Lustig tur till Konsum

Flakmonkey
Lustig tur till Konsum

Jag kom precis hem från en tur till Konsum. Har haft planer på att gå dit hela dagen, men kom mig inte för att göra det då jag av någon anledning tyckte det var trevligare att ligga i TV-soffan med laptopen i knät och jobba/slösurfa samtidigt som jag såg på Sagen om Ringen. I varje fall så tog jag mig dit, men redan när jag svidade om till en lite mer korrekt uppsättning kläder så funderade jag på vad jag egentligen skulle dit och göra. Jag har ju tillräckligt med "råvaror" för att kunna laga middag och lunchlåda till imorgon och även något gott till ikväll så varför gå dit?

Bevisligen så gick jag dit utan att ha kommit på det och det lustiga med det hela var att jag inte ens kom på något som jag var tvunget att köpa när jag väl var där vilket resulterade i att jag köpte det du kan se på bilden här nedan. En salig blandning av grejjer där det enda som visar någon speciell tanke är nudlarna och wokgrönsakerna som jag faktiskt håller på och tillreder nu eftersom jag inte orkade ta fram de som jag redan hade hemma - jo jag hade faktiskt redan nudlar och wokgrönsaker. Sen så blev det ju blåbärssoppa, choklad, pölsa och cola light också och jag förstår inte riktigt varför. Just ja, man får inte glömma potatisen heller!

[ia=24318; large]

Jag skulle inte kalla det för onödiga inköp då jag ju kommer förtära det tids nog, men det känns som att hela turen till Konsum mest bara var något jag gjorde för att känna att jag gjorde något av värde idag och då blev det som att jag bara gick runt där och tog lite randomsaker för att få lägga något i korgen vilket jag märkte först när jag la upp allt på bandet vid kassan. Underligt hur man fungerar ibland...

#blogg

Medlem
Lustig tur till Konsum

Haha, jag känner igen mig där. Har det som jag behöver hemma, men känner något slags behov av att gå och köpa något.

Var ett par konstiga blandningar man fick ihop ett par gånger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar