Överdrivna kö-tider

Medlem
Överdrivna kö-tider

Fan alltså måste bara skriva ut mina frustrationer

Nu ända sen cataclysm släpptes så är kö tiderna från 16.00-00.00 överdrivna, ända sättet att slippa spendera 1-2 timmar på att försöka komma in i spelet med en kö på ungefär 3000-4000 spelare är att vara inloggad från 15.00 tiden och aldrig aldrig aldrig logga ut, loggar du ut så är det kört

Blir så otroligt frustrerad när man spelar på en Rollspels server där 80% knappt rollspelar, ändå kommer det fler och fler spelare som förpestar för oss andra bara för dem tycker vi har en mognare atmosfär inom servern.

Haha som sagt vill bara skriva ut mina frustrationer när jag suttit i en 2 timmars kö för tredje dagen i rad, och inte kan göra ett skit, om man alt-tabbar finns en risk att man blir disconnectad från kön och måste börja om

Fler från FZ som spelar på dem extremt befolkade serverna som också blir helt galna tack vare kö-tiden?


signatur

Suup homie

Vym
Medlem

Jag har själv aldrig behövt sitta i kö till någon av servrarna under de år jag har spelat. Å andra sidan har jag mest spelat på "medium-populated" servrar.
Den enda high-populated servern jag spelat på är Sylvanas och där behövde jag heller aldrig stå i kö oavsett när jag bestämde mig för att logga in.

Spelar för närvarande på servern Darkspear som Horde och trivs som fisken i vattnet.

Jag förstår att det måste vara oerhört frustrerande med kötiderna och lider med dig.

Medlem

Samma här, väntat i 4 timmar och vill spela för att jag fick mitt cataclysm idag. Står nummer 5 i kö nu!

Medlem

baah, vilken huvudvärk.. nu kommer jag knappt in i spelet, fastnar på connecting :S

Aja, får se hur det blir ikväll, tror jag får emigrera med en ny karaktär i en av RP-PVP serverna, kanske blir en goblin rogue.. men vill bara komma in i gamla goda argent dawn och nötta med min rollspels vänner


signatur

Suup homie

Medlem

Någon annan som har problem med att komma in i spelet just nu?

Vet inte om det bara är jag som har problem eller om andra har det, jag kan inte besöka http://www.wow-europe.com/ heller, så vet inte vad problemet kan vara >_<

Medlem

nää helt omöjligt att komma in i spelet just nu Znakee, och när man kommer in så kommer man inte in i någon server

Tror hela server systemet är överbelastat as we speak


signatur

Suup homie

Medlem

Har samma problem, hela battle.net är nere för mig


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Medlem
Medlem

Okej nu har jag lösningen så facebook, msn,wow m.m funkar!1

Byt eran DNS till 8.8.8.8

VISTA: Hur ni gör det:

1: Gå in på hantera anslutningar.
2: Högerklicka på den anslutningen ni använder.
3: Välj egenskaper/konfigurera
4: Välj Internet Protocol Version 4 Eller 6, det är olika.
5: Ändra till "Använd följande DNS server adress".
6: Skriv in 8.8.8.8 i önskad.
7: Skriv inte in något i alternativ. BILD PÅ NÄR DET ÄR KLART: http://data.fuskbugg.se/dipdip /IPV4.png ------------------ ------------------------------ ---------------------- Alla som har W7! 1. Klicka på internetfönster längst ner till höger (Skärmen med en kabel på)
2. Öppna nätverks- delning..........
3. Klicka på anslutning till lokalt nätverk och sen följ TS guide från nr. 3.

Medlem

en stor bunt inklusive den servern jag spelar på gick plötsligt offline för några minuter sen.

ett tecken på att jag kanske ska gå och lägga mig?


signatur

Suup homie

Medlem

Tjena. Ett kanontips är att göra som jag brukar göra. Alltid när jag kom hem från jobbet och skulle logga in så var det en kö på ca 1.500 stycken.

En halvtimme innan jag åkte hem från jobbet loggade jag in på datorn hemma med www.logmein.com (gratis webbstyrning av datorn där hemma). Startade upp wow och satte mig i kön. När man väl var hemma så var kön i princip slut. Inge väntetid

Lycka till med Cataclysm - själv lirar jag inte längre (detta var när LK släpptes)

Medlem

weee, känns lite osäkert med att använda ett utomstående program för logga in i ett sånt spel som har en stor tendens att få konton hackade

någon som har lite mer erfarenheter av detta?


signatur

Suup homie

Medlem

använder det för remote styrning på jobbet enterprise versionen.

Så programmet kan du lita 100% på

samt gratis versionen för att styra hemdatorn från jobbet

Teamviewer funkar också bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

baaah, alltså det är helt otroligt..

en vecka efter release och fortfarande 1-2 timmars köer 16-22.00 på min server - Argent Dawn den största rollspels servern som tyvärr innehar en majoritet av icke rollspelare

Fy fan, jag tror jag börjar bli en typ av fascist, vill bara slänga ut alla förpestande icke rollspelare så jag slipper stå i kö till min virtuella teater scen


signatur

Suup homie

Medlem

Trist att folk som inte rp är på rp servrar.
Tar ju bort lite av poängen med servern.

Du kan inte byta till en annan rp server.
jag tror inte blizzard kan öka cappen för mycket tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Argent Dawn är den "officiella" samlingspunkten för rollspelarna i WoW, händer ju saker hela tiden medan dem andra rollspels serverna är väldigt glesa både i befolkning och rollspels händelser.
Rättare sagt om man vill ha mycket rollspel så är det Argent Dawn som gäller

Dock har ju blizzard gett alla dem extremare hårt befolkade servers en chans till gratis migration, fattar inte varför dessa människor inte väljer att ta den till en vanlig server :S


signatur

Suup homie

Medlem

Vanemänniskor eller man har för mycket vänner på den aktuella servern som inte tänker flytta.

Inte direkt lätt att få ett helt gille o flytta server direkt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag trodde det var Earthen Ring som var "Officiella" rpservern det är ju trots allt den första och var länge den största RP servern iaf..


signatur

//mvh

Medlem

Argent Dawn har alltid varit den största rollspels servern, om Earthen ring var första RP servern Inom WoW kan jag inte bekräfta eftersom jag började på en vanlig PvP server någon månad efter launch innan jag hoppade över till Argent Dawn

Dock är Earthen ring den näst största inom populationen skulle jag tro, dock är den inte lika livlig som Argent Dawn och det kan vissa gånger vara svårt att hitta rollspels tillfällen medan man på Argent Dawn knappt kan gå en meter innan någon kommer fram och vill spela lite live virtuell teater


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av weizenbier:

Fan alltså måste bara skriva ut mina frustrationer

Nu ända sen cataclysm släpptes så är kö tiderna från 16.00-00.00 överdrivna, ända sättet att slippa spendera 1-2 timmar på att försöka komma in i spelet med en kö på ungefär 3000-4000 spelare är att vara inloggad från 15.00 tiden och aldrig aldrig aldrig logga ut, loggar du ut så är det kört

Blir så otroligt frustrerad när man spelar på en Rollspels server där 80% knappt rollspelar, ändå kommer det fler och fler spelare som förpestar för oss andra bara för dem tycker vi har en mognare atmosfär inom servern.

Haha som sagt vill bara skriva ut mina frustrationer när jag suttit i en 2 timmars kö för tredje dagen i rad, och inte kan göra ett skit, om man alt-tabbar finns en risk att man blir disconnectad från kön och måste börja om

Fler från FZ som spelar på dem extremt befolkade serverna som också blir helt galna tack vare kö-tiden?

För att bara svara på orginalfrågan så...
Blizzard har en ovana att sänka cappen på antal spelare på servrarna inför nya expansioner. Antagligen för att vara säkra på att allt fungerar innan de drar på full kräm igen. De flesta här kanske har märkt att köproblem fortfarande existerar men det är inte 1000-tals längre.

1
Skriv svar