Ny gameplay-film från Shogun 2

Robot
Ny gameplay-film från Shogun 2

Tre storslagna minuter från Creative Assemblys djupdykning i österländsk historia.

#creative-assembly, #total-war-shogun-2, #napoleon-total-war, #shogun-total-war


Inaktiv
Ny gameplay-film från Shogun 2

Ser precis ut som jag hoppades på, ett mer fokuserat spel istället för världsomspännande. Håller tummarna att de inte sviker på sitt löfte om att satsa mer på AI och att släppa ett mindre buggigt spel vid release.

Medlem

Även om AIn inte blir perfekt så verkar resten väga upp för det. Empire var inget vidare kap i TW-serien, men detta blir ett garanterat köp!

Medlem

I början på videon "esbr content rating: Language, sexual themes"....

Ehm de har nog satt lite fel taggar på ålders märkningen.
Violence har det ju men de andra...

Edit: så vitt jag vet dock, har ju inte spelat shogun 2 men jag bedömer det pga att de andra TW sepeln inte har sånt.

Medlem

Ge mig det nu.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Även om AIn inte blir perfekt så verkar resten väga upp för det. Empire var inget vidare kap i TW-serien, men detta blir ett garanterat köp!

Skrivet av Buio:

Ser precis ut som jag hoppades på, ett mer fokuserat spel istället för världsomspännande. Håller tummarna att de inte sviker på sitt löfte om att satsa mer på AI och att släppa ett mindre buggigt spel vid release.

Dom har lagt ner extremt mycket tid på AI:n i Shogun 2, den är mycket mer avancerad & taktisk nu. Utvecklarna säger att de vägrar släppa spelet förens AIn är välpolerad och helt perfekt.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Även om AIn inte blir perfekt så verkar resten väga upp för det. Empire var inget vidare kap i TW-serien, men detta blir ett garanterat köp!

Skrivet av Buio:

Ser precis ut som jag hoppades på, ett mer fokuserat spel istället för världsomspännande. Håller tummarna att de inte sviker på sitt löfte om att satsa mer på AI och att släppa ett mindre buggigt spel vid release.

Dom har lagt ner extremt mycket tid på AI:n i Shogun 2, den är mycket mer avancerad & taktisk nu. Utvecklarna säger att de vägrar släppa spelet förens AIn är välpolerad och helt perfekt.

Medlem

Herregud. MÅSTE.... KÖPA.... Japanska, världens coolaste språk, no questions asked!

Medlem
Skrivet av Warwick:

Dom har lagt ner extremt mycket tid på AI:n i Shogun 2, den är mycket mer avancerad & taktisk nu. Utvecklarna säger att de vägrar släppa spelet förens AIn är välpolerad och helt perfekt.

Det har de sagt förut. Jag tänker inte hålla andan innan jag sett den nya AI:n med mina egna ögon.

Medlem

Bah, folk kommer ändå att klaga på AI:n, sen dröjer det några månader innan grabbarna på twcenter som BYG, KK, MasterbigAB utvecklar ännu bättre AI mod!

Medlem

blir nog köp


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

I början på videon "esbr content rating: Language, sexual themes"....

Ehm de har nog satt lite fel taggar på ålders märkningen.
Violence har det ju men de andra...

Edit: så vitt jag vet dock, har ju inte spelat shogun 2 men jag bedömer det pga att de andra TW sepeln inte har sånt.

Jag funderade också på den där. Speciellt vad sexual themes kommer in någonstans. Sen tittade jag igen... Måste vara elefanten vid 0:36 där man är på väg att hamna mellan benen!

Inaktiv
Skrivet av Timotheus:

Bah, folk kommer ändå att klaga på AI:n, sen dröjer det några månader innan grabbarna på twcenter som BYG, KK, MasterbigAB utvecklar ännu bättre AI mod!

Det kommer säkert ske, en AI kommer alltid ha svagheter, speciellt i ett avancerat strategispel som Total War. Däremot hjälper det nog om spelet inte är lika stort som tidigare Empire. Sen tror jag inte det fanns några riktigt bra AI-mods till de senaste två spelen heller, inte på samma sätt som till tidigare spel.

Det här spelet kommer sabba mina studier


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Har tänkt o ge Empire total war en ny chans med Darthmod http://www.moddb.com/mods/darthmod-empire

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Timotheus:

Bah, folk kommer ändå att klaga på AI:n, sen dröjer det några månader innan grabbarna på twcenter som BYG, KK, MasterbigAB utvecklar ännu bättre AI mod!

Det kommer säkert ske, en AI kommer alltid ha svagheter, speciellt i ett avancerat strategispel som Total War. Däremot hjälper det nog om spelet inte är lika stort som tidigare Empire. Sen tror jag inte det fanns några riktigt bra AI-mods till de senaste två spelen heller, inte på samma sätt som till tidigare spel.

Nej men till M2TW och tidigare finns det avancerade AI mod Empire är inte tillräckligt lockande för moddare att utveckla AI:n på tror jag, spelet var ju inte någon stjärna tycker jag. Men Empire gav ju nya möjligheter som direkt diplomati, sjöstrider och teknologi och utav detta blir Shogun 2 ännu bättre
Jag själv hoppas på Medieval 3 efter Shogun 2, eller Rome 2

Inaktiv
Skrivet av Timotheus:

Empire är inte tillräckligt lockande för moddare att utveckla AI:n på tror jag, spelet var ju inte någon stjärna tycker jag. Men Empire gav ju nya möjligheter som direkt diplomati, sjöstrider och teknologi och utav detta blir Shogun 2 ännu bättre

Det vore ju inte dumt om de gjorde en bra grund-AI i Shogun 2 och sen öppnade möjligheterna för moddare att tweaka den mer. Antagligen kommer den även förbättras i deras egna patchar (för de lär komma patchar oavsett).

Moderator | Testpilot

Ugh på denna skit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Man har ju ungefär 0 tillit till utvecklarna, det blir till att vänta på ett demo.


signatur

yolo

Medlem

#3, sexual themes är ju förmodligen från glädjeflickorna/geishorna(stavning?).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Timotheus:

Bah, folk kommer ändå att klaga på AI:n, sen dröjer det några månader innan grabbarna på twcenter som BYG, KK, MasterbigAB utvecklar ännu bättre AI mod!

Det kommer säkert ske, en AI kommer alltid ha svagheter, speciellt i ett avancerat strategispel som Total War. Däremot hjälper det nog om spelet inte är lika stort som tidigare Empire. Sen tror jag inte det fanns några riktigt bra AI-mods till de senaste två spelen heller, inte på samma sätt som till tidigare spel.

Är inte Darth AI mod till Empire lika bra som hans övriga moddar? Har precis köpt Empire och expansionen bara för att spela denna modden
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?s=33200a73838ff... .

1
Skriv svar