Medlem
FZ Långsam

Hej
Jag har ett litet problem. Ofta när jag går in på FZ går sidan otroligt trögt, men ibland blixtsnabbt. Det kan även komma upp
"Anslutningen avbröts
Servern på www.fz.se svarar inte". (kör firefox)

Det borde inte vara datorn det är fel på, då alla andra sdor går snabbt.

Är det någon som vet vad detta kan bero på?

//August


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Jag hade liknande (precis samma?) problem tills för ett tag sedan, det visasde sig att det var en router på mitt nätverk (Netgear WGR614) hade i stort sett gett upp.

Köpte en ny KVALITETSrouter, Linksys WRT54GL (Cisco FTW) och har efter det inte haft ett enda problem med FZ.se


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det har pågått någon typ av serverunderhåll under dagen. Alla eventuella problem borde vara borta vid det här laget.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag hade liknande (precis samma?) problem tills för ett tag sedan, det visasde sig att det var en router på mitt nätverk (Netgear WGR614) hade i stort sett gett upp.

Köpte en ny KVALITETSrouter, Linksys WRT54GL (Cisco FTW) och har efter det inte haft ett enda problem med FZ.se

Får kolla upp routern då Har misstänkt den innan

Skrivet av Jakob Svärd:

Det har pågått någon typ av serverunderhåll under dagen. Alla eventuella problem borde vara borta vid det här laget.

Går fortfarande trögt, så det var nog inte det som var problemet


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Antikvitet

Bageloo: Om du högerklickar på sajten och väljer visa källa, view source eller liknande, och sen bläddrar allra, allra längst ned så står det där hur lång tid sidan du tittar på tog att ladda hos servern.

Kan du göra det nästa gång du känner att det går segt och klistra in det här, samt berätta vilken sida det var du besökte?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Bageloo: Om du högerklickar på sajten och väljer visa källa, view source eller liknande, och sen bläddrar allra, allra längst ned så står det där hur lång tid sidan du tittar på tog att ladda hos servern.

Kan du göra det nästa gång du känner att det går segt och klistra in det här, samt berätta vilken sida det var du besökte?

Loaded in 1.2723 seconds. Min profil
FZ/Production.

Respektive Battlefeld 3 sidan som var
Loaded in 0.6039 seconds.
FZ/Production.

Det är nog inte där problemet ligger, utan det är tiden det tar innan sidan börjar laddas ordentligt. Får ofta upp "Fel vid sidhämtning", och sidan kan även se ut såhär:[ia=24876]

På flikarna står det" Hämtar..." ett bra tag innan den laddas


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Antikvitet

Tack för bra info. Vilken ISP har du?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag har Telia


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Antikvitet

Jag tar och mailar dig. Om fler har samma problem får ni gärna maila mig på john.severinson snabel-a egmont.se. Tack.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det där "Hämtningen avbröts" eller "Åtgärden avbröts" hade jag på en hemsida jag gjorde ett tag sedan och blev aldrig klok på det. Vad är det som är fel?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar