Nintendo 3DS-spel blir regionslåsta

Robot
Nintendo 3DS-spel blir regionslåsta

Företaget förklarar varför du inte kan importera spel från USA eller Japan.

#nintendo


Medlem
Nintendo 3DS-spel blir regionslåsta

LOL åldersgräns? Vissa spel kanske inte säljer lika bra i vissa områden? Jaha, Sälj de inte där de! Men att regionslåsa spel är HEMKST HEEEEEEEEEEMSKT!

Ta dig där bak, nintendo.

Medlem

Grattis nintendo, där gav ni hackarna en spark i stjärten att sätta igång att med att jailbreaka den, vilket onekligen kommer sätta ge piraterna något att bita i <3


signatur

Xd

Medlem

Det här är så uselt! Det finns så många bra spel som endast släpps i Japan som man vill ha...

Medlem

Detta kommer bli dålig strategi för nintendo tror jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Det kommer säkert någon lösning att gå runt detta men skittråkigt...... Tror jag kommer satsa på en DS lite eherm till barnen

Medlem

Vi är inte snabba här va? jag skrev det här för en vecka sen


signatur

Dont force your weakness upon me!

Redaktör

Det gjorde vi med. Dagens nyhet handlar om att det är bekräftat, vilket det mig veterligen inte var då.


signatur
Medlem

de vill inte att alla dating sims ska komma ut ur japan

Medlem

Åter igen så blir man inte förvånad över att Nintendo vill kontrollera vad du ska spela för spel -_-
Nej ge oss regionsfria konsoller!!!!!

Medlem

Otroligt trist. Det finns ett flertal JRPGs till DS som jag har fått importera från USA då dom aldrig släppts här i Europa.

Känns som det bästa vore att importera 3DS och alla intressanta spel från USA då.

Medlem

Pfft, vilken bortförklaring. -_-

3DS är inte bara dyr utan den är regionslåst också. Jag hoppas att den floppar totalt, bleh.

Inaktiv

alltså varför? om dom lipade över piratkopiering till DS så lär väl inte detta minska antalet kopierade roms? antar också att om man kör piratat så skiter man fullständigt (och slipper problemet) med regionslåsning?

Medlem

Ser ju ingen anledning att köpa en EU 3DS nu, US kommer få betydligt mer spel än EU...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Ankan:

Pfft, vilken bortförklaring. -_-

3DS är inte bara dyr utan den är regionslåst också. Jag hoppas att den floppar totalt, bleh.

Floppar den så skyller de på piraterna, som vanligt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Självklart, men VI vet sanningen.

Medlem

Det är ju SÅ UPPENBART skitsnack om det där är anledningarna! >: (

Medlem

Varför inte säga rakt ut som det är: Vi vill prissätta högre i Europa än i USA och Asien. Det här är så kvalificerat skitprat att alla borde bojkotta tramset. Hur svårt kan det vara att inte skicka spel från Punkt A till Punkt B?
Jag börjar bli jävligt trött på sådan här trams.. "Det är enklare att sätta samma pris överallt". Hört talas om XE.COM? En apa kan sitta och göra konverteringarna.. Sätter de 49 USD = 49 Pesetas också? "Vi vill kontrollera utbudet". Ja, kontrollera prissättningen på spelen.. ja..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kommer det att funka med internet och så om man köper en från USA i såna fall ser jag ingen idé med att köpa en i Sverige.

1
Skriv svar