stort sett precis släppt ett helt nytt spel?

Star Wars konceptet börjar dessutom kännas rätt urvattnat och kommersiellt slaktat vid det här laget med en lång radda skitspel, tråkiga filmer och tv-serier. Tom fansen har börjat tröttna på all skit de släpper. Bioware borde kört på ett eget koncept istället.

De kommer efter release inte kunna pumpa ut tillräckligt med material för att kunna hålla spelarbasen nöjd utan mest spendera tid på patchar för att fixa till och balansera spelet. De som nått endlevel kommer sluta pga brist på end game content.

De lär väl sälja nån miljon kartonger till hoppfulla som kommer gå på ännu en blåsning.

Vad snackar du egentligen för jävla dynga? Jag är själv ett Star wars fan och jag uppskatter alla filmerna den nya animerade serien och TFU spelen. Andra spelet blev lite knepig men ändå, det är Star wars.

Och hur kan folk klaga? I vanliga fall brukar folk hylla Bioware och allting, vi vet dom gör bra spel men ändå så klagar folk. Vem säger att dom ens försöker konkurera med WoW när det ändå kommer vara så mycket olika grejjer? Utseendemässigt, hur du spelar osv må vara lika men kommer ändå vara mycket som skiljer dem åt. Som folk pratar om WoW så är det ju isåfall inte lönt att Blizzard gör ett nytt mmo heller för "Vf spela något annat när WoW nyss släppt en expansion?" Om det då är så att WoW ska pumpa ut mindre expansioner snabbare så faller ju möjligen deras mmo också för blir nog svårt att toppa sitt "bästa spel".

Jävla drygt tjatande och gnappande som vanligt, kommer Guild wars 2 bli bättre? Hur varför? Det spelet kommer nog också "dö ut" och inte nå upp till WoW. Kolla bara Guild wars, så överdrivet många spelare hade inte spelet och HAR inte heller.

Undrar vem som pratar dynga här bondgrabben det är fan exakt vad det är en wow klon i ett annat tema kollar varje dag på olika forum och saijter som har med The Old Republic att göra det och det är hårda ord gäller folk är inte precis nöjda med den väg som Bioware har valt. känner igen detta kommer ihåg ett MMO som hette Dark and Light vart så jädrans hypat men blev världens flopp.
jag skiter fullständigt om det är Bioware som gör detta spel finns inga som helst garantier om att detta skulle bli en jätte succe. bara för att det är Bioware.

12
Skriv svar