Quake live - strategier och tips?

Medlem
Quake live - strategier och tips?

Tja.
Jag spelar mkt quake live och är lite små bra i det, men vill försöka bli bättre.
Jag vet att quake i stort sett bara handlar om träning, men det finns förhoppningsvis nåt tips som kan hjälpa mig.
jag spelar för det mesta CA så tips till duel, ffa, ctf o.s.v är värdelösa.

tack på förhand

Inaktiv

Eftersom att du spelar CA så är tips så gott som värdelösa. Behövs bara bra aim och bra positionering för att äga varenda CA-server, vilket kommer med tiden genom... *trumvirvel*... träning!

Vill du verkligen bli bra i Quake Live så spela 1on1. Är du en bra 1on1-spelare så är du i regel bra på allt annat också tack vare bra aim, timing, taktik osv.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Är du inte så världsvan så kan en taktik vara att INTE vara i mitten av kartan vid start. Storma inte in och tro att du kommer raila skiten ur alla på kort avstånd.

Försök istället spela lite mer avvaktande tills du känner dig lite varm i raketbössan.

Annars är det ju bara aim aim aim och få in vanan för mappen du spelar.

Så blanda gärna 1on1 och CA... Även om du inte gillar 1on1


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Förstod att det är svårt med tips. :/
MEN jag vet ett par saker som kan för vissa hjälpa till med ens aim.

låg sens - hadde 6.44 förut, sen sänkte jag till 3, och träffade mkt mer.

cl_mouseaccel - väldigt användbar, har du t.ex 2.4 i sens, ska denna vara 0.0024 tror jag.

Det snackades även i klanen om nåt långt konsol commando som gjorde att din sens sänktes när du skjöt med lightning gun, och det skulle tydligen hjälpa mkt med ens aim, men ingen visste precis vad kommandot var :/

Inaktiv

Sens, accel osv är helt och hållet en smaksak och framför allt en vanesak. Sen går det inte riktigt att säga vad man ska ha för sens eftersom att det beror helt på musen, musinställningar i windows ovs. Så sens 3 för dig kan vara lågt för dig medan det kan vara vansinnigt högt för mig.

Mitt tips gällande sens är att bara välja något som känns bra för alla vapen, något som gör att du lätt kan vända dig 180 grader och något som du kan göra alla standard moves med utan problem och sen bara nöta in sensen.

Citat:

Det snackades även i klanen om nåt långt konsol commando...

Sånt kan säkert funka för vissa men jag hade personligen tyckt att det hade varit jobbigt att ha olika sens på olika vapen. Som sagt, det är en smaksak.

Så här kan scriptet för att sensen ska sänkas när man skjuter med lightning gun se ut:

// usual settings
sensitivity 3
bind mouse2 +attack

// weapon binds

bind x "weapon 5;_defBind;" //add _defbind; to every other weapon bind to reset the +attack bind
bind x "weapon 6;_LG;"

//script
alias _defBind "bind mouse2 +attack"; // rebinds +attack to mouse2 when you switch the weapon
alias _LG "bind mouse2 +LGattack;" // binds the sens script to mouse2
alias +LGattack "sensitivity 1.5;+attack;" // gets executed while you hold mouse2
alias -LGattack "-attack;sensitivity 3;" // gets executed if you release mouse2


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Sens, accel osv är helt och hållet en smaksak och framför allt en vanesak. Sen går det inte riktigt att säga vad man ska ha för sens eftersom att det beror helt på musen, musinställningar i windows ovs. Så sens 3 för dig kan vara lågt för dig medan det kan vara vansinnigt högt för mig.
[...]

Det han borde göra är alltså ange sin muskänslighet i hur många CM han behöver för att svänga 180 alt 360 grader.

Håller helt med angående 180-gradersriktlinjen. När jag har ny installation av både Quaket, Windows och kanske musdrivrutiner brukar det vara 180-gradersflickshotmetoden jag använder mig av för att kalibrera.


signatur
Medlem

visst är det en smaksak, men det hjälpte mig ändå äldigt mkt, tänkte att det säkert hadde kunnat hjälpa andra att sänka

1
Skriv svar