Inga modmöjligheter i BF3?

Inaktiv

Finns väl egentligen en sak som avgör saken för mig. Kanske inte så stort, men definitivt en gamechanger:

Alla vapen får inte använda tracers. Det är irriterande att alla ser var man skjuter ifrån.

Sedan skulle riktiga dedi-servrar vara ett jätteplus, men det är väl alldeles för mycket att begära som vanligt.

Medlem

Hmm...
Är inte överlycklig över att spelet kommer innehålla en singleplayer kampanj.
Det är inget som borde ingå i en ÄKTA uppföljare i battlefield serien.
Den ska koncentreras på multiplayer och inget annat.
Singleplayer får man i Bad company, eller något av konkurrenternas spel.
Jag är skeptiskt till detta, är rädd för att det blir ett mainstreamat konsollspel likt alla andra...Men jag hoppas och önskar motsatsen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här verkar hur lovande som helst om man jämför med allt annat skit som spelindustrin pumpar ut.

Jäkligt snygg grafik, 64 spelare och förmodligen en ljudupplevelse varje gång man trycker på avtryckaren som i BFBC2.

Till skeptikerna, spela BF2 för resten av era liv så slipper ni börja grina så fort någon utvecklar något nytt som inte ser ut som, låter som, beter sig som eller effektivt är BF2.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Hmm...
Är inte överlycklig över att spelet kommer innehålla en singleplayer kampanj.
Det är inget som borde ingå i en ÄKTA uppföljare i battlefield serien.
Den ska koncentreras på multiplayer och inget annat.
Singleplayer får man i Bad company, eller något av konkurrenternas spel.
Jag är skeptiskt till detta, är rädd för att det blir ett mainstreamat konsollspel likt alla andra...Men jag hoppas och önskar motsatsen.

vad spelar det för roll att de lägger till mer i spelet? Inte så att de kommer att ta bort saker från MP bara för att det läggs till en SP?!

Och vaddå inte ÄKTA uppföljare. Vem dog och gjorde dig till "the protector of battlefield IP"?

Medlem

För alla er som spyr galla över single player: SKIT I ATT SPELA DEN DELEN AV SPELET DÅ FÖR FAN! Jävla noobmuppar.

Och det finns mer spel än ett som har moddats utan officiella verktyg. STALKER SOC är ett utmärkt exempel som, IMHO, har de största och bästa moddarna. Detta utan några ingame verktyg. Så jag ser inte detta som något större problem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Efter att ha läst igenom det Game Informer skrev ser det ut att kunna bli nice. Hoppas bara på det...


signatur

// Peace

Medlem

Väldigt trist. Jag förstår bara inte varför de inte vill fixa modverktyg... tänkte skriva en hel grej om hur dagens spel inte är som de brukade vara. Men orka.

Inaktiv

"Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras" <-- detta blir snart ett måste i de flesta spel. jag har iaf blivit kräsnare efter bad company 2.... call of duty släng dig i väggen...

Medlem
Skrivet av AshTray:

PC huvudformat ey? Vi får väl se. Är inte särskilt övertygad, DICE säger väl precis vad som helst för att rädda de få PC-fans de har kvar. Kommer inte köpa det här vid release, får vänta ett tag och se. Har bara en känsla av att det kommer vara lika trasigt som BC2.

Helt rätt. DICE har en usel track record vad gäller löften till PC-folket. Många löften och intygelser som sedan brutits eller ibland totalt ignorerats.

Men det ser lovande ut.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Mjäk


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av TruB:

cod clone here i come

Okej? Trolla lagomt.
Utvecklarna har sagt själva om BF3 "Du vinner inte över CoD genom att göra ett likadant spel. Du vinner genom att göra en bättre shooter."

Till er som fortfarande gnäller om att detta kommer nog vara mer som Bad Company 2 än en uppföljare till Battlefield 2.
Johan 'repi' Andersson - Rendering Architect
"siemper
hej man!, Question..does BF3 caputre the real BF2 experience? or it's more in the style of BC2? I hope the BF2 expericne, it rocked!

repi
is a true sequel to bf2. but don't take my word for it, wait until you see & try it yourself and decide"
http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Articles.D...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

uuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Medlem

Jag är nöjd sålänge Dice lyckas göra så att inte snipern är så jäkla over powered som den är i BC2 o MOH


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Givet pc-köp, hoppas de får ihop teamplay som i BF2 så är allt prima. Gillar även commander och SL som gav BF2 ett taktiskt djup. SP kan jag leva utan, men alltid kul att ha ändå. Mod bryr jag mig mindre om.

4 klasser tror jag de kan styra upp så att det blir bra ändå, precis som någon varit på så gör valbarheten av vapen i BFBC2 att man ändå får ihop sitt kit som man vill ha det.

Tror inte en sekund att DICE slarvar bort den här titeln, det är ju typ kronjuvelen i IP:t. Det är ju den här titeln man sett fram emot sedan BF2, alla cod och mw och bc har mest varit ett hyfsat tidsfördriv fram till BF3.

Medlem

Bara 4 klasser? Betyder det att det kommer att springa runt Rambo-medics och assaults med oändlig tillgång till C4 igen. Att bara ha 4 klasser var en av de värsta sakerna i Bc2. Varje klass kunde för mycket saker.
Medics ska ha ARs utan granatkastare och inte en stor jäkla lmg!

Kommer varje lag ha en egen uppsättning vapen som är unika till dem, eller kommer ni att satsa på Cod-sättet igen där alla lag har tillgång till alla vapen, vilket är urtråkigt?
Betyder "Ännu mer saker att låsa upp" att de spelare som grindar mest har bäst saker och är överlägsna casual-lirarna, såsom i Bc2 (Magnum ammo). Och är det så att man måste hålla på och låsa upp medpacks, ammopacks och sånt som klasserna redan ska ha från start?

Kommer det att vara en lika urusel HUD som i Bc2, eller kommer ni att återgå till Bf2:s bra HUD?

Ingen återhämtande hälsa hoppas jag?

Jag vet inte, de här nyheterna gav en besk eftersmak. Det känns mer som Bad Company 3 än bf3 av det vi kan läsa, men vi har ju som sagt inte sett något av spelet än. Så vem vet, det kanske kommer att vara det Bf3 vi alla har väntat på.

Medlem

Alltså killar, jag rekommenderar att ni läser den här scannen av Gameinformer artikeln som Xstars postade. Mycket av det ni nu gnäller om besvaras i den, men att folk på FZ.se gnäller om saker som redan är besvarade eller rent av motbevisade är inget nytt så allt är i sin ordning.
Några saker som resoneras om i artikeln: Varför singleplayer? Varför 4 klasser? Dessa grejer finns i artikeln och varför utvecklarna valde att göra det, och de resonerar bra för det (ex. ett utvecklingsteam som är dubbelt så stort som Bad Company 2s team, vilket är då 4 gånger större än Battlefield 2s team). Läs den, sen fortsätt whina.

Skrivet av Xtars:

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Ja jäklar det där med olika vapen i olika teams är så sjukt ovanligt idag men såååå mycket roligare. Det kommer ju säkert vara som i Cod o BC2 alla kan ha allt


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Allt verkar ju vara så bra det bara kan bli.. Riktigt WOW på detta, och ljudskapare som jag är själv kommer nog detta få mig att komma snabbt.

Synd bara om det inte kommer mod-verktyg för då skulle detta spel ha potential av överleva för evigt...

Medlem
Skrivet av kaem79:

"Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras" <-- detta blir snart ett måste i de flesta spel. jag har iaf blivit kräsnare efter bad company 2.... call of duty släng dig i väggen...

Knappast, hela konsekvensen av deras förstörabara miljöer blir ju repetiva byggnader med knapp inga inomhusdetailjer.

Cod må kanske inte vara det snyggaste grafiskt med ta till exempel Unreal Tournament 3 , eller Red Orchestra 2 , banorna är helt sjukt vackra och detaljerade , sådant går inte att åstadkomma plus samma förstörelse som i Frostbite.

Jag diggar inte förstörelsen , har hellre detaljerade och snygga banora ala RO2 i stalingrad än stora vistas med lite partikel effekter som man "tror" är snyggt.

Medlem

Vad var det som var så snyggt med dom där bilderna? Grafiken var bra men inte som dom allra flesta här på kommentarerna skriver "OOOOOOOH IT'S BEAUTIFUL!" eller "OERHÖRT VACKERT!!!!!!!!!"....

Suck...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skiter totalt i moddar ändå.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

inga mod verktyg så troligen inget större flerårigt community som kommer tillbaka, men pengar lär de hova in.
troligen släpps igen server heller då alla är vana ha en vibrerande gamepad uppträngd mellan skinkorna

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av TruB:

cod clone here i come

Okej? Trolla lagomt.
Utvecklarna har sagt själva om BF3 "Du vinner inte över CoD genom att göra ett likadant spel. Du vinner genom att göra en bättre shooter."

Till er som fortfarande gnäller om att detta kommer nog vara mer som Bad Company 2 än en uppföljare till Battlefield 2.
Johan 'repi' Andersson - Rendering Architect
"siemper
hej man!, Question..does BF3 caputre the real BF2 experience? or it's more in the style of BC2? I hope the BF2 expericne, it rocked!

repi
is a true sequel to bf2. but don't take my word for it, wait until you see & try it yourself and decide"
http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Articles.D...

+1

Whiners will always be whiners. Själv anser jag det vara ett givet köp, men är i nuläget mer intresserad av om det kommer ett Commander-läge, och hur klasserna är utformade.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av WaltX:

Skiter totalt i moddar ändå.

spelar man stenad från soffan med spelkontroll gjord för donkey kong kan jag förstå det.

men hade spel som BF2 funnits utan modden Desert combat ?

vart kom CS ifrån ? portal ? bill gates mamma ?

moddar är det som ofta banar vägen för nya spel och skapar nya utvecklare, inte dampbarnen som står och hoppar på handkontrollen och skriker i mikrofonen på en okänd random laggig B-server i ett annat land när autoaim inte funkar bra

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad var det som var så snyggt med dom där bilderna? Grafiken var bra men inte som dom allra flesta här på kommentarerna skriver "OOOOOOOH IT'S BEAUTIFUL!" eller "OERHÖRT VACKERT!!!!!!!!!"....

Suck...

Det är för att jag kan titta på bilderna, sen visualisera dem i rörelse med spelets potential.
Ta bilden som visar en kille bakom 3 soldater som springer ner för en gata, en mini bird i luften och som verkar visa en del av interfacet. Den enskilda gatan dem står på skulle vara en hel bana i spel som CoD, MoH etc. Sen så tar du det, och fördubblar storleken 6-7 gånger och du får en Battlefield bana, med samma detalj nivå. Lägg till sen Destruction 3.0 på miljöerna, 64 spelare som kämpar mellan gränderna och husen, kakafonin av alla vapen som smattrar och ekar mellan husen, och bilden du får är så vacker och underbar som några av oss tycker.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

fy fan.. inga modverktyg = a huge step backwards... synd att vi inte var ryssar som stod o mejjade ner dom när dom tog det beslutet. blööh.. sad day.

Medlem

Har testat ett antal moddar till BF2 utan att bli imponerad. Mycket snack från vissa högljudda fans men för min del slutar det alltid med ett "meh", och sen går jag tillbaka till vanliga spelet. Kommer personligen inte sakna mod-stödet.

På pappret ser jag bara förbättringar i BF3 men det återstår ju att testa slutresultatet själv.

Medlem

nej nu jävlar är det krig, vi ska ha vårat mod verktyg

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av TruB:

cod clone here i come

Okej? Trolla lagomt.
Utvecklarna har sagt själva om BF3 "Du vinner inte över CoD genom att göra ett likadant spel. Du vinner genom att göra en bättre shooter."

Till er som fortfarande gnäller om att detta kommer nog vara mer som Bad Company 2 än en uppföljare till Battlefield 2.
Johan 'repi' Andersson - Rendering Architect
"siemper
hej man!, Question..does BF3 caputre the real BF2 experience? or it's more in the style of BC2? I hope the BF2 expericne, it rocked!

repi
is a true sequel to bf2. but don't take my word for it, wait until you see & try it yourself and decide"
http://planetbattlefield.gamespy.com/View.php?view=Articles.D...

+1

Whiners will always be whiners. Själv anser jag det vara ett givet köp, men är i nuläget mer intresserad av om det kommer ett Commander-läge, och hur klasserna är utformade.

Nej det står I princip i intervjun att det inte kommer ett commander läge, dem är lite rädda att sätta ribban/inlärningskurvan för högt.

*host* console *host*

Medlem

I BC2 var det pipelinen som var problemet för att spelet var skrivet för cross plattform, är upplägget detsamma med BF3 är det mod tools good night.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Skriv svar