Redaktör
Ponny
Snölöp

Förkylningen tvingade mig att skjuta upp årets första löparpass, men nu mår halsen bra och jag är sugen.

Jag hyser en slags hatkärlek för snölöpning. Det är tungt att behöva ploga upp motionsspåret med sina fötter men å andra sidan bygger man upp rejäl styrka - såväl fysiskt som psykiskt - när man forsar genom snön. Förra vintern blev löpningen också ett sätt att flytta mina gränser. "Okej, kunde jag springa i minus fjorton då ska jag ta mig tusan fixa minus sjutton!" Faktum är att jag föredrar minusgrader framför trettio plus, åtminstone vad gäller löpning.

I morgon gör jag så till slut årsdebut (peppar, peppar...). Tanken är fem lugna kilometer och sedan ta det därifrån i en lagom takt. Jag har inga speciella målsättningar just nu, men visst, mina finaste personliga rekord börjar få några år på nacken. I år skulle det kännas fint att förbättra dom. Det blir Premiärmilen för femte gången (av fem möjliga!) likväl som mitt femte Göteborgsvarv.

[ia=24407; large]
Varje resa börjar med ett litet steg.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Snölöp

Varför inte införskaffa längdskidor på vintern, istället för löpning?
Mindre risk för skador, samtidigt som det är minst lika effektiv träning om inte bättre.


signatur

föredrar snö spark, glider bra när man blir trött och man får öva styrkan också genom att putta åbäket uppför gator och backar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ut och åk skidor med dig istället som sagt!

Redaktör
Ponny

Skidor säger ni? Varför inte. Farsgubben som är 70 åker Vasaloppet varje år (respekt för fanken!). Talangen borde ligga i generna, men till i morrn blir det nog svårt att hinna införskaffa ett par.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar