Black Ops-patch orsakar strul för PS3-spelarna

Robot
Black Ops-patch orsakar strul för PS3-spelarna

Tisdagens patch för konsolspelarna blev inte riktigt den klang- och jubelföreställning som utvecklarna hade tänkt sig. "Spelet verkar bli sämre för varje patch", är bara en av de negativa kommentarerna.

#call-of-duty-black-ops


Medlem
Black Ops-patch orsakar strul för PS3-spelarna

Ja ni, dessa budget pcn. Släng dem på kommande majsbrasan så gör dom lite nytta iaf.

Medlem

Burn baby burn, disco inferno, burn baby burn! ... oj, fel forum.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Tur man köpte 360 för 2 veckor sen för det här spelet

Medlem

Mitt intryck överlag är att det främst är PS3 som har haft väldigt stora problem. Jag har PC-versionen och det har flytit på väldigt bra. De första 3 dagarna var ett problem och de första timmarna som patchen kom ut till PC(idag) var lite sega men nu är allt okej.

XBOX 360 är spelet från början optimerat för så där finns det inga problem. Och eftersom XBOX är gjorda av MS så är det överlag lättare att porta till PC vilket gör att det funkar bra här.

Men som sagt, PS3:an har problem. Den här patchen är inte den första gången som det har strulat.

"Snälla, radera inte era filer - det hjälper inte. Enda anledningen till varför spelarna tror att det hjälper är att vi släppte en uppdatering i samma veva som många tog bort sina filer."

Det enda jag undrar över är det ovan.

Medlem

Har haft OTROLIGA problem med mp-delen, dels blir man utkastad från servrar när man sitter i party, men det jag hatar mest av allt är att ett spel kan stängas av mitt i en match (Vilket gör att statsen försvinner) Det sistnämnda fick mig att slänga kontrollen i väggen.

Patchen skapar inte bara problem för själva spelet, utan även för utövarna (Spelarna) som en efter en förmodligen får besöka psyket pga. Anger management.. SJUKT !

Medlem

Undrar om Treyarch får fortsätta göra Cod efter Blops tabben


signatur

Game long and prosper

Medlem

@Javas jag tror Activision inte har en tanke på att slopa Treyarch med tanke på att Black ops slog MW2's försäljningsrekord (iaf första 24h). Tabbe i dina ögon, succé i de flestas ögon, inte minst Activisions

Medlem
Skrivet av pjkw:

@Javas jag tror Activision inte har en tanke på att slopa Treyarch med tanke på att Black ops slog MW2's försäljningsrekord (iaf första 24h). Tabbe i dina ögon, succé i de flestas ögon, inte minst Activisions

Då är väl frågan om det var Treyarchs förtjänst till sådan bra försäljning eller om det bara var varumärket call of duty, själv tror jag att det inte spelar någon direkt roll vilka som utvecklar det. Folk kommer fortfarande köpa spelen helt i blindo.

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av pjkw:

@Javas jag tror Activision inte har en tanke på att slopa Treyarch med tanke på att Black ops slog MW2's försäljningsrekord (iaf första 24h). Tabbe i dina ögon, succé i de flestas ögon, inte minst Activisions

Då är väl frågan om det var Treyarchs förtjänst till sådan bra försäljning eller om det bara var varumärket call of duty, själv tror jag att det inte spelar någon direkt roll vilka som utvecklar det. Folk kommer fortfarande köpa spelen helt i blindo.

+1

Medlem

Jag har inte haft några som helst problem med PS3 versionen tills patchen som kom nu i tisdags, PC versionen verkar dock haft mest problem i förhållande till PS3an sedan releasen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ovanligt att en patch ställer till de för ps3 spelen

Medlem

@Javas
Black ops är både bättre och framgångsrikare än MW2. MW2 var trasigt från de släpptes och är fortfarande trasigt. Folk klagar på buggit mp. Skaffa bättre lina så funkar de utmärkt. kanske inte på ps3... men ps network har aldrig varit riktigt bra, därför köper jag online spel till xbox istället.

Medlem

MW2 var klart mkt bättre i SP läge än blooper, det är ett SKITSPEL rakt igenom.

Om man nu skall lalla runt och lira MP så kan dem FN i mig göra två versioner, en för oss som tröttnat och tycker MP är bara slöseri med tid då det är småglin med Aimbot and shit som härjar runt på div servers.

Gör en SP del som utnyttjar hela kapaciteten och en MP del för dem som är sugna, då blir det inget tjafs om vad som funkar och inte.

Hur svårt är detta på en skala, oj vänta nu det innebär ju att dem får programmera kod för två skivor istället för en, det går ju inte, det har man ju ingen tid till och då kostar spelen säkerligen 1600 kr istället för 7-800 kr för en PLASTBIT.

Blops året Flops, lätt, ni som tycker annorlunda kan helt enkelt inte erkänna att ni blivit lurade.

tack för ordet och godd jull


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Vad ska man säga....en geni drag av treyarch att låta miljoner spelare agera beta testare för spelet.
Att vi (inklusive mig själv) är så dumma att vi betalar dyra pengar för att få beta testa en produkt.

Medlem

Måste säga att dagens patch till PC gör att spelet flyter jättebra på min gamla dator.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

inte så konstigt att det strular när det gäller sådana updates. Dom använder säkert samma filsystem som till 360 när dom uppdaterar ps3 versionen. Är så grymt besviken på hela spelet i sig. Fixa till skiten!!!! ska det vara så jävla oumbärligt svårt???????

Medlem

Och orsaken till därför denna skit händer är för att de är för lata för att göra något på PS3 sidan, jag gillar verkligen treyarchs spel men de borde fan göra lika bra för alla versionerna av spelet istället för att 360 versionen ska vara den bästa medans de andra är dåligt portade. Kanske M$ betalade företaget eller sög av dom för att allt ska göras bättre till 360? som de annars bruka göra?


signatur

ID software, FPS gudarna!

1
Skriv svar