Ilomilo
2011 års första kandidat i kategorierna "gulligast speldesign" och "minst traditionsbundna pusselspel" är här. Läs FZ:s recension av Ilomilo.
#southend-interactive, #ilomilo, #tetris-evolution, #jewel-quest, #littlebigplanet, #world-of-goo
Finns en bra gameplay-film på youtube där man ser lite mer hur det går till. Det är inga time:ade hopp och liknande vad jag kan se, utan är mer en form av puzzelspel i 3D. Ni vet när man ska skjuta runt rutor till en tom plats för att skapa ett mönster...
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Har spelat det ett tag nu och jag gillar det riktigt mycket. Fick lite kula world-vibbar av det.
Fan vad jag saknar kula world.
Själv spelade jag kula när jag var liten, men saknar det inte då jag spelade bort alla kulor.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Tjenare, tack för en mycket trevlig artikel, men jag vill gärna påpeka några saker. För det första är ilomilo inte vår första titel på XBLA. Vi har släppt 4 titlar till XBLA tidigare. Commanders, R-type, Lode runner och Tecmo bowl.
För det andra var den där musiktrailern en plojgrej vi gjorde med ljudeffekterna i ilomilo och knappast den officiella trailern för spelet.
Byt gärna ut den mot den här istället:
http://www.youtube.com/watch?v=A2aJYnCUEWA
Såg bilden och tänkte direkt att den grafiska stilen kändes som en Little Big Planet-rippoff, där man snott en massa idéer och sedan ändrat så där lagom mycket så att det inte ser exakt likadant ut. "Säkert ett spel till 360" tänkte jag. Och jodå, det var det. Inte för att LPB har något sorts patent sin grafiska stil eller något sagt om konsollerna i övrigt, men jag tyckte det var lite lustigt...