Du är mänsklighetens sista hopp i Crysis 2

Moderator | Testpilot

Förstår ändå inte hur dom tänker med storyn osv. Detta är uppföljaren men den verkar ju inte dra något från ettan alls. Vad händer efter Nomad åkter tillbaka till ön när Prophet säger han klara sig och mår bra? Nu är det ju någon ny random som bara snor en Nano suit och nu blir jagad genom new york medans aliens attackerar. Yikes...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

och det avgör du av en teaser tror du allvarligt man bara kommer vara på jorden i mass effect 3


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av bojaka:
Skrivet av Eisenhart73:

Vad exakt gör nya Crysis 2 engine? något dx11 alls? jag har inte läst in mig nåt på't.

Nya Cryengine är i huvudsak en anpassning (läs: nedbantning) för konsollernas mer begränsade hårdvara - Tyvärr.
Dock kommer det finnas lite förbättringar med så vitt jag vet. Om nya följer den gamla motorns koncept, så tror jag nog att "konsollen = §" kommer att kunna göra oss PC-ägare MYCKET glada precis som förra gången!!!

Spännande, har du sett the Witcher 2?
Deras motor är anpassad till konsoler/svaga datorer och kan ändå pressa ruskigt snygg grafik och öppna miljöer. Magi?
Tror snarast Crytek lärde sig att det bara är korkat att göra för hårdvarukrävande spel, så få som kan/vill köpa. Sen kräver ju en storstad mer än en djungel där du kan kopiera buskar/träd i all oändlighet

Crytek anpassar spelet för marknaden, någon som är förvånad?
PC exklusiva Star Craft 2 har ju värdelös grafik, och det är inte direkt ensamt i den sitsen. Snygga spel på PC är inget man får längre, inte ens exklusiva. Bättre än konsol, men långt ifrån vad det brukade vara

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår ändå inte hur dom tänker med storyn osv. Detta är uppföljaren men den verkar ju inte dra något från ettan alls. Vad händer efter Nomad åkter tillbaka till ön när Prophet säger han klara sig och mår bra? Nu är det ju någon ny random som bara snor en Nano suit och nu blir jagad genom new york medans aliens attackerar. Yikes...

Crysis 2 har en ny story, tydligen inte mycket sammanhang med ettan. Ny karaktär och ny omgivning, utvecklarna ska tydligen göra denna mer story baserad?

Moderator | Testpilot
Skrivet av znokker:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår ändå inte hur dom tänker med storyn osv. Detta är uppföljaren men den verkar ju inte dra något från ettan alls. Vad händer efter Nomad åkter tillbaka till ön när Prophet säger han klara sig och mår bra? Nu är det ju någon ny random som bara snor en Nano suit och nu blir jagad genom new york medans aliens attackerar. Yikes...

Crysis 2 har en ny story, tydligen inte mycket sammanhang med ettan. Ny karaktär och ny omgivning, utvecklarna ska tydligen göra denna mer story baserad?

Fan vad drygt, det går dock rykten att denna alcatraz kan vara nomad med nytt codnamn för att han nu jagas av crynet. Så jag hoppas på att det är nomad i ny kostym!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av znokker:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår ändå inte hur dom tänker med storyn osv. Detta är uppföljaren men den verkar ju inte dra något från ettan alls. Vad händer efter Nomad åkter tillbaka till ön när Prophet säger han klara sig och mår bra? Nu är det ju någon ny random som bara snor en Nano suit och nu blir jagad genom new york medans aliens attackerar. Yikes...

Crysis 2 har en ny story, tydligen inte mycket sammanhang med ettan. Ny karaktär och ny omgivning, utvecklarna ska tydligen göra denna mer story baserad?

Fan vad drygt, det går dock rykten att denna alcatraz kan vara nomad med nytt codnamn för att han nu jagas av crynet. Så jag hoppas på att det är nomad i ny kostym!

Man får väl då hoppas att detta rykte är sant!

Medlem
Medlem

Inte särskilt imponerad, dock så var dräkten det bästa med Crysis så det finns hopp antar jag, men samtidigt var aliens det värsta med spelet, hatar att slåss mot aliens, känns plastigt på någon vänster.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Zpiritual:

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

och det avgör du av en teaser tror du allvarligt man bara kommer vara på jorden i mass effect 3

Ehm, nej? Men att både Mass Effect 3 och Crysis 2 har snarlika teman gör ju att man kan jämföra det hela och fundera över vilken roll EA games har i det hela...

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Zpiritual:

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

och det avgör du av en teaser tror du allvarligt man bara kommer vara på jorden i mass effect 3

Ehm, nej? Men att både Mass Effect 3 och Crysis 2 har snarlika teman gör ju att man kan jämföra det hela och fundera över vilken roll EA games har i det hela...

då kan vi ju jämföra alla spel med snarlika teman.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

12
Skriv svar