Basshunted

Medlem
Basshunted

Det verkar som att Jonas "Basshunter" Chingeling är i blåsväder i Skottland, misstänkt för två övergrepp. Om det stämmer är det bara att beklaga, annars så kan jag alltid försöka anmäla hans musik för övergrepp på mina redan svårt traumatiserade trumhinnor. Nåja, hade jag levt i USA hade det kanske funkat. Får leka med tanken sålänge.

Det börjar närma sig jul och jag har både besegrat min förkylning/vintersnuva och varit på gödning hos farmor och farfar. Hos mina farföräldrar är det ingen nåd som gäller, och det har blivit en liten sport bland släkten och se vem som klarar mest (mat). Idag var det förvisso bara jag där, men från 05:30 till 20:00 har jag hunnit med två frukostar, fyra fikor, en lunch (3-rätters) och en middag. Yummy in my tummy! Och då kom jag ändå lindrigt undan. En liten motpol till mitt tidigare studentliv kan man lugnt säga, och det är väl så det ska vara. Fick dessutom min första dos av ApotekArnes julmust, en efterlängtad dos vill jag påstå.

För att göra en återkoppling till musik så har jag oavbrutet lyssnat på gitarrorgiemetal ála Stratovarius och Symphony X för att lindra min elgitarrabstinens.

Nä, nu får det vara nog med snick-snack. Här är en bild på lite dist.

#blogg

Basshunted

Hehe, bra skrivet Snygg dist, själv har jag kvar min Ibanez Metal Charger från 90-talet, inget slår det ljudet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack! Metal Charger? Finns dom fortfarande? Jag använder helst bara pure dist från förstärkaren, men jag har en Boss DS-2 som låter ganska dåligt. En Ibanez Tubescreamer är att föredra annars, om man vill snygga till disten lite.

Medlem

Köpte mig en POD X3 Live i somras och den är über! Blir superbra inspelningsljud. Dock så lyssnar jag på Dream Theater då jag tycker Symphony X är för gitarrsdominerat.

Medlem

POD har bra inspelningsljud, men dom känns inte äkta på nått sätt, dom modulerar ju bara andra, vilket dom gör ganska bra. Tja, jag lyssnar på alla de där tokiga proggarna

1
Skriv svar