Robot
Allods Online

Är gratis verkligen gott? Vi frågar Gpotato, skapare av Allods Online.

#allods-online


Medlem
Allods Online

Jag minns när jag testade spelet att det var coolt spel, men det blev en väldigt outhärdlig grind att ta sig vidare då varje level verkade ta flera timmar att gå igenom, tillochmed dem låga nivåerna. Konceptet är dock riktigt häftigt, jag älskade filmen Skattkammarplaneten pågrund av just de intergalaktiska båtarna.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag älskar hur han vill erkänner att dom satsar på mainstreampubliken ^^

Medlem

Kanske ingen högoddsare att de siktar på mainstreampubliken med ett spel som drar in pengar på mikrotransaktioner :).

Medlem

Spelade det för kanske 6 månader sedan eller nått och precis som Keasar säger så är det GRIIND och fruktansvärt gimpat för att man ska köpa Gpotatopengar (Dödspenalty som var helt absurd om man inte hade Gpotatopengar och "köpte" bort den t.ex.). Det där med Dailys (som ger bra rewards) måste vara nått dom infört relaivt nyss.

Keasar; Om du gillar intergalaktiska båtar så kanske du borde kolla in The Death Gate Cycle
I en av böckerna så utspelar sig handlingen i rymd/luft med massa flygande öar som dom seglar emellan. Rätt ok, men MÖRK fantasy. Inga happyfaces där inte


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Dom glömde att skriva att dom införde något som kallas essence (har jag för mig att det heter). Essence var man tvungen att ha för att kunna göra normal skada på motståndare.
Från början så var man tvungen att köpa essence för riktiga pengar vilket gjorde att de tappade många spelare (inklusive mig själv). Tror dock attr dom har gjort så att man kan få lite varje dygn gratis numera.
De införde även att spelarna utrustning kunde åka på "Curse" vilket gjorde att det tappade större delen av sina attribut.
För att få bort curse så var man tvungen att köpa ett motmedel och då givetvis med riktiga pengar. Curse och Essence kom i samma patch vilket blev för mycket för många spelare.
Det var dock ett par månader sedan jag la ner det spelet så saker kan ha förändrats igen.
Kul spel annars men med mycket grinding.

YEESS!!!
Mats använde ordet "faksimil". vad jag har väntat på denna dag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot

Faktiskt inte ett bra spel O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyckte spelet var rätt B.. spelade dock inte så länge, upp tilll 20ish nått

Medlem

Nog det bästa F2P MMO jag har lirat iaf. Känns faktiskt annorlunda till skillnad från alla koreanska F2P mmo som är så lika varandra att man inte vet vilket spel man ens spelar.

Medlem

"Och med tanke på det svårslagna inköpspriset tror jag bestämt att jag måste ladda ner och prova det. "

Kanske borde du till och med ha gjort det innan du skrev en "förhandstitt".

Medlem

Kan man hata detta spel mer? inte jag iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kul i början sen blir det för massa grind


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

"[...] mer att erbjuda än bara en platt World of Warcraft-[...]". Tror jag verkligen inte, eftersom det är gratis också.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är faktiskt rätt så tråkigt att spelet verkar ha sina coola stunder. Jag skulle vilja mer än gärna prova på det här med Astral Skepp, men jag kommer aldrig någonsin kunna komma till den nivå med tanke på hur mycket tid (först och främst faktiskt komma till lvl 35, sen samla resurser, material och ha vänner som vill göra samma sak) och dedikation (att faktiskt orka göra allt det) man måste spendera på det, vilket känns som mer än vad de flesta spel i samma genre ber om. Det är faktiskt jäkligt tråkigt när spel säger till en "Spela mig i 100 timmar, sen kan du få ha riktigt kul!". Jag önskar gärna att ha kul så fort jag börjar spela, inte 2-3 månader in i spelet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Är ohyggligt likt Wow vad jag kan se. Läskigt.

När ska alla dessa spel ändra sitt interface? Det börjar bli tråkigt att alla har en minikarta i ett särkilt hörn, chattruta i ett annat, egenskapssystem längst ner. Ser likadant ut på alla. Dammit.

Medlem

Har spelat spelet lite till och från, och det är ganska ohyggligt trist.
Jag vet att WoW inte direkt varit bra på det heller tidigare men det har då i alla fall blivit ändrat i och med Cataclysm, så dessa quests faller rätt platt i den första starter-zonen. Försökte spela det och ha kul, men det gick liksom inte. Det var imponerande när jag fick göra min första resa till en annan Allod men det var väl det enda "ahah" upplevelsen av spelet jag fick, har en känsla att man behöver spela åtskilliga veckor innan man kommer till nästa ställe som gör den långa grinden värt det.

Nej tack. Fast för att vara helt gratis så blir det klart värt att spela likväl. Inte direkt som du har mycket att förlora på det förutom din tid.

1
Skriv svar