Capcom-producenten: därför floppade Okami

Robot
Capcom-producenten: därför floppade Okami

Som ett av de sista storspelen till Playstation 2 hyllades Okami världen över med toppbetyg – men försäljningsframgångarna uteblev. Motohide Eshiro berättar varför.

#clover-studio, #capcom, #okamiden


Medlem
Capcom-producenten: därför floppade Okami

D här tyckte jag var ett bra spel körde de t ps2. funkar nog bra t 3ds tror jag

Medlem

Ett av de bästa spelen som har gjorts enligt mig. Om ni har missat det och äger ett Wii, KÖP!

Redaktör
Ponny

Odiskutabelt det bästa PS2:an har att erbjuda. Som Zelda fast bättre.


signatur

En Bamseponny av folket

Fredrik:
Herregud, nog för att Okami var bra men som omåttlig Zelda-älskare kan jag inte säga annat än att du har fel. <3

Medlem

Tjejen älskar det här spelet, har dock inte provat det själv, men det finns i bokhyllan så det blir nog förr eller senare

Medlem

De får skylla sig själva lite :/
Hade de varit smarta hade de portat över äventyret till PS3/360 och möjligtvis Wii, hade garanterat sålt riktigt bra då det saknades konkurrens

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

De får skylla sig själva lite :/
Hade de varit smarta hade de portat över äventyret till PS3/360 och möjligtvis Wii, hade garanterat sålt riktigt bra då det saknades konkurrens

Det finns till Wii.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebastian Lind:

Fredrik:
Herregud, nog för att Okami var bra men som omåttlig Zelda-älskare kan jag inte säga annat än att du har fel. <3

Om jag ska förtydliga: bättre än 2000-talets Zelda-spel. NU har jag rätt. <3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Odiskutabelt det bästa PS2:an har att erbjuda. Som Zelda fast bättre.

Håller med

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebastian Lind:

Fredrik:
Herregud, nog för att Okami var bra men som omåttlig Zelda-älskare kan jag inte säga annat än att du har fel. <3

Om jag ska förtydliga: bättre än 2000-talets Zelda-spel. NU har jag rätt. <3

Absolut inte, men jag tycker om dig ändå. <3

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Odiskutabelt det bästa PS2:an har att erbjuda. Som Zelda fast bättre.

Håller med

Då har ni inte spelat Shadow of the Colossus.

Medlem

Instämmer också i hyllningskören, jag är faktiskt inne på min första genomspelning av det, sisådär 35 timmar in i spelet. Kör det dock till Wii, men det är ett riktigt, riktigt bra spel. Shadow of the Colossus får storspö, imho.

Och Zelda ligger också i lä.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Grumbledock:

De får skylla sig själva lite :/
Hade de varit smarta hade de portat över äventyret till PS3/360 och möjligtvis Wii, hade garanterat sålt riktigt bra då det saknades konkurrens

Det finns till Wii.

För lite och för sent kanske?
De borde ha portat spelet direkt vid release och släppt det till 360/PS3 också, det hade nog räddat dem

Medlem

Bra och nyskapande spel floppar nuförtiden. Det är för att spelindustrin målat in sig själva i ett hörn genom att marknadsföra spel till det intellektuella bottenskrapet av mänskligheten. Därför säljer bara fantasilös skit med "häftig" marknadsföring riktigt bra. Njut av er framtid.

1
Skriv svar