Här är beviset: USA ligger bakom Sveriges kamp mot fildelning och uppbyggnaden av övervakningsstaten

Medlem
Skrivet av Uzza:

Det är tyvär det är problemet. Majoriteten av Svensson verkar nästan bara om hur mycket mer eller mindre de får i plånboken.

Vet inte om någon talat om för dig; men hur mycket man har i plånboken är lite sådär smått jätteviktigt.
Att förminska ner det till någon slags trivialitet som blockerar "Svenssons blick" från "något större!" tycker jag är att spotta delar av befolkningen i ansiktet. För _väldigt_ många i vårat land är ett par hundralappar hit eller dit av betydande vikt.

Visst låter det fint och så med påståenden som att det finns större värden än pengar i plånboken som frihet och individens rättigheter.

Problemet är att det inte går att äta frihet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Om det här är sant så blir man ju äcklad..
När om nånsin ska man få ett styre med balls of steel och "sanning framför lögn" som motto


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

hm... Sverige har visat sig vara elitens sandlåda där man kan testa saker utan att folk gör annat än namninsamlingar och lite protester utanför riksdagen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Men på riktigt?
Det som förvånar mig mest är som sagt att folk blir förvånade av detta.
Öppna ögonen


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av magma:

Bra och intressant inlägg 22:56.

Även fast Sverige är beroende USA, behöver väl inte Sverige sända massvis med amerikanska skitprogram som enligt min uppfattning är USA-propaganda. Kanal 3, 5 och 6 sänder nästan bara massor med amerikanskt skräp som t ex fear-factor, american funniest homevideos osv.

Inte nog med det tar svenskarna efter amerikanerna med allt från dokusåpor, mode, bygg och "komedi"-serier som en stor del av Sveriges befolkning verkar svälja med hull och hår?

Vart vill jag komma någonstans här egentligen?
Jo, att Sverige tar mer och mer efter USA.
Har ingenting emot att Sverige får bättre konkurrenskraft utomlands pga informationsflödet av det engelska språket och den kultur som medföljer.

Skulle gärna vilja se ETT typiskt svenskt program som sänds i USA. Jag misstänker att USA vill få hela världen att bli precis som de är och beter sig.

Rätta mig gärna om jag har fel angående dessa påståenden.

Snart börjar vi la gå med skor inomhus med


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

På heltäckningsmattor dessutom.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

På heltäckningsmattor dessutom.

hade heltäckningsmatta hos föräldarna för ett bra antal år sen.. det var ju superskönt! kunde typ sova på golvet/mattan utan problem

sen kanske det inte var så hygieniskt eftersom det var intill omöjligt att göra rent på mattan

Men att gå inomhus med skor är fan big NO NO, fattar inte varför det är så populärt i staterna med dessa ohövliga fasoner


signatur

Suup homie

Medlem

Tja man har ju tofflor inomhus faktiskt riktigt skönt mot det kalla golvet är inte skor men iaf.

Faktum är att ha skor inomhus i usa beror lite på var du är, alla har det inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av weizenbier:

Men att gå inomhus med skor är fan big NO NO, fattar inte varför det är så populärt i staterna med dessa ohövliga fasoner

Jag fick en motivering en gång av en jänkarpolare att man tydligen har skor på sig inomhus eftersom att man inte vill ha folks svettiga fötter på golvet. Men skit från skorna går tydligen bra. Helt stört.


signatur

You must construct additional pylons.

123
Skriv svar