Genomgång av PC-striderna i Dragon Age II

Medlem

jo AI:n borde bioware jobba på i deras spel


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

GUI:t är ju i ett tidigt stadium. Det viktiga är ju att spelmakaniken flyter på bra. Jag är fortfarande positiv och ser fram emot 2:an trots att det för med sig vissa förändringar. DA-världen är en fantastisk historia att få ta del av, framförallt i form av denna typ av spel. Och en studio som Bioware med så pass mycker tid och resurser i form a duktiga spelutvecklare kan bara inte misslyckas, så jag är inte ett dugg orolig att det kommer bli ett dåligt spel. Det finns inte på kartan. Och att det inte är DA: Origins version 2 gör mig inget, det kan vara bra att testa lite nya angreppssätt för att se hur det funkar. Om det kommer en trea (vilket är sannolikt) kommer den att vara ännu bättre och än mer komplett.

Medlem

Jag är inte det minsta imponerad, såg bara löjligt ut när den där roguen studsade omkring som en jävla boll.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Inte imponerad... men det är inte slutversionen som väl är.

AW8
Medlem

Vill ha!
Är inte alls orolig över spelet. Hade lite problem med de "flashiga" striderna först men det kommer nog inte vara något problem när man väl kommit in i det.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vilken skit. Hemskt gränssnitt och lika hemsk grafik. Blir verkligen inget köp.

Medlem

Detta bekräftade ju alla misstankar man hade om Dragon age 2 iaf. Ja inte för att 1:an var så briljant som de flesta fick det till men det ser ut att vara många gånger bättre än dess uppföljare.

Medlem

Ettan var ett helt ok rpg med rätt vettiga strider som iaf i början krävde lite taktik (dock blev allt piss enkelt så fort man fick cone of cold och sleep) Men det här ser verkligen dassigt ut... precis som en hel del redan påpekat, animationerna ser förjävliga ut, striderna har noll och ingen inlevelse och är bara en gröt... samt aoe spells som inte verkar skada ens egna gubbar...

Samt "The fluid controls of a action rpg!" MWAHAHAHAHAHAHAHA det var tamefan det dummaste jag hört, speciellt efter denna uppvisning av ryckigt gameplay som i "action rpg" läget funkar exakt som vilket mmo som helst. Enda räddning för spelet är ju just att man kan pausa och ge order till ens gubbar, vilket iofs funkade skit från och till i Dragon Age 1. AIn var värdelös och gick inte ens stänga av på ett vettigt sätt så man fick sköta allt själv.

Blir väl ett spel man spelar igenom för det är brist på rpg men det ser då fan inte speciellt lovande ut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Combat var ju sämst i DA 1.

Ser inte ut att bli mycket bättre här.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

samt aoe spells som inte verkar skada ens egna gubbar...

AIn var värdelös och gick inte ens stänga av på ett vettigt sätt så man fick sköta allt själv.

Att de inte skadas av AoEn är nog en svårighets inställning bara.

Och du kunde stänga av användandet av tactics och således sköta allt i striden helt själv

Medlem

Undrar om detta kommer att få min snart 4 år gamla dator att svettas, eller håller det konsollnivå?
Pausfunktionen gör i alla fall detta spel intressant för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser rent allmänt lovande ut, bara de piffar upp grafiken osv lite grann så kanske det blir värt att testa. Fastnade aldrig riktigt för DA men det här kanske man kan fastna för istället

Detta såg väll bra ut.. men man kanske skulle man ta och spela klart DA innan detta kommer


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Det ser förjävligt ut. Plastigt, stelt, repetitivt. Miljön dom är i är ju otroligt tråkig.
Deras UI är ju fruktansvärd.

Att bara hack 'n' slash som något annat dussinspel kommer bli tråkigt väldigt fort. Det finns ju ingen gruppkänsla alls och animeringen är stel som satan.

12
Skriv svar