Ny superhjälteserie

Inaktiv
Ny superhjälteserie

För tillfället håller jag på att jobba fram konceptet för en ny Youtubeserie. Den generella premissen är att vi har superhjälten SweMerica Boy (som skapades efter det att Sverige och USA idkade samlag med varandra) [obs! arbetsnamn och bakgrund] som gör sitt bästa för att göra vardagen lite bättre för folk, men han misslyckas ständigt. Slapstickhumor och som bäst semi-episka dueller mot hans än så länge okänd ärkenemesis är att vänta. Jag har ett par avsnitt mer eller mindre klara i huvudet, men skulle vilja producera iallafall en 10-15 avsnitt innan de börjar sändas så att man kan lägga upp de på tuben i en stadig takt varje vecka.

En fråga är dock än så länge obesvarad och det är här ni, kära läsare, kommer in. Borde jag göra serien på engelska eller svenska?

Uppenbarligen så vill jag ju ha så många tittare som möjligt (vilket skulle tala för engelska), men å andra sidan så tycker jag att August och James har visat att man kan göra kvalitetshumor på svenska och ändå få en hyfsat stor publik.

Så det här är helt upp till er. Lämna en kommentar som talar om vilket ni skulle föredra, engelska eller svenska.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Ny superhjälteserie

Blanda opp?
Gör den på swengelska.

Tyska


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

walter: Nemesisen får kanske bli tysk, kan ju lite sen skolan och sen kan man bara fejka resten


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar