EA tar Portal 2 till butik

Robot
EA tar Portal 2 till butik

Shoppa Valves plattformspussel online eller på skiva när det släpps i vår.

#valve, #portal-2, #ea


Medlem
EA tar Portal 2 till butik

Kan ju tyckas poänglöst när det säkerligen ändå kommer behöva länkas til ditt Steam-ID och således gör skivan värdelös i samma stund.
Den positiva sidan är att det säkerligen kommer gå att köpa spelet svinbilligt på typ Media Markt eller Elgiganten i deras konstanta priskrig, istället för hos ocker-Steam (julrean inte inräknad )

Medlem

jo, jag har alltid funderat hur de lyckas ha DYRARE priser digitalt, direkt över Steam, än i fysisk form via återförsäljare i butik.
Om man helt bortser från tryck och produktion av skiva, inlaga och omslag, eller leveransen av densamma över jorden, så skall ju ändå distributörerna och återförsäljarna i butik ha sin bit av kakan.

Vad är problemet med att låta digitala nedladdningar ÅTMINSTONE vara lika billiga som i butik?
Jag föredrar ändå att ha alla spel samlade i "molnet" och skita i diskinstallationer helt och hållet, men det känns faktiskt som man straffas för att man har den åsikten


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Folk är lata och vill ha spelet direkt.

Medlem

Problemet med Steam är att de i princip alltid tror att $1 = 1€, vilket inte stämmer. Därmed är priserna enormt mycket högre här i Sverige jämfört med USA. Går ni hit: http://store.steampowered.com/?cc=US så ser ni att USA har mycket lägre priser jämfört med EU.

Medlem

Det verkar ju gå att använda http://store.steampowered.com/?cc=US och logga in o fortfarande ha dollar Nu kanske man ska börja handla med den här adressen istället.. så dåligt att dem tog bort möjligheten från menyn att välja vilken valuta man vill ha. Även dumt att köra på två olika valutor överhuvudtaget.

Jag vill helst ha fysiska exemplar, så det gör mej inte till lat iallafall. Det är ju bra

Medlem
Skrivet av ToJa92:

Problemet med Steam är att de i princip alltid tror att $1 = 1€, vilket inte stämmer. Därmed är priserna enormt mycket högre här i Sverige jämfört med USA. Går ni hit: http://store.steampowered.com/?cc=US så ser ni att USA har mycket lägre priser jämfört med EU.

Problemet är bara att det inte är steam som sätter priserna. Det är utgivarna. Finns gott om spel som sätter Euro priset lägre än priset i dollar, men steam har inget med det att göra.

(Sen betalar vi skatt i de flesta EU länder också.)

Medlem

Det är inte ens samma pris i alla EU-länder upptäckte jag igår, jag skulle köpa två spel i julklapp när jag satt på jobbet och Left 4 Dead 2 var en bra bit billigare i Norge som vårt Internet går genom (6.99 istället för 9.99).

Medlem
Skrivet av Ringo:

Kan ju tyckas poänglöst när det säkerligen ändå kommer behöva länkas til ditt Steam-ID och således gör skivan värdelös i samma stund.
Den positiva sidan är att det säkerligen kommer gå att köpa spelet svinbilligt på typ Media Markt eller Elgiganten i deras konstanta priskrig, istället för hos ocker-Steam (julrean inte inräknad )

Vissa vill ha det i handen


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Ringo:

Kan ju tyckas poänglöst när det säkerligen ändå kommer behöva länkas til ditt Steam-ID och således gör skivan värdelös i samma stund.
Den positiva sidan är att det säkerligen kommer gå att köpa spelet svinbilligt på typ Media Markt eller Elgiganten i deras konstanta priskrig, istället för hos ocker-Steam (julrean inte inräknad )

Vissa vill ha det i handen

japp att ha endast virtuel käns som att jag lika gärna kunde tankat det olagligt.
skiva gör att jag känner att jag äger spelet och att det inte är pirat v.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jag gillar lådor till konsol. Till PC där emot är jag lat, oerhört lat. Hela rubbet går in på Steam.

Medlem

nä vänta...är detta seriöst? är man 2 robotar? när fan sa dom att det var så här? hadde lite hopp för detta spel innan men inget nu.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

nä vänta...är detta seriöst? är man 2 robotar? när fan sa dom att det var så här? hadde lite hopp för detta spel innan men inget nu.

I den kooperativa delen utav spelet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar