EA: "Playstations varumärke större än Xbox"

Robot
EA: "Playstations varumärke större än Xbox"

Microsoft har den amerikanska marknaden i ett järngrepp med Xbox 360 men globalt sett är Playstation 3 vinnaren. EA förklarar varför.


Medlem
EA: "Playstations varumärke större än Xbox"

Klart PS3 är bättre än xbox.
(gömmer mig från fanboys)

Till seriös kommentar, ps3 har ju bättre prestanda och nu då dom sänkt priset på ps3an så, varför skulle man inte hellre vilja ha bättre prestanda och dessutom bluray spelare, tystare osv.

Inaktiv

Jag tycker PS3an är bättre än 360 på en del fronter.

Men EA är en av de sämsta företagen när det gäller att programmera för PS3an. Eller PC'n.

Medlem

Tycker mer om PS3:an, fast det innebär inte att jag inte tycker om boxen. Den har en del spel jag gillar, fast så är jag inget fan av Microsoft.

Medlem

Klart 360 är bättre än PS3
(gömmer mig från fanboys)

Some n sseriös kommentar så har ju 360 bättre prestanda i alla multiformatsspel, fler exklusiva, snabbare trådlöst, skönare kontroll, får exklusiv DLC till många spel, har Kinect som styr utan kontroll, är mindre etc. :P=

Seriöst dock så kan jag hålla med om att PS3 "känns" starkare ute i världen trots att den sålt mindre än 360. Mycket kan ju förklaras med PS2s tidigare dominans och det faktum att PS3 är en billig och hyfsad blu-ray spelare, dock så betyder det ju också att alla som har en inte spelar. Därför spelen tenderar att sälja sämre ^^
Nå, skit i denna generation och ge oss en ny istället, vi vill ha ny grym hårdvara oavsett märke!

Medlem

Fan ångrar nästan att jag köpte PS3 2007 för då kostade det 6700kr för en orginal modell med pianosvart färg, 4 USB portar, flera olika minneskortläsare, bakåtkompatibel med de mesta PS spel, samt 60 Gb HD. Nu kostar den ynka 2829 kr fan mindre än hälften. Och den har 250Gb hd. Jaja, men jag tycker endå orginalmodellen är snyggare än den slimmiga.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Klart 360 är bättre än PS3
(gömmer mig från fanboys)

Some n sseriös kommentar så har ju 360 bättre prestanda i alla multiformatsspel, fler exklusiva, snabbare trådlöst, skönare kontroll, får exklusiv DLC till många spel, har Kinect som styr utan kontroll, är mindre etc. :P=

Seriöst dock så kan jag hålla med om att PS3 "känns" starkare ute i världen trots att den sålt mindre än 360. Mycket kan ju förklaras med PS2s tidigare dominans och det faktum att PS3 är en billig och hyfsad blu-ray spelare, dock så betyder det ju också att alla som har en inte spelar. Därför spelen tenderar att sälja sämre ^^
Nå, skit i denna generation och ge oss en ny istället, vi vill ha ny grym hårdvara oavsett märke!

Jag upplever inte alls att ps3 har dåligt trådlöst, tycker det är riktigt bra, har inte allt för stor erfarenhet av xbox's trådlösa.

Att 360 har bättre prestanda i multiformatspel stämmer ju inte? Jag minns inte vilken artikel det var men läste att vissa väljer att lägga ner lite extra tid på ps3 spelen för att ps3an har bättre prestanda.
Men låt oss lämna sandlådegrejen xbox är också en bra konsol, dock så föredrar jag ändå ps3 smaksak.

Medlem
Skrivet av Gottn:

Fan ångrar nästan att jag köpte PS3 2007 för då kostade det 6700kr för en orginal modell med pianosvart färg, 4 USB portar, flera olika minneskortläsare, bakåtkompatibel med de mesta PS spel, samt 60 Gb HD. Nu kostar den ynka 2829 kr fan mindre än hälften. Och den har 250Gb hd. Jaja, men jag tycker endå orginalmodellen är snyggare än den slimmiga.

Den blanka originalmodellen är helt klart mycket snyggare än slim

Medlem

Nu har företagen börjat äntligen ge Playstation lite uppmärksamhet eller jag glömde ju, microsoft betalar för sin uppmärksamhet för det mesta vilket sony inte gjorde
(gömmer mig från fanboys)
Men ja, jag gillar både konsolerna men föredrar PS3 för spelen de har och gratis online, varför betala för något för att kunna spela online när du kan spela det annars gratis?


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Tycker PS3:an tagit över på sistone,många bra exklusiva spel som släppts.Gran turismo 5 har nog gjort att fler PS3 konsoler har blivit sålda.Sen nu 2011 så lär det öka mer,spel som Littel Big planet 2,Uncharted 3,Killzone 3,ICO / Shadow of the Colossous - Collection,och The last Guardian.Dessa spel kommer ge Sony en bra boost på marknaden.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Jag tycker PS3an är bättre än 360 på en del fronter.

Men EA är en av de sämsta företagen när det gäller att programmera för PS3an. Eller PC'n.

Nu ska vi inte glömma Treyarch i detta fall, dom leder stort 2010 vad gäller programmera sämst till PC hehe

Dock så har deras senaste patcher hjälpt bra mycket.

Medlem

Med tanke på vilket massivt övertag PS2 hade på Xbox tycker jag det inte går att säga annat än att Xbox 360 är vinnaren som lyckats plocka åt sig hälften av marknaden (glömmer Wii), vilken som än säljer nån miljon mer i slutändan. Just nu känns PS3:an som lite mer för pengarna dock.

Medlem

Xbox 360 har egentligen bara två problem: att du måste betala för att spela online och avsaknad av Bluray. Men jag tror att det gör att många ser mer fördelaktigt på PS3. Xboxen har också nordamerika i ett järngrepp då den har varit bättre på att få spel av nordamerikansk typ (action, sport och bilspel), medan PS3 har haft mycket europeiska och asiatiska titlar - vilket behövs för att sälja bra utanför nordamerika.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Vore jäkla konstigt om Xbox var ett större varumärke då det är två maskiner som funnits i 9 år, medan Playstation är 4 maskiner som funnits i 15 år. Att PS1 och PS2 var extremt framgångsrika spelar också väldigt stor roll.

För övrigt så är jag fortfarande väldigt sur på Sony för att dom tog bort PS2-stödet.

Medlem

Ja, om PS3 nu ligger endast 3 miljoner sålda maskiner efter 360 så går det jävligt bra för dom med tanke på att 360 hade 1 års försprång. Inte sant?

Och som sagt, fler exklusiva titlar är att vänta och PS3 kommer utan tvekan gå ikapp innan generationen dör ut.

My two cents.

Inaktiv

Kinect har sålt bra. Xbox Live går bra och spelen säljer till Xbox 360.

Medlem

Sen så har ju 360 varit ute i ett år mer också, det bör man notera.

Aja, dags för mig att springa iväg..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kinect har sålt bra. Xbox Live går bra och spelen säljer till Xbox 360.

Jaha?:P

Move har sålt bra, Psn är gratis och spelen säljer bra till ps3.

eller vad menades med kommentaren?


signatur

woop woop

Medlem

Jag har ett Wii (vilket det släpps inget annat än skit till) och ett 360

Jag ångrar mig verkligen för att jag inte la ner de där extra 500kronorna och köpte ett PS3, Att betala för att spela på en konsol där de även tar betalt för det allra minsta addon-pack.

Samtidigt är alla kontroller så jävla dyra!

Hatar microsoft

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Some n sseriös kommentar så har ju 360 bättre prestanda i alla multiformatsspel, fler exklusiva, snabbare trådlöst, skönare kontroll, får exklusiv DLC till många spel, har Kinect som styr utan kontroll, är mindre etc. :P=

Med risk att bli utpekad som fanboy så tänker jag kommentera utifrån mina erfarenheter av PS3:an.

Prestanda - Håller med till viss del; PS3:an har ju en unik arkitektur som gör det lite mer invecklat att utveckla/porta till den vilket varit till dess nackdel. Dock så har det ju samtidigt varit till dess fördel för de utvecklare som jobbat exklusivt för den, eller som har lagt ner mer tid på PS3-versionen.

Snabbare trådlöst - Kör själv med tråd, men 802.11g räcker gott och väl för att spela eller streama. Förstår dock inte varför de nyare modellerna inte kommer med 802.11n.

Skönare kontroll - En vanesak. Själv tycker jag att 360-kontrollers känns oerhört stora, tunga och klumpiga i jämförelse. Men det hade jag säkert inte gjort om jag varit van vid dem.

Kinekt - PS3:an har ju Move numera, men redan innan dess kunde man styra med kameran och kroppen i EyePet och nu finns det ett Kung-Fu spel också (har inte provat det). Jag skulle dock tro att Kinekt är lite bättre på gesture recognition iom att den har djupseende till skillnad från PS3 Eye.

För min egen del så var BluRay-kapaciteten en stor anledning till att jag skaffade PS3. Den fungerar som spelkonsol, multimedia- (kopplad till min NAS) och BluRay-spelare hemma hos mig.

Medlem

Knappast förvånande att ps3 kommer ikapp med prissäkninge som kommit de senaste året... Anledningen till jag köpte en 360 var ändå att det skillde sig mer än en 1000 lapp i pris... Annars tycker jag att de i sig är jämnbra konsoler varav 360 enda nackdelen enligt mig är månadskostnaden vilken alltid varit helt överkomlig eftersom ps3 varit så mycket dyrare. I nuläget skulle jag dock köpa en ps3 om jag köpte något eftersom priserna förändrats så mycket.
Att ps3 har bluray och kanske i sig bättre prestanda är inget som jag brytt mig något speciellt om ^^

Medlem
Skrivet av Smuck:

Jag har ett Wii (vilket det släpps inget annat än skit till) och ett 360

Jag ångrar mig verkligen för att jag inte la ner de där extra 500kronorna och köpte ett PS3, Att betala för att spela på en konsol där de även tar betalt för det allra minsta addon-pack.

Samma här, fast jag är väldigt förtjust i Xbox Live dock (Trials HD är ju underbart, Toy Solider, mumma) men hade föredragit PS3 såhär i efterhand. Tycker dock överlag att alla konsoler har utvecklats imponerande och är väldigt nyfiken på vilka framtida steg de tar, särskilt Nintendo som jag känner har en del att ta igen även om de sålt som fan.

Både har sina för och nackdelar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag förstår mig inte på dem som har Xbox 360, dem klagar sjukt mycket på PS3:an fast att dem är så lika

fattar inte denna hystery över 360...

Medlem

Såna här diskussioner skapar alltid mäktiga patriot känslor.

Har båda, men jag tycker min 360 känns smidigare allmänt. Tycker om kinect bra mycket mer än Move.

360 väger mest hos mig, även om Playstation är ett starkare varumärke (kan bero på att dom brutalt dominerat marknaden dom senaste 15 åren. Microsofts xbox var en uppstickare som gjorde det bra Även nu.

Medlem

EA förklarade inte alls varför? Dem bara berättade hur läget stod till.

Medlem

Säljer spel till 360.. varför köper man spel till den

Fast jag har dock en ps3 så jag köper mina spel. Enda nackdelen jag ser till ps3an är att kontrollerna faktiskt inte e gjord för folk med större händer än ett barn/ungdom. Annars så e jag nöjd.

Medlem

Flamebait?
Ärligt talat, konsolkriget är bortom larvigt.

Medlem
Skrivet av xector:

Klart PS3 är bättre än xbox.
(gömmer mig från fanboys)

Till seriös kommentar, ps3 har ju bättre prestanda och nu då dom sänkt priset på ps3an så, varför skulle man inte hellre vilja ha bättre prestanda och dessutom blueray spelare, tystare osv.

Nya xboxen är lika tyst som ps3an fyi

Men jo mer prestanda fast jag tycker att de använder det väldigt dåligt, jag skulle vilja se fler exklusiva spel till ps3an! De som är multiplatform har en tendens att fungera ungefär lika bra på båda maskinerna fast ibland sämre på ps3an, t.ex. Cod: Black ops.

Jag förstår dock att den säljer mer med blueray, köper man en sony tv får man ofta en ps3 till, nu har jag inte sett det i Sverige på länge men i USA verkar det populärt.

Hur som helst skulle jag inte klara mig med den ena, eller den andra konsolen. Båda har så grymma spel att jag inte vill kompromissa!

Medlem

Det enda som väger över att ha xbox i mitt fall egentligen är handkontrollerna, Xbox har så jävla bekväma kontroller, och det är ett måste i spelsammanhang enligt mig, PS kontroller har inte ändrats sen PS1 förrutom att de lagt till lite sticks.. annars är den fortfarande obekväm och krampframkallande i händerna. Men det är min syn, (Har också hört att eftersom ps network är gratis, för tillfället.. så laggar det rätt hårt imellanåt? eller är jag helt ute och cyklar?) Annars hade jag säkert köpt en PS3!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

12
Skriv svar