GTA-skaparna stäms på 250 miljoner dollar

Medlem

Öh, än sen? Tror inte livserfarenheter är coopyright skyddade.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Haha, ok. I såna fall borde hela ghetto/gangstah-samhällena i USA stämma Rockstar då.

Tvivlar också RIKTIGT brutalt mycket på att hans liv var som CJ's..

Medlem

snacka om insane in the membraiiiiin.. insane in the braaiin


signatur

Suup homie

Medlem

Håller med Greve_Peter

Medlem

"I en stämningsansökan som lämnades in till högsta domstolen i Los Angeles i måndags"

Som vanligt överdriver fragzone för att höja nyhetsvärdet, det eller så har är det kompetensen som helt fallerar. "Superior Court" är inte högsta domstolen, det är tvärtom lägsta instans och motsvarar närmast tingsrätten i Sverige.

För att ni ska ha misstaget er på det krävs dock att ni misstaget er på tre saker. Dels översättningen av "Superior Court", dels att stämningsansökan direkt skulle ha lämnats in till högsta domstolen och dels att högsta domstolen skulle ligga i Los Angeles. Skärpning.

Redaktör

Paladia, du ska ha tack för rättelsen, jag missförstod "superior court" och jäktade ut nyheten. Rättat nu.

Jag håller verkligen inte med om att vi brukar överdriva (än mindre ljuga, som hade varit fallet denna gång om jag varit medveten om det rätta namnet) för att höja nyhetsvärdet. Man lyfter fram det nyhetsmässigt mest intressanta för att det är det folk vill veta - grundläggande nyhetslogik. Men i det här fallet handlar det om ett enkelt missförstånd, jag slarvade och tog inte reda på den svenska motsvarigheten till domstolen i fråga. Om jag skulle vilja använda det för att förstora nyheten hade domstolen nämnts i rubrik eller underrubrik.


signatur
Medlem

Hittade denna artikel som belyser lite omständigheter: [http://www.nowpublic.com/tech-biz/michael-shagg-washington-su...]

Intressant


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Hehe, varför inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av gottfried:

Är det bara jag som inte hittar någonting om denne såkallade Michael "Shagg" Washington?
Nämns inte på deras wikipedia, hittar ingenting när jag söker på google (namnet plus "cypress hill") i någon kombination. Inte heller någon bild någonstans.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cypress_Hill

Killen är/var intet mer än backup-sångare. Typiskt FZ att köra sån där sensationsjournalistik!

Medlem

Underbara möjligheternas land.... platsen där alla får sin chans att göra fullständiga idiotiska saker.

only in america

Medlem

Och det tog 5 år för han att få för sig det här!?

Medlem

Lite häpen, då jag var helt övertygad om att storyn i spelet byggde på klassiska gangster rullen Boyz n the hood.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boyz_n_the_Hood

Medlem

Skulle inte nått speciellt långt om detta hände i Sverige då han väntade så jäkla länge. Att han sedan blivit utfrågad av Rockstar inför utvecklingen av spelet, men inte vetat om dess existens förren nu är dessutom väldigt osannolikt..särskilt med tanke på hur uppmärksammat spelet varit i fjant-USA.

Medlem

Ont om pengar var det ja...


signatur

Chooch it

Medlem

Det händer bara i USA... Har du dålig med pengar = stäm någon så får du kosing.

Medlem
Skrivet av Arvid:

Jag tycker i alla fall att advokatens kommentar var rolig.

sämsta och äckligaste kommentar någonsin

Medlem

Jeremy Clarkson (stavning?) från top Gear skulle bli stämd av en brud i USA för att han ville ge bort sin bil till någon familj som förlorat sin i New ORleans, men han råkade skriva fel färg i tidningen, så en brud sa att om han inte gav henne 20k $ så skulle han bli stämd, FU USA!

Medlem

"När foton av Washington jämfördes med CJ:s utseende blev det enligt åklagarsidan uppenbart att Rockstar stulit hans utseende. "

De bilder jag hittat har varit av usel kvalité men det verkade inte speciellt likt enligt mig. Betyder detta månne att det åter blivit politiskt korrekt att använda den gamla rasistiska repliken 'de ser ju likadana ut allihop'?

Vore kul om någon kunde hitta någon bra bild för jämförelser.

Medlem
Medlem

nigga please!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Cypress hill gick just ut på Facebook och sa att den här killen inte har något med bandet att göra.

Medlem

Insane in the membrane, den handlar också om honom. Stäm Cypress istället;)

men va ere med sidjäve-n nudå..4 veckors förbannade engagemang och ännu en satans idiotbox på internet som inte tar det man skrivit

Hej gott folk och Fz.
Den här bjuder jag på, kunde inte låta bli att gå igenom hela reg-prylen för
jag va bara tvungen att hålla med de andra som e trötta på den dagliga girighet
som skitar ner allt vad tro, hopp och moral betydde en ggn. i tiden,
och de outömligt sjuka vägar dom hittar dit...halarna (politiker,företagsledare,affärsinnehavare,
många inhyrda konsulter - dom på fel platser) etc. ända bort till den här typen som väl medveten om
hur ful han är när han i sann usa-anda ens tänker på att stämma nån för så sinnessjuka saker
som detta (ingen fara, vårt moderata ARBETARparti har snart gjort slut på allt va SVERIGE hette,hade,
betydde - Stod för / Va uppbyggt på. Så vi är snart där ochså - Great!
(och såg jag en kommentar om nån kärring som skulle stämma jeremy.. for GIVING A CAR AWAY?
But he made the evil, bad, all out of moral fault.. of telling the wrong COULORS? Omg, You stupid b'tch.
JUST HOPE IT WASNT THE ungreatful 'beach' who should recieve the car?
Cause If so i swim to usa and paint her face same coulor.

1. A personal line to the probly sudden broke guy Michael: Stupid Moron - Singularis
2. To the rulers of USA's suinglaws: Stupid Morons - Pluralis
3. And for one of the most greedy lowlifes in modern time (Lawyers), as probly the
bigger amount of money u demand and eventually get away with, the moore ends up in your pocket..
then the ethic and actual truth of the cases must get that last needed clearance for correct judgement and verdict... or as we all know, included you: If anyone there wasnt corrupted the common sense would have
won even before it got 'a case'..and also absolutely free of charge, timewasting in courts, and alot of bloody bullshit for all involved, except each and everyone who care more for fast profits (included some under the table shit) but dont care bout justice and common sense.

Many comments was spot-on so i cant mention all but, EDSF absolutely disgusting just as you said.

Kebbe, The Saturn is so sexy, and many games had some of the best tunes ever from rockin tracks to typical
amazing gamesmusic made from awkward beats, impossible backbeats so CATCHY its already epic, like many games of the 8/16-Bit era just cant be touched

Medlem

signatur

Det var detta...

12
Skriv svar