Hot Lemon

Flakmonkey
Hot Lemon

[ia=24507; large]

Nu kanske ni undrar vad det är på bilden här ovan och det skulle jag också göra om jag inte visste exakt vad det för.Det är en de första stapplande stegen hos en chiliplanta, en Hot Lemon för att vara mer exakt, som står bara några decimeter från min dator på jobbet. Jag har nämligen en bordskamrat på jobbet som är lite av en trädgårdsmästare och efter att ha mycket framgångsrikt odlat habanero och lite andra vanliga chilisorter förra året så ska han nu ta sig an den lite mer ovanliga Hot Lemon. Ska bli riktigt intressant att se hur det går, men som det är nu så ligger några frön i en lufttät glasburk invirade i lite fuktigt papper. Hur det nu ska vara positivt för fröna har jag ingen aning om, men jag litar på hans färdigheter fullt ut

#blogg

Medlem
Hot Lemon

haha! satt och kollade på chilifrön på jobbet idag, en jobbarkompis som hade tagit med sig ett reklamblad med massa växt/grönsaksfröer.
Funderar starkt på att införskaffa mig ett gäng chilifrön...du får rapportera vidare, mkt spännande

Edit: Beställt frön nu


signatur

no remorse

Flakmonkey

Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder under våren så att man kan se framstegen... Vill också plantera lite hemma också, vore ju kul att kunna använda egengrodd chili i sina maträtter sen

Medlem

Jag har också varit inne på att odla hemma, men mest vanliga örtplantor då, som basilika, persilja osv. Men det har inte blivit av.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar