Poll om Achievements/Trophies

Inaktiv
Poll om Achievements/Trophies

Eftersom vi inte fick reda pa hur det gick med enkaten i den tidigare traden.

Personligen, tycker jag att det ar ett bra inslag som okar spelgladjen.

Jag tycker achievements ger en kensla av att man utvecklas. Achievements ger spelet flera delmal och svara/latta utmaningar som for mig ar kul att forsoka uppna och spelet far en betydligt langre livslangd.

De spel som har lojliga achievements skippar jag bara. Jag klarar achievements for mitt egna ego och falska kensla for utveckling. Det ar avkoppling.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det är roligare. Jag har alltid gillat när det man gör i spelen sparas. Så att man ser att det "ger" något att klara av den där svåra svårighetsgraden eller liknande.

Alla achievements i Civ5 har gjort så att jag vill spela spelet med olika civilisationer och så vidare...

Vi människor gillar att få belöningar för det vi gör. Det är så vi fungerar.

Medlem

jag finner tyvärr många achivements i spelen väldigt onödiga, jag ser inte varför jag ska slösa tid på att vinna en liten bekräftelse som ingen bryr sig om att se ändå, visst är det väl kanske känslan av att man tävlar mot sig själv för att bli bättre när man jagar achivements, men detta är något jag personligen inte bryr mig om så mycket

Men så fort man får ut något av achivementsen, som låt oss säga ett porträtt att använda i SC2 eller en titel i World of Warcraft.. ja då kanske jag går in för det

så visst gillar vi människor belöning, helst ska det ju vara en belöning man har en nytta för så att säga

Röstar på neutral här


signatur

Suup homie

Medlem

Precis som du skriver Sipmo så ger achievements spelen en längre livslängd. Det ger mig en anledning till att spela om spelet flera gånger, hitta collectibles och sådant som jag aldrig skulle göra annars. Man utforskar spelet mycket mer tack vare achievements.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

mitt svar bryr mig inte inget jag känner att jag måste ha.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Kanske kan vänta lite till på enlätsvaren, eller har han som gjorde dom sagt att resultatet inte kommer att visas? Var inte så länge sedan som enkäten lades upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

I singelplayer förlänger de speltiden, vilket jag tycker är bra när spelen är så förbaskat dyra.
I multiplayer (när det behövs ett lag) är det jobbigt. För folk gör massa annat skit istället för att göra det primära vilket ofta är att döda saker på effektivaste sätt utan att dö själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om de är välgjorda så kan de hjälpa en att testa nya vägar, utöka sitt spelande och ta det hela till en ny nivå/svårighetsgrad, vilket är pssitivt
Dock finns det ju de som bara är dryga och förstör, där man "måste" använda värdelösa vapen etc. för att få dem, grind = no fun.

Medlem

De kan väl vara okej ibland med achievments.
Men oftast så är de ju inte så att jag blir sådär sjukt brydd om jag får ett achievemnt "du har just dödat bossen blablabla"
Kan vara lite kul ibland med achievments i vissa multiplayer spel

Men de är lite sorgligt när man ser folk i t.ex. WoW som sitter och slösar en jäkla massa timmar bara för att få achievementsen och inte för att de är kul eller spännande.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

I multiplayer (när det behövs ett lag) är det jobbigt. För folk gör massa annat skit istället för att göra det primära vilket ofta är att döda saker på effektivaste sätt utan att dö själv.

Nja, beror lite på vilket spel och vad det är för achievement. Som t ex om man spelar som support-snubbe så kanske en achievement är att ge ammo till andra spelare vilket gör att man hjälper andra spelare mer. Eller som medic att man get första hjälpen-kits. Eller som mekaniker när man reparerar fordon eller fasta installationer, som t ex artilleriet i BF2.

Så det hänger nog mkt på utvecklaren med, så att det inte bara blir achievements som baseras på antalet kills o dyl.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Grejen som händer då är att folk rushar sina belöningar istället för att göra det primära - IBLAND! Vilket kan vara jobbigt. Någon i ens lag när man spelar BF som bara springer runt och jagar folk med kniv. Någon som övertalar en hel grupp i WOW att göra ett achivement som ingen ens kan. Osv. Sånt gör att man tröttnar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar