Den Politisk-Inkorrekta trenden

Medlem

Tja, är ju inte gammal gubbe men är 70talist, och tycker nog det var mycket skit när jag växte upp.

Allt från våldtäkter,mord, andra vansinnighets dåd .
gängkrig absolut fast då var det mer annat skit, upplopp etc i min direkta närhet.

Är det råare, vissa ställen ja men i det stora hela så det jag ser idag såg jag under min uppväxt ,däremot rapporterar media mer idag om det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det känns, åtminstone bland yngre män, att trenden är att PK är fel och "icke PK" är rätt, vilket leder till paradoxen att i den gruppen är "icke PK" normen och därmed PK...

Ska man vara pyskologisk så kanske motsvarar PK deras mammors åsikter och därför måste dom gå emot det, som trotsiga barn. Med andra ord så är allt detta snack om PK och iPK ett uttryck för omogenhet.
När man blivit vuxen (åldern kan variera) så inser man att man kan vara "PK" eller "iPK" beroende på frågan, det viktiga är att man har en egen åsikt som man kan backa upp någorlunda.
När man blivit riktigt vuxen så inser man dessutom att man ibland har fel och är öppen för nya tolkningar och idéer, så man har sällan jättestarka åsikter utan föredrar att lyssna och ställa frågor. En del når aldrig dit.


signatur

yolo

Medlem

Väldigt bra sagt, Dödbringer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

det mesta är grått döbringer, finns inget som är endast svart eller vitt

(hmm inte så grått uttalande iofs)


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det känns, åtminstone bland yngre män, att trenden är att PK är fel och "icke PK" är rätt, vilket leder till paradoxen att i den gruppen är "icke PK" normen och därmed PK...

Ska man vara pyskologisk så kanske motsvarar PK deras mammors åsikter och därför måste dom gå emot det, som trotsiga barn. Med andra ord så är allt detta snack om PK och iPK ett uttryck för omogenhet.
När man blivit vuxen (åldern kan variera) så inser man att man kan vara "PK" eller "iPK" beroende på frågan, det viktiga är att man har en egen åsikt som man kan backa upp någorlunda.
När man blivit riktigt vuxen så inser man dessutom att man ibland har fel och är öppen för nya tolkningar och idéer, så man har sällan jättestarka åsikter utan föredrar att lyssna och ställa frågor. En del når aldrig dit.

jag kan hålla med om det du säger. När jag var yngre så tittade jag upp mot vise män och kände att om de kommit fram till det här måste de ha rätt.

När man så småningom växer börjar man märka brister i dem, ibland i deras resonemang. De börjar tappa i betydelse och man måste själv ut och leta.
Något senare i livet inser man att man börjar närma sig deras dåvarande ålder men inte känner man sig visare för det.

Kanske handlar det ibland om ett skal, i slutändan är människan en varelse utan svar men med ett stort behov av att hävda sig.


signatur

thank you, come again

Medlem

SvD har publicerat ett antal citat från en Sverigedemokrat vid namn Leif Vogel vilka har en klar rasistisk prägel. Och med anknytning till diskussionen skriver SvD även följande:

Skrivet av SvD.se:

SvD kan även avslöja att Leif Vogel har skrivit nedvärderande om invandrare under pseudonym på internet. På tidningens Dagens Arenas hemsida har Vogel kommenterat artiklar under namnet Candida Voice sedan 2008.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/har-skrivit-nedvarderande-o...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

SvD har publicerat ett antal citat från en Sverigedemokrat vid namn Leif Vogel vilka har en klar rasistisk prägel. Och med anknytning till diskussionen skriver SvD även följande:

Skrivet av SvD.se:

SvD kan även avslöja att Leif Vogel har skrivit nedvärderande om invandrare under pseudonym på internet. På tidningens Dagens Arenas hemsida har Vogel kommenterat artiklar under namnet Candida Voice sedan 2008.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/har-skrivit-nedvarderande-o...

Det han sa är ju egentligen inte rasism,utan ett konstaterande.Vill gärna se att dom även granskade andra partier lika grundligt,typ Vänster och Stasi pressen.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Nu tycker inte jag att Vogel har så mycket om ämnet att göra. Dock kan jag hålla med om att hans uttalanden var oacceptabla vilket också är därför han kommer uteslutas. Men den diskussionen är offtopic och jag tänker inte ens gå in på det. Kan dock tillägga att jag sympatiserar till en stor del av SD's politik, dock röstade jag inte på dom. Ångrar det lite faktiskt.

Självfallet blir nya partier i riksdagen hårt granskande, men ibland kan det gå lite långt. Moderaterna har ju en radikal anti-demokratisk Islamist och det är det ingen som gnäller över konstigt nog.
Personer som inte delar sitt eget partis värderingar bör inte ens få vara där. Varken Vogel eller Waberi.

Medlem

när jag var ung så fanns de inget, men idages moderna samhälle har de tokarna hittat på så möe saker, vem tusan behöver hjulet?


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar